Placering af rede

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Lemonpie

Placering af rede

Indlæg af Lemonpie » 11. maj 2009 20:32

Hej!

Vores guldhamster er førstegangsmor og det samme er vi vist :) Sagen er den at vi næsten lige havde købt hende fra en dyrehandel da hun fik unger. Derfor havde vi ikke tænkt over at begrænse hendes plads i buret fordi hun skulle føde. Hun har derfor placeret sin rede i en kasse der er forbundet til tremmeburet med 1 meter rør. Mad, vand, saltsten og alt det det andet er placeret i tremmeburet. Ungerne er næsten så store at de selv kan bevæge sig. Er det okay hvis vi flytter reden, der er i en lukket cylinder, ned i selve buret, eller skal vi forsøge at flytte de andre ting op i kassen ovenpå tremmeburet? For moren er det ikke noget problem, da hun er vant til at være i både tremmeburet og kassen, men for ungerne er der lang vej ned til vand, salt og kalk.

Tak, i øvrigt, for mange nyttige tråde

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 11. maj 2009 20:40

I må ikke flytte morens rede, det vil højst sandsynlig stresse hende. Det kommer lidt an på hvor gamle de er? Hvis ungerne er tre uger eller mere, ville jeg måske godt turde, hvis jeg kendte min hamster godt.

Maden skal mor nok komme med, og hvis de stadig diger behøver de ikke at drikke vand.
Desuden har en hamster slet ikke brug for en kalk sten. Hvis du vil have noget den skal slibe tænder på, så tag nogle æble/pære grene fra haven. Eller andre træ ting...

Spot

Indlæg af Spot » 12. maj 2009 19:28

Jeg har flyttet en rede med 5 unger der ikke havde fået øjne uden at der var problemer men det var også virkelig et nødstilfælde! Hvis i kan flytte redekassen ind i det store bur vil det nok være optimalt. eller evt fjerne nogle af rørerne så der ikke er så langt
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

AnnaR

Indlæg af AnnaR » 13. maj 2009 17:36

Spot skrev:Hvis i kan flytte redekassen ind i det store bur vil det nok være optimalt. eller evt fjerne nogle af rørerne så der ikke er så langt
God ide Katrine...

Låst