HJÆLP ,ALT FOR SMÅ UNGER!!

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Snowball

Indlæg af Snowball » 27. feb 2009 20:14

Jeanette skrev:Hvordan går det med ungerne?
Håber da, at de sidste har klaret det og er begyndt at tage lidt på.
Det går faktisk godt de har det godt . Spiser og drikker , Såå jeg venter bare på at de bliver større... :)

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 27. feb 2009 22:11

Det er rart at høre.  :D

Jeanette

Indlæg af Jeanette » 28. feb 2009 09:52

Det var da dejligt at høre!
Krydser fingre for, at du snart kan se resultater på vægten  :)

Snowball

Indlæg af Snowball » 28. feb 2009 19:50

Nu vejer UNGERNE 20 g så det er da kun en go ting :)
Det går fremad... :P

Mahonia

Indlæg af Mahonia » 28. feb 2009 20:05

Herligt! Håber det fortsætter den vej.  :)

Snowball

Indlæg af Snowball » 1. mar 2009 08:52

Hej

Tænkte på hvornår må jeg taget ungerne fra Moren af da de jo allerede vejer 20 g ?

Og de er 4 uger i morgen (Mandag)..??

Hvor meget skal de veje før jeg må det?

Lykke

Indlæg af Lykke » 1. mar 2009 14:51

Snowball skrev:Hej

Tænkte på hvornår må jeg taget ungerne fra Moren af da de jo allerede vejer 20 g ?

20g er stadig ikke så meget. Jeg ville lade dem gå hos moren lidt længere - du kan jo holde øje med hvordan de vokser (tjek et par gange i løbet af den næste uge). Der findes ingen færdig vejledning.
Spiser og drikker de selv? Går de rundt i buret? Virker de skrøbelige? Dier de stadig hos mor? Hvad siger mor til at de er der? Lægger hun sig væk fra dem? hvæser af dem eller noget?

Snowball

Indlæg af Snowball » 1. mar 2009 18:12

Lykke skrev:
Snowball skrev:Hej

20g er stadig ikke så meget. Jeg ville lade dem gå hos moren lidt længere - du kan jo holde øje med hvordan de vokser (tjek et par gange i løbet af den næste uge). Der findes ingen færdig vejledning.
Spiser og drikker de selv? Går de rundt i buret? Virker de skrøbelige? Dier de stadig hos mor? Hvad siger mor til at de er der? Lægger hun sig væk fra dem? hvæser af dem eller noget?
De dier ikke ved hende mere .
Hun lægger sig sammen med dem el de lægger sig ved hende hehe..
og de går da rundt i buret og det gør moren osse jo .
Sys ikke de virker skrøbelig men de render væk når man vil tage dem op hehe  . ret træls .

De spiser og drikker selv..

burrus

Indlæg af burrus » 1. mar 2009 19:33

hvis de OVERHOVEDET ikke dier ved moren kan du lige så godt skille dem i kønsgrupper når de bliver 4 uger :wink:  så er de også færre om den lækre mad :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Snowball

Indlæg af Snowball » 1. mar 2009 20:26

burrus skrev:hvis de OVERHOVEDET ikke dier ved moren kan du lige så godt skille dem i kønsgrupper når de bliver 4 uger :wink:  så er de også færre om den lækre mad :wink:
Okay men er bare i tvivl om kønnet på dem da de er lidt små og kravler ud af ens hånd når man har dem oppe så de er ikke til at have i hånden de er så hurtige de små sataner hehe :P  :lol:
Såå ved ikke lige hva jeg gør?? Hmm

Lykke

Indlæg af Lykke » 2. mar 2009 09:44

Ja, jo mindre de er, jo sværere er det at se kønnet.

Kan du få fat i nakkeskindet på dem? Hvis du holder dem i nakkeskindet og så langt ned ad ryggen, du kan få fat, kan du vende bunden i vejret på dem.
Afstanden mellem de to dimser er meget svær at se på små størrelser, men prøv at sammenligne dem - er de lige ved siden af hinanden på nogle af dem og længere væk på andre?
Hvis du kører to fingre ned ad maven på den, kan du så få skubbet testiklerne frem nede i "bunden" - eller er der slet ikke nogle?

Du må bare lave en foreløbig opdeling, og så tjekke den med jævne mellemrum.

Én pige hos drengene er i øvrigt bedre end én dreng hos pigerne - selvom jeg nu tvivler på at de kønsmodne allerede  :D

Snowball

Indlæg af Snowball » 2. mar 2009 12:51

Lykke skrev:Ja, jo mindre de er, jo sværere er det at se kønnet.

Kan du få fat i nakkeskindet på dem? Hvis du holder dem i nakkeskindet og så langt ned ad ryggen, du kan få fat, kan du vende bunden i vejret på dem.
Afstanden mellem de to dimser er meget svær at se på små størrelser, men prøv at sammenligne dem - er de lige ved siden af hinanden på nogle af dem og længere væk på andre?
Hvis du kører to fingre ned ad maven på den, kan du så få skubbet testiklerne frem nede i "bunden" - eller er der slet ikke nogle?

Du må bare lave en foreløbig opdeling, og så tjekke den med jævne mellemrum.

Én pige hos drengene er i øvrigt bedre end én dreng hos pigerne - selvom jeg nu tvivler på at de kønsmodne allerede  :D

okay jeg må prøve :)

Snowball

Indlæg af Snowball » 2. mar 2009 20:04

HEj

Nu har jeg fået alle ungerne køns opdelt og der er 5 hanner og 1 hun  :lol:

Og hannerne er kommet i et bur sammen og den ene hun går sammen med moren . Må hun godt det?? Gå sammen med moren??

liv

Indlæg af liv » 2. mar 2009 20:27

Snowball skrev:HEj

Nu har jeg fået alle ungerne køns opdelt og der er 5 hanner og 1 hun  :lol:

Og hannerne er kommet i et bur sammen og den ene hun går sammen med moren . Må hun godt det?? Gå sammen med moren??
ja det vil jeg mene hun skal ellers er det syndt! :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 2. mar 2009 21:11

Hunner kan jo ikke parre moren  :wink:

Sålænge moren vil acceptere hende og ikke prøver at dominere hende (hvæse, bide osv.) eller konsekvent lægger sig væk fra hende, går det fint. Hun kan formentlig gå hos moren i nogle uger.

Låst