gæt et resultat
hvis der er chokolade i spil, så har det vel krævet BÅDE a,p og r fra begge sider ???
så vidt jeg har læst er det en blanding af rust, sort
hvorom alting er, så er vores lille dove hun bare noget af det sødeste... hun er kælen og sulten og meget stille... en rigtig drømmehamster..
så vidt jeg har læst er det en blanding af rust, sort
hvorom alting er, så er vores lille dove hun bare noget af det sødeste... hun er kælen og sulten og meget stille... en rigtig drømmehamster..
Vores familie: Mor, søn, datter og 4 hamser
ok.. ikke noget pp der..
men hvis nu det er cocio
så ville forældrene være
mor:
aa Pp Ll ruru Dsds Bb sasa
far ( hans mor: aa ll - hendes forældre Mor: bb ll Far: aa ll)
(hans far: Hamsterhygges tarzan hvid/dove ? ll
aa pp ll _ru dsds Bb Sasa
dvs at der er b på fædrene side, selvom det sidst har været df hos ungernes oldehamster
-----------------------------------------
Så hvis nedenstående koder er rigtige
aa pp ll RuRu dsds Bb Sasa
så ville der kunne komme følgende:
50 % langehårede, 50 % langhårsbærere
50 % Dominant spot
50 % Satin
100% ru bærer
100% genotypiske sorte
og så det meste spændende..
p'erne og b'erne
3/8 af ungerne ville ikke vise noget
PpBB-PpBb-PpBb
3/8 af ungerne ville være cinnamon
ppBB-ppBb-ppBb
1/8 ville være rust og dermed choko sammen med aa
Ppbb
1/8 ville være cinnamon og choko (hvad giver det egentligt???
ppbb
har jeg forstået det rigtigt ?
så tykke-trunte og lillebror kan teoretisk set være
trunte: Ll aa pp B_ Ruru
lillebror: ll aa Pp bb Sasa Dsds Ruru
???
Ved du iøvrigt noget om, om ru genet har nogen effekt når det er ef... altså når den kun bærer
men hvis nu det er cocio
så ville forældrene være
mor:
far ( hans mor: aa ll - hendes forældre Mor: bb ll Far: aa ll)
(hans far: Hamsterhygges tarzan hvid/dove ? ll
aa pp ll _ru dsds Bb Sasa
dvs at der er b på fædrene side, selvom det sidst har været df hos ungernes oldehamster
-----------------------------------------
Så hvis nedenstående koder er rigtige
aa pp ll RuRu dsds Bb Sasa
så ville der kunne komme følgende:
50 % langehårede, 50 % langhårsbærere
50 % Dominant spot
50 % Satin
100% ru bærer
100% genotypiske sorte
og så det meste spændende..
p'erne og b'erne
3/8 af ungerne ville ikke vise noget
PpBB-PpBb-PpBb
3/8 af ungerne ville være cinnamon
ppBB-ppBb-ppBb
1/8 ville være rust og dermed choko sammen med aa
Ppbb
1/8 ville være cinnamon og choko (hvad giver det egentligt???
ppbb
har jeg forstået det rigtigt ?
så tykke-trunte og lillebror kan teoretisk set være
trunte: Ll aa pp B_ Ruru
lillebror: ll aa Pp bb Sasa Dsds Ruru
???
Ved du iøvrigt noget om, om ru genet har nogen effekt når det er ef... altså når den kun bærer
- Vedhæftede filer
-
- 1.jpg (141.32 KiB) Vist 5659 gange
lige et halv dumt spørgsmål til.
altså en hams der har Ds... er det så sådan at det altid er dens "normal" farve f.eks sort, gylden, brun eller andet der kommer i spotsne og hvad bestemmer farven på resten af hamsen, er det altid hvid ? eller kan man f.eks forstille sig at en tortie kune have sorte spots og gul for resten eller ville den f.eks være hvid på maven og have sorte og gule spots ?
håber mit spørgsmål kan forstås
altså en hams der har Ds... er det så sådan at det altid er dens "normal" farve f.eks sort, gylden, brun eller andet der kommer i spotsne og hvad bestemmer farven på resten af hamsen, er det altid hvid ? eller kan man f.eks forstille sig at en tortie kune have sorte spots og gul for resten eller ville den f.eks være hvid på maven og have sorte og gule spots ?
håber mit spørgsmål kan forstås
Så vidt som jeg forstår spørgsmålet så spørger du om en Dominant Spot skal være hvid med en anden farve og de skal være hvide med en anden farve pletter for hvis hamsteren nu er sort med gule pletter som du skrev så er den jo Sort Gul Tortie. 
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
sort + gul = tortie.. ja, men hvad hvis den OGSÅ er Ds.. er den så gul med sorte pletter eller hur ?
*blondinen prøver blot at forstå Ds genets natur* *G*
måske jeg kan omformulere... en Ba har altid HVIDT bånd... er en Ds også altid hvid udenom spotsne ? eller kan man forestille sig en der har flere farver (F.EKS en tortie) have en af farverne som grundfare og den anden farve i pletterne ?)
*blondinen prøver blot at forstå Ds genets natur* *G*
måske jeg kan omformulere... en Ba har altid HVIDT bånd... er en Ds også altid hvid udenom spotsne ? eller kan man forestille sig en der har flere farver (F.EKS en tortie) have en af farverne som grundfare og den anden farve i pletterne ?)
Ja en Dom. spot er altid hvid uden om men hvis den nu er Dom. Spot sort med gult på ved jeg ikke om findes men det tror jeg den gør så kan man jo kalde den for Dominant Spot sort Tortie men hvis den kun er sort gul så hedder det stadig kun sort gul tortie vil jeg mene.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil