Øhm, tiiid?
Re: Øhm, tiiid?
Det kommer an på hvilken art det er. Men typisk 18-21 dage.Pan4qie skrev:hvor lang tid efter parring føder en dværghamster
Det er sikkert, du kan se det - i hvert fal slet ikke endnu. Men hvis hun er parret, er hun temmelig sikkert drægtig :D
På nogen hamstere kan det ses en uges tid før - at de bliver runde om maven, men jeg har haft flere hamstere (det er dog guldhamstere), hvor de ikke har set drægtige ud, men alligevel har fået kuld :D
På nogen hamstere kan det ses en uges tid før - at de bliver runde om maven, men jeg har haft flere hamstere (det er dog guldhamstere), hvor de ikke har set drægtige ud, men alligevel har fået kuld :D
Mange hilsner fra Jeanne.
-
FrkHoumann
Campbells skulle være drægtige i 18 dage - det er i hvert fald det Benjamin har oplevet. Jeg har ikke selv haft kuld og overblik nok til at være sikker på antallet af dage.Pan4qie skrev:cambell
Jeg plejer at kunne se på min Campbells-hun et par dage før at hun bliver rund om hofterne - men da både mor og unger er små, behøver det ikke at være vildt tydeligt.
-
Pan4qie
Det har jeg også oplevet, altså at jeg så de parrede sig en hel masse, men at det ikke stemte med at der kom unger.Pan4qie skrev:Men, jeg troede der var 2 dage til hun skal føde. det er 16 dage siden han parrede hende. jeg så det, det tog hele natten.
Men så igår, begynde han igen, det gør han vel ikke hvis hun var drægtig vel?
Enten har en af dem ikke været kønsmoden eller lignende eller også har hunnen ikke været klar til unger - der er noget med at de kan absorbere fostrene (men det er vist mest hvis de bliver drægtige flere gange i træk).
Husk også at han vil prøve at parre hende lige efter fødslen.