Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Lemou
Cecilie89 skrev:Lemou - gå ind på Buppis marsvineforum og prøv at få dem til at være enig i den sag du selv har startet op her.

Nu har jeg levet med kaniner næsten hele mit liv, og kaniner er ikke ment til at gå sammen med andre - hverken artsfæller, marsvin eller andet. Blandt både mine egne og blandt de dyr jeg passer i min pension har jeg ALDRIG set det modsatte bevist. De taler to forskellige sprog og har heller ikke samme foderbehov. Folk herinde vil ikke have snakken på dette forum, så hvis du vil diskutere så gør det over pb eller inde på Buppi.
Og tilbage til emnet: Jeg håber at du finder den rigtige hams til dig!

Jeg selv har en vinterhvid, så vidt jeg ved, og hende er jeg meget glad for.

Jeg har også levet med kaniner i hele mit liv

-
Æda
Undskyld, jeg ved godt at jeg måske ikke skal blande mig (og jeg vil heller ikke holde med nogen!!)
Men jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til dette:
http://www.ddaa.dk/html/visside.php
De videreformidler et marsvin og en kanin (sammen!) (Sorteper(kanin) og Mickey(marsvin))
(kig under "Dyreinternatet" og så "Vi søger hjem til..."

Hilsen Ida <3
-
Hopiw
Æda skrev:Undskyld, jeg ved godt at jeg måske ikke skal blande mig (og jeg vil heller ikke holde med nogen!!)
Men jeg kunne ikke lade være med at lægge mærke til dette:
http://www.ddaa.dk/html/visside.php
De videreformidler et marsvin og en kanin (sammen!) (Sorteper(kanin) og Mickey(marsvin))
(kig under "Dyreinternatet" og så "Vi søger hjem til..."

Ja det er trist :(
-
Cecilie89
Lemou - du lukker øjnene for at forstå at det ikke er optimalt for hverken kanin eller marsvin at bo sammen. Det må du selv om - det er dine egne dyr det går ud over, og jeg kan ikke blande mig i hvordan du holder dine egne dyr. Men jeg bliver selv forarget over at alle herinde (og sikkert også mange andre steder) bare er "uvidende" i dit hoved. Du er ikke den eneste der ved noget om marsvin og kaniner - hvilket du heller ikke gør, for det er ikke nogen optimal måde at holde disse to arter sammen.
Og åh nej Æda - der er desværre mange der er uvidende om dette og enten sælger flere kaniner sammen eller kanin og marsvin sammen. Stakkels dyr altså. :( Jeg selv plejer altid at fraråde folk på det kraftigste at gøre dette, men ja .. ikke alle lytter, og nogen undersøger heller ikke særlig grundigt hvilke dyr de vælger at anskaffe sig ...
-
kwo
Nu tror jeg vi lukker snakken her, da emnet for længst er forsvundet fra tråden.
(Men til sidst, for lige at forklare begreberne, så er kolonidyr ikke det samme som flokdyr. Flokdyr er sociale dyr, der lever sammen med flere dyr i hver hule. Kolonidyr er ikke flokdyr. De lever ét dyr i hver hule. At de så har deres huler tæt sammen er som beskyttelse mod rovdyr, ikke fordi de savner selskab)
Kenneth Worm