Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
burrus
Odgaard skrev:Jeg tror ikke der er noget gult i de unger, men jeg tvivler på forældrene er farvebestemt helt korrekt. Kan der skaffes et billede af dem?
Ungen med de lyse bugfarve ligner en agoutivariant, og dermed kan forældrene ikke ha de farver + at når der kommer satin unger må der være en satin forælder også.
hvorfor kan der ikke komme agouti varianter?

en cremevariant kan jo godt være Aa...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk
-
malthesmor
burrus skrev:Odgaard skrev:Jeg tror ikke der er noget gult i de unger, men jeg tvivler på forældrene er farvebestemt helt korrekt. Kan der skaffes et billede af dem?
Ungen med de lyse bugfarve ligner en agoutivariant, og dermed kan forældrene ikke ha de farver + at når der kommer satin unger må der være en satin forælder også.

Flere billeder :)
Mor
Far
Lys orange unge til højre
Lys orange unge til højre
Mørk orange unge i hjørnet
Mørk orange unge
Spændende hvad i kommer frem til :D
-
Odgaard
burrus skrev:Odgaard skrev:Jeg tror ikke der er noget gult i de unger, men jeg tvivler på forældrene er farvebestemt helt korrekt. Kan der skaffes et billede af dem?

Det har du da fuldstændig ret i. Det var en tanketorsk fra min side

Mvh. Pia
-
Odgaard
Den nederste unge er cinnamon, og den anden er en umbrous variant.
Mvh. Pia
-
Lykke
nøj, hvor er den flot den cinnamon unge!
Ud fra billederne af mor og far synes jeg, det ser ud som om far er satin - hans pels skinner.
-
Odgaard
Ja faren er klart satin. Men tror altså ikke han er mink. Måske kobber? Det kan måske også forklare at nogle af ungerne er så lyse pga bb.
Mvh. Pia
-
malthesmor
Odgaard skrev:Ja faren er klart satin. Men tror altså ikke han er mink. Måske kobber? Det kan måske også forklare at nogle af ungerne er så lyse pga bb.
Ja faktisk er de 3 dove noget lysere end mor, hvad med den mørke grå , hvad farve variant er han ?
-
AnetteFrost
hey malthesmor flotte forældre.... så fik du alligevel ret men din cimmeron 8-) er stadig misundelig... det er nogle super flotte unger du har dig :oops: Glæder mig til at se jasmins unger

-
Odgaard
Du kan ikke regne med at ungefarven er den samme som voksenfarven. Den ændrer sig meget. Men det kan være pga bb eller måske Sg at de er så lyse. Farens farve er alt for lys til at være mink, men satinen gør det svært fordi den ændrer farvenuancen meget, også ift hvordan lyset spiller ind på farven. Så det kan være bb eller Sg der ligger i ham.
Mvh. Pia
-
Odgaard
Kunne du forresten ikke tage billeder enkeltvis af ungerne, så man ser dem så meget direkte fra siden, som det kan lade sig gøre? Og så give ungerne numre. Synes det er lidt svært nogen gange med de kuldbilleder at skelne hvem der er hvem fra billede til billede.
Mvh. Pia
-
malthesmor
AnetteFrost skrev:hey malthesmor flotte forældre.... så fik du alligevel ret men din cimmeron 8-) er stadig misundelig... det er nogle super flotte unger du har dig :oops: Glæder mig til at se jasmins unger

Ja jeg fik ret he he, kunne jo se den lignede den på dansk hamster register på aftegninger og farve :) ,jeg beholder hende selv har jeg besluttet, et hamsterbur fra eller til
odgaard : jeg har nogen billeder af dem enkeltvis,sætter dem på senere idag,men de 2 lyse piger i dove(lys musegrå), har jeg også meget svært ved at se forskel på.
Syntes det er utroligt så forskellige i farverne de er.
-
Odgaard
Desværre er billederne lidt mørke nogen af dem, så det er lidt svært at se.
Men jeg er 99,9% sikker på at din han må ha sølv i sig.
Unge 1 har øjenringe, så den må indeholde ee og U_. Den ser dog lidt tofarvet ud for mig, men jeg tror bare det er lyset der driller. Et bud kunne være en sølvzobel (ee Sgsg Uu)
Unge 2 og 3 tror jeg er rødøjet sølvzobel.
4 er cinnamon
5. Har den mørke øjne? Ellers kunne den være dove.
6. Kunne være offwhite ee Sgsg
7 kunne være offwhite satin ee Sasa Sgsg
Mvh. Pia
-
malthesmor
Odgaard skrev:Desværre er billederne lidt mørke nogen af dem, så det er lidt svært at se.
Men jeg er 99,9% sikker på at din han må ha sølv i sig.
Unge 1 har øjenringe, så den må indeholde ee og U_. Den ser dog lidt tofarvet ud for mig, men jeg tror bare det er lyset der driller. Et bud kunne være en sølvzobel (ee Sgsg Uu)
Unge 2 og 3 tror jeg er rødøjet sølvzobel.
4 er cinnamon
5. Har den mørke øjne? Ellers kunne den være dove.
6. Kunne være offwhite ee Sgsg
7 kunne være offwhite satin ee Sasa Sgsg
Ja faderen kan godt have haft sølv i sig, hans far var LH sølv zobel
syntes unge 1 har noget orange i sig når man holder den foran lyset
syntes ikke at nogen af dem har helt tydlige hvide øjenringe
Men jeg er da blevet meget klogere på farver, utroligt så meget i ved på denne side.
-
Odgaard
Øjenringene behøver heller ikke være helt tydelige og hvide.
Mvh. Pia