Tortier
-
words
altså nu er jeg ikke ekspert i det der med farver men tortier skal være tre farvede hvor at den ene af de tre farver er gul og det kan godt være den tredje farve er der men jeg kan ikke se den jeg kan kun se den to farvet men måske er den trefarvet man skal bare være god for at få øje på det jeg ved det ikke. 
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
words
puha Benjamin nu mener jeg at jeg har fået af vide at tortie er et TO farvet hamster hvor den ene af faverne er gul (men Pia ret mig hvis jeg tager fejl)Benjamin skrev:altså nu er jeg ikke ekspert i det der med farver men tortier skal være tre farvede hvor at den ene af de tre farver er gul og det kan godt være den tredje farve er der men jeg kan ikke se den jeg kan kun se den to farvet men måske er den trefarvet man skal bare være god for at få øje på det jeg ved det ikke.
Hende bassen på billedet er hvid, lys grå og så mener jeg at det er gule aftegninger man ser på hende bla på "ballen/rumpen/hoften", over øret, lidt på skulderen og en lille plet på toppen af ryggen
Men jeg vil jo gerne om der er nogle der ved hvad farven hedder for den hedder jo ikke hvidbåndet grå tortie hummmmm.
Og jeg håber jo at det er nemmer at se på det nye billede her
Senest rettet af words 9. mar 2007 08:33, rettet i alt 1 gang.
Ja, tortie er tofarvet og den ene farve er gul. De trefarvede får man af en tortie plus en mutation der giver hvidt i pelsen også.
Det kunne godt ligne noget gult, men stadig svært at sige med sikkerhed. Den er set skråt bagfra, og nogle steder står hårene op. Måske de også lige gør det der hvor den er gul, så man ser ned i underpelsen.
Farven ligner dove ellers.
Det kunne godt ligne noget gult, men stadig svært at sige med sikkerhed. Den er set skråt bagfra, og nogle steder står hårene op. Måske de også lige gør det der hvor den er gul, så man ser ned i underpelsen.
Kenneth Worm
-
words
Hvis den er gul i underpelsen er den så stadig tortie?kwo skrev:Ja, tortie er tofarvet og den ene farve er gul. De trefarvede får man af en tortie plus en mutation der giver hvidt i pelsen også.
Ikke nødvendigvis. Underpelsen har jo en anden farve end pelsens overordnede indtryk (det kan man se hvis man puster forsigtigt i pelsen eller stryger dem mod hårene med en blyant). Så en gul plet kan være fordi man kan se et område med underpels der så har en anderledes farve, eller det kan være fordi den er tortie. Jeg ved ikke hvordan underpelsen ser ud i de gule pletter på en tortie.words skrev:Hvis den er gul i underpelsen er den så stadig tortie?kwo skrev:Ja, tortie er tofarvet og den ene farve er gul. De trefarvede får man af en tortie plus en mutation der giver hvidt i pelsen også.
Kenneth Worm
-
words
som man måske kan ane på billede så var hun lige sammen med vores sorte han igår. Hvilket var ret sjovt da han ikke havde været sammen med en "dame" før så han vimsede rundt om hende og slikkede hendes øre og så havde man tid til at spise lidt osv alt imens hun bare stod klar og ventede på ham. Men så langt om længe fandt han da ud af hvad han skulle med hende tihihi
så de 2 var sammen 2-3 timer helt uden problemer de hyggede sig og lagde sig til at sove sammen til sidst. det var lige før at man synes at det var synd at skille dem ad men det blev de dog. Jeg tesk parrer nok om 4 dage bare for at være sikker på at han ikke har skydt med løst krudt 
-
words
ja se farven det er den jeg søger svar på Pia mener silverdove tortie og Kwo mener dove og hvad ved jeg tihihiiSpot skrev:Hvad kaldes den farve så?? er det en blanding eller hvordan??
Fin hams!! Og godt de gik fint med paringen
mit forste gæt var noget med hvidbåndet men jeg ved ikke ret meget om farver endnu.
Men jeg håber at parringen er lykkes og svaret vil kunne ses på ungerne.
Men farve bud modtages gerne
Du skal nok mere stole på Pias gæt end mit.words skrev:ja se farven det er den jeg søger svar på Pia mener silverdove tortie og Kwo mener dove og hvad ved jeg tihihiiSpot skrev:Hvad kaldes den farve så?? er det en blanding eller hvordan??
Fin hams!! Og godt de gik fint med paringen![]()
Jeg har ikke så meget erfaring med mange gener i ét dyr, så det var bare fordi jeg så et billede på petwebsite af en dove, der nogenlunde svarede til i farven. Men det er ikke verdens bedste billede, og der er ikke billede af silverdove til at sammenligne med.
Kenneth Worm