Det går faktisk godt de har det godt . Spiser og drikker , Såå jeg venter bare på at de bliver større...Jeanette skrev:Hvordan går det med ungerne?
Håber da, at de sidste har klaret det og er begyndt at tage lidt på.
HJÆLP ,ALT FOR SMÅ UNGER!!
-
Snowball
-
Jeanette
-
Snowball
20g er stadig ikke så meget. Jeg ville lade dem gå hos moren lidt længere - du kan jo holde øje med hvordan de vokser (tjek et par gange i løbet af den næste uge). Der findes ingen færdig vejledning.Snowball skrev:Hej
Tænkte på hvornår må jeg taget ungerne fra Moren af da de jo allerede vejer 20 g ?
Og de er 4 uger i morgen (Mandag)..??
Hvor meget skal de veje før jeg må det?
Spiser og drikker de selv? Går de rundt i buret? Virker de skrøbelige? Dier de stadig hos mor? Hvad siger mor til at de er der? Lægger hun sig væk fra dem? hvæser af dem eller noget?
-
Snowball
De dier ikke ved hende mere .Lykke skrev:20g er stadig ikke så meget. Jeg ville lade dem gå hos moren lidt længere - du kan jo holde øje med hvordan de vokser (tjek et par gange i løbet af den næste uge). Der findes ingen færdig vejledning.Snowball skrev:Hej
Tænkte på hvornår må jeg taget ungerne fra Moren af da de jo allerede vejer 20 g ?
Og de er 4 uger i morgen (Mandag)..??
Hvor meget skal de veje før jeg må det?
Spiser og drikker de selv? Går de rundt i buret? Virker de skrøbelige? Dier de stadig hos mor? Hvad siger mor til at de er der? Lægger hun sig væk fra dem? hvæser af dem eller noget?
Hun lægger sig sammen med dem el de lægger sig ved hende hehe..
og de går da rundt i buret og det gør moren osse jo .
Sys ikke de virker skrøbelig men de render væk når man vil tage dem op hehe . ret træls .
De spiser og drikker selv..
hvis de OVERHOVEDET ikke dier ved moren kan du lige så godt skille dem i kønsgrupper når de bliver 4 uger
så er de også færre om den lækre mad 
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
Snowball
Okay men er bare i tvivl om kønnet på dem da de er lidt små og kravler ud af ens hånd når man har dem oppe så de er ikke til at have i hånden de er så hurtige de små sataner heheburrus skrev:hvis de OVERHOVEDET ikke dier ved moren kan du lige så godt skille dem i kønsgrupper når de bliver 4 ugerså er de også færre om den lækre mad
Såå ved ikke lige hva jeg gør?? Hmm
Ja, jo mindre de er, jo sværere er det at se kønnet.
Kan du få fat i nakkeskindet på dem? Hvis du holder dem i nakkeskindet og så langt ned ad ryggen, du kan få fat, kan du vende bunden i vejret på dem.
Afstanden mellem de to dimser er meget svær at se på små størrelser, men prøv at sammenligne dem - er de lige ved siden af hinanden på nogle af dem og længere væk på andre?
Hvis du kører to fingre ned ad maven på den, kan du så få skubbet testiklerne frem nede i "bunden" - eller er der slet ikke nogle?
Du må bare lave en foreløbig opdeling, og så tjekke den med jævne mellemrum.
Én pige hos drengene er i øvrigt bedre end én dreng hos pigerne - selvom jeg nu tvivler på at de kønsmodne allerede :D
Kan du få fat i nakkeskindet på dem? Hvis du holder dem i nakkeskindet og så langt ned ad ryggen, du kan få fat, kan du vende bunden i vejret på dem.
Afstanden mellem de to dimser er meget svær at se på små størrelser, men prøv at sammenligne dem - er de lige ved siden af hinanden på nogle af dem og længere væk på andre?
Hvis du kører to fingre ned ad maven på den, kan du så få skubbet testiklerne frem nede i "bunden" - eller er der slet ikke nogle?
Én pige hos drengene er i øvrigt bedre end én dreng hos pigerne - selvom jeg nu tvivler på at de kønsmodne allerede :D
-
Snowball
Lykke skrev:Ja, jo mindre de er, jo sværere er det at se kønnet.
okay jeg må prøve
-
Snowball
-
liv