nej, ikke når hun har en hb sort tortie hun der skal parres med noget, hvor man kan få tortie hunner.AnetteFrost skrev:Lykke skrev:Havde jeg ik lige fanget... Men hvis hun søger en han så skal han jo være gul.. og regner med at der kan komme gule hanner i forbindelse med den næste parring af angel, men det bliver først til marts den parring kommer til at foregå da hun jo har unger nu... og snefnug skal også først blive 3 måneder inden hun kan parres.AnetteFrost skrev: Øh, det var AnnaR, vi snakkede om... :D
Den eneste han jeg kender til lige pt. der er gul er jo Edward (S-C-J) og han er jo sort sølvgul.
Kan være at du kan finde nogle billeder af ham.
Billeder søges af sølvgrå med tortie.
tror ikke at du finder en han som ikke som minimum er split creme.
men ved at pre med ikke creme variander så gør du dit for at undgå at blande creme og tortie. så hvis der skulle komme creme unger eller creme variander op i kuldet så har du ikke blandet dem bevist.
ved godt du søger billeder af sølvgrå tortie. men som pia siger. nu kan man ikke se det på dem hun fik. da de som små skulle farve bedømmes, stod jeg nøje med ungen i hånden og med billederne fra det svinske forening side. jeg vil sige at det vær svært at bedømme. men vi viste at mor ikke var tortie så da der kom en tydelig tortie søster til dem hviste vi jo at far måtte være guld umbrouse.
hvad du skal parre hende med er op til dig og hvilke farver du gerne vil have i kuldet.
men med en sort tortie mor og en sølvgrå hn så vil du ikke ku komme uden om gylden desværre.
men ved at pre med ikke creme variander så gør du dit for at undgå at blande creme og tortie. så hvis der skulle komme creme unger eller creme variander op i kuldet så har du ikke blandet dem bevist.
ved godt du søger billeder af sølvgrå tortie. men som pia siger. nu kan man ikke se det på dem hun fik. da de som små skulle farve bedømmes, stod jeg nøje med ungen i hånden og med billederne fra det svinske forening side. jeg vil sige at det vær svært at bedømme. men vi viste at mor ikke var tortie så da der kom en tydelig tortie søster til dem hviste vi jo at far måtte være guld umbrouse.
hvad du skal parre hende med er op til dig og hvilke farver du gerne vil have i kuldet.
men med en sort tortie mor og en sølvgrå hn så vil du ikke ku komme uden om gylden desværre.
de venligste hilsner amanda
-
AnetteFrost
Hvis du vil uden om gylden skal du parre din hun med en da har en dominant farve i DF, det er den eneste måde du kan sikre dig 100 % at der ikke komme gyldne unger, eller også skal begge forældre have samme "resisive" farve i DFAnnaR skrev:Okay, er du helt sikker på jeg ikke kan komme uden om gylden?
Er der så nogen der har et billed af en gylden tortie??
Så hvis din hun er sort vil jeg anbefale en sort, men så kommer der kun sort totie
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk
vil du uden om gylden skal du ha fat i non-agouti farvene sort, dove, chokolade, sort gul, RØ sortgul, DF sølv sort, Sølv dove, sort sølv gul, RØ sort sølv gul, BØ sortgul, BØ sort sølvgul, BØ RØ sortgul, BØ RØ sort sølvgul.
så ingen creme variander og ingen agouti variander. hvis du helt vil prøve at komme uden om creme og gylden
så ingen creme variander og ingen agouti variander. hvis du helt vil prøve at komme uden om creme og gylden
de venligste hilsner amanda
-
malthesmor
Jeg har en Hb Gylden Tortie hun Dyrekrogens Flora. 
- Vedhæftede filer
-
- Hamstere 110.jpg (26.44 KiB) Vist 5541 gange
-
- Hamstere 108.jpg (21.77 KiB) Vist 5541 gange
-
- Hamstere 107.jpg (26.01 KiB) Vist 5541 gange
-
- Hamstere 106.jpg (30.15 KiB) Vist 5541 gange
-
- Hamstere 105.jpg (19.48 KiB) Vist 5541 gange
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
malthesmor