Jeg vil sige at deres farve godt kan være lidt grim!philolaura skrev:men er hybrider grimme?.
hvor mange får de?
Jeg synes det ligner en agouti vinterhvid. Men et billede direkte ovenfra og et billede fra siden ville hjælpe på det.
Her er svar på dine spørgamål:
1. kan jeg godt beholde en af ungerne som er samme køn som moren og lade dem gå sammen (det er en vinterhvid aoguti, og faren er ikke i buret)
Det er ikke nogen god idé. Langt de fleste gange bliver moren hurtig træt af ungen, og kan i værste fald slå den ihjel.
2. blir moren ked af det når man tager ungerne fra hende? (vil ikke gøre hende ked af det :/)
Nej, hun vil sikkert helst slippe for dem. Mange gange begynder moren at angribe ungerne omkring 3 ugers alderen, og så er det med at få dem fjernet med det samme.
3. blir moren mærkelig efter at have født, bider, hvæser?
Som regel ikke. Hun skulle gerne blive sig selv senest når ungerne er taget fra.
4. ser moren slidt ud, efter hun har født, blit hun ligsom træt og helt slidt.
Når det bare er et enkelt kuld, så plejer de ikke at være så påvirkede af det.
Her er svar på dine spørgamål:
1. kan jeg godt beholde en af ungerne som er samme køn som moren og lade dem gå sammen (det er en vinterhvid aoguti, og faren er ikke i buret)
Det er ikke nogen god idé. Langt de fleste gange bliver moren hurtig træt af ungen, og kan i værste fald slå den ihjel.
2. blir moren ked af det når man tager ungerne fra hende? (vil ikke gøre hende ked af det :/)
Nej, hun vil sikkert helst slippe for dem. Mange gange begynder moren at angribe ungerne omkring 3 ugers alderen, og så er det med at få dem fjernet med det samme.
3. blir moren mærkelig efter at have født, bider, hvæser?
Som regel ikke. Hun skulle gerne blive sig selv senest når ungerne er taget fra.
4. ser moren slidt ud, efter hun har født, blit hun ligsom træt og helt slidt.
Når det bare er et enkelt kuld, så plejer de ikke at være så påvirkede af det.
Mvh. Pia
-
HamsterMiaah
Hybrider er ikke "dårlige" pga. at at de er grimme! Det der er med hybriderne er at de er blandet mellem to forskellige hamsterarter, og det er rigtig synd for hamsterne, nærmest dyrplageri og det er DERFOR (tror jeg da?) at hybrider ikke er så velsete herinde på siden...philolaura skrev:jeg syntes ikke min hamster er grim
´HamsterMiaah skrev: Hybrider er ikke "dårlige" pga. at at de er grimme! Det der er med hybriderne er at de er blandet mellem to forskellige hamsterarter, og det er rigtig synd for hamsterne, nærmest dyrplageri og det er DERFOR (tror jeg da?) at hybrider ikke er så velsete herinde på siden...
Hybrider er IKKE grimme.. de kan sagtens ligne en campbell eller vinterhvid dværg da det jo er en blanding heraf.
Nogen hybrider har en 'orange' farve "mandarin", som jeg selv synes er meget fin.. den farve er det såvidt jeg ved kun hybrider der kan have.
Det er ikke synd for hamsterne at blande dem, men en rigtig dårlig ide da det jo IKKE er samme slags dyr og derfor er de ikke ens indvendig! det kan få konsekvenser for ungerne.
Dessuden vil hybrid avl hurtigt udslette avlen af de rene arter og de vil ikke være til at genoprette.
PS: skal lige siges jeg ikke er ekspert på dette område overhoved men skriver det jeg lige kan huske. ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
-
HamsterMiaah