zobel eller ????

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
burrus

Indlæg af burrus » 8. maj 2008 11:05

Lykke skrev:Jeg så i øvrigt på ... ja det har nok være en engelsk side, at de skelner mellem en lys og en mørk gylden. Kan det hænge sammen med det?
hm herhjemme skelner vi ikke.. ved  faktisk ikke om det være nuance forskel... :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

contraria

Indlæg af contraria » 8. maj 2008 11:05

Hopiw skrev:De er altså HB Gylden Umbrous. Det er ganske tydelig synes jeg.

problemer er at de op mod søsters hovedet (fifty-fifty) så er de zobel/sølvgrå
og op i mod brormand (andy) så er de for brune til at være zobel.

det billed pia har postet af en af de mystiske drenge.. hviser på ingen måde overhovedet hvordan de rigtigt ser ud... tog billeder af samme dreng og ente  op med billeder af en som både er gylden og zobel. undersrtreger lige igen "det er samme dreng på alle billerdene"

så er der en som har forstand på farver.. vil jeg meget gerne have besøg af NU.
de venligste hilsner amanda

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 8. maj 2008 11:40

Måske I skulle give dem tid til at udvikle farven lidt. Det kan være svært at se når de er så små.
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 12. maj 2008 17:12

hm nu har de fået LIDT tid :lol:  og nye billeder er taget og de forvirrer mig mere og mere :lol:

Billede
Billede

Billede
Billede

og så et par bunke billeder sammen med de andre hvor man kan se søster gylden og søster gylden umbrouse - så jeg TROR altså stadig ikke de er gylden umbrouse :?
Billede
Billede

:?  

umbrouse er de - men øhh.... de øjenringe... den farve....  :?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Hamsterhjulet

Indlæg af Hamsterhjulet » 12. maj 2008 17:15

Kan den ikke være hvidbåndet sortgul? :?
Mvh. Fanni & Goldies
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 12. maj 2008 17:20

i så fald skal zita være en tortie variant!  :?  og det tror jeg næppe!  :?
Pia B

Ringling

Indlæg af Ringling » 12. maj 2008 18:22

Må indrømme, at jeg også hurtigt tænkte Hb sortgul... men altså... nej zita ligner ikke en tortie.
Hilsen Lotte
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 12. maj 2008 18:33

Ringling skrev:Må indrømme, at jeg også hurtigt tænkte Hb sortgul... men altså... nej zita ligner ikke en tortie.
hvis de to drenge var sortgule så sku de ikek have haft agouti markeringerne :wink:  

fik via jana nogle fede links til en yahoo gruppe med super billeder - og ENTEN er de lyse dårlige gylden umbrouse eller også er de rust umbrouse

er de rust umbrouse passer det fint med de lysere "øjenringe" som rust umbrouse åbenbart typisk har pga umbrousen...

så hvis nogen mangler en muligvis rust umbrouse han så er karlsen stadig til salg :lol:

ellers er han "bare" en ekstremt dårlig gylden umbrouse (men stadig Bb :wink: )
Pia B

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 12. maj 2008 19:38

Nu har jeg ikke lige tjkket baglandet med farverne hos forældre mm, men de kunne måske også være gul umbrous.

Og i øvrigt svar på et andet spørgsmål her i tråden ang. nuanceforskelle hos gylden. Ja der findes mange nuancer af gylden, også her i landet. Faktisk findes der nuanceforskelle hos alle varianter.
Mvh. Pia

burrus

Indlæg af burrus » 12. maj 2008 19:40

hm så sku det komme fra zita som har tortie mor.. men vi har jo ikke set tortie før hos zita..

min igen - vi havde jo heller ikke set chokolade før :lol:

hmm gul umbrouse..  :?
Pia B

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 12. maj 2008 20:01

Altså en rust skal jo se ud som en lys gylden næsten så jeg tror faktisk godt den kunne være Rust Umbrous da der jo er bb i kuldet. :wink:

Tror ikke Zita er Tortie for det er der ingen beviser for.
Men måske kan de også godt bare være Dårlige Gyldne Umbrous unger. :?

Hvordan ser en ren Umbrous egentlig ud? kan bare ikke finde et billed af en?  :roll:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 12. maj 2008 20:06

Benjamin skrev:Altså en rust skal jo se ud som en lys gylden næsten så jeg tror faktisk godt den kunne være Rust Umbrous da der jo er bb i kuldet. :wink:

Tror ikke Zita er Tortie for det er der ingen beviser for.
Men måske kan de også godt bare være Dårlige Gyldne Umbrous unger. :?

Hvordan ser en ren Umbrous egentlig ud? kan bare ikke finde et billed af en?  :roll:
en ren umbrouse er jo netop en gylden umbrouse  :wink:
Pia B

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 12. maj 2008 20:13

Ok så er det derfor jeg ikke kan finde et billed af den. :P
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Låst