Chokolade tortie?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Cecilia

Indlæg af Cecilia » 18. jun 2004 18:53

Parningar för skojs skull är det gott om här med. Ibland får jag mail från 10-åringar som säger att de har parat sina hamstrar å undrar vad dom ska göra nu. Ibland vill man bara gråta. Brukar vara ganska hård i mina svar för att avskräcka de flesta. Undrar ofta med om föräldrarna är medvetna om vad deras ungar gör.

När det gäller att importera hamstrar till Danmark så är väl det största problemet att få dom från Helsingborg eller Malmö till Jylland.

/ Cecilia

Manuela

Indlæg af Manuela » 18. jun 2004 19:01

Hej Cecilia.

Hvis vi samarbejder lidt, så er det slet ikke så vanskeligt at få dyrene fra Sverige til Jylland.
Jeg kan hente i Sverige og få fragtet til Midtjylland, så håber jeg jyderne selv kan hente dér. :)

Mvh. Manuela.

Cecilia

Indlæg af Cecilia » 18. jun 2004 19:04

Det låter som en idé. :D
En uppfödare här nere ska flytta upp till Stockholm, men hennes dotter bor kvar här så hon har sagt att vi får utnyttja henne som hamstertransport när de sen ska hälsa på varandra. Sen ska vi eventuellt upp till Stokholm i oktober när det är SM. Hittar ni nåt av intresse så säg till så ska jag höra mig för hur transporten kan ordnas.

/ Cecilia

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 19. jun 2004 08:23

Jeg kan hente i hele Jylland og på Fyn... ville bare være ked at skulle helt til Sjælland ;-) (Bropriserne er altså modbydelige).
Mvh. Pia

Anna

Indlæg af Anna » 19. jun 2004 10:42

Jeg skal engang imellem til Århus og til Odense, og kan godt tage dyr med over broen...

Braveheart

Indlæg af Braveheart » 19. jun 2004 11:09

Det lyder da godt, for jeg kunne også godt tænke mig at have hamstere fra Sverige af, og jeg bor i Århus :D

Manuela

Indlæg af Manuela » 19. jun 2004 11:28

Nå for den, det lyder jo som om jeg godt kan se og få startet øsen og komme af sted :lol:

Men jeg regner med at kunne komme over i løbet af juli eller august, er der nogen der vil med siger i bare til.

Mvh. Manuela.

Anna

Indlæg af Anna » 19. jun 2004 11:42

Manuela skrev:Nå for den, det lyder jo som om jeg godt kan se og få startet øsen og komme af sted :lol:

Men jeg regner med at kunne komme over i løbet af juli eller august, er der nogen der vil med siger i bare til.

Mvh. Manuela.
Jeg vil nok gerne med, men vi skal nok lige have kontakt til nogle opdrættere, og planlægge turen alt efter hvornår de har unger til salg....

Manuela

Indlæg af Manuela » 19. jun 2004 11:46

Hej Anna.

Ja, det har du da helt ret i.
Men nu er jeg ikke den der ligger inde med kontakterne, så jeg håber folk giver besked når de finder noget de gerne vil have. Nu er der i hvert fald en "stafet" klar.

Mvh. Manuela.

P.S. Boromir bliver frækkere for hver dag der går, han er ret sød :o)

Anna

Indlæg af Anna » 19. jun 2004 11:54

Manuela skrev:P.S. Boromir bliver frækkere for hver dag der går, han er ret sød :o)
Lyder skønt, kommer der snart et billede af ham på din side - vil så gerne se hvordan han ser ud nu :wink:

Cecilia

Indlæg af Cecilia » 19. jun 2004 12:43

De flesta uppfödarna brukar kunna ha kvar nån unge extra i väntan på transport om man är helt säker på att vilja ha den. Det är ganska bra att planera transporten i samband med när det är utställning i stockholm då det är enkelt för uppfödaren att lämna över djuren till den som ska ta dom med sig. En del uppfödare bor ju en bit norrut med och brukar ha med sig ungar till salu på utställningarna. Nästa utställning är i augusti om jag inte minns fel. Titta på Svenska Hamsterföreningens hemsida.
/ Cecilia

Anna

Indlæg af Anna » 19. jun 2004 18:17

Er det egentlig nogle bestemte farver som I (ved ikke hvor mange der er interesserede i svenske hamstere?) er ude efter eller er det størrelsen/typen I er ude efter?

Er der nogle der har styr på importreglerne?

Udstillingen er vist den 21. august i Stockholm.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 19. jun 2004 20:53

Det er nok mest størrelsen jeg er ude efter.... ved ikke om der findes nogle farver i Sverige, som der ikke er i DK. Jeg synes selv jeg er ved at være godt med med de forskellige farve- og pelsvarianter ;-)
Mvh. Pia

Anna

Indlæg af Anna » 19. jun 2004 21:02

Odgaard skrev:Det er nok mest størrelsen jeg er ude efter.... ved ikke om der findes nogle farver i Sverige, som der ikke er i DK. Jeg synes selv jeg er ved at være godt med med de forskellige farve- og pelsvarianter ;-)
Okay, det gør det jo også noget nemmere at finde nogle egnede dyr, hvis det kun er størrelsen man skal tænke på :wink:

Braveheart

Indlæg af Braveheart » 19. jun 2004 21:30

For mit vedkommende er det også størrelsen, som jeg mest er ud efter, og så kunne jeg godt tænke mig at have nogen rex (tror ikke, de findes i DK, vel).

Låst