Robo-unger dør af sult :(

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
grrrunge

Robo-unger dør af sult :(

Indlæg af grrrunge » 11. jun 2009 19:49

Victor og Bella Donna fik et kuld på tre for en uges tid siden. Den første døde kort efter fødslen, og her til eftermiddag fandt vi nummer to død i buret. Den så helt udmagret og afkræftet ud. Den sidste så lige sådan ud - dog stadig levende. Jeg ved ikke om det er fordi hun ikke kan finde ud af at passe dem, eller hvorfor de ellers kreperer som fluer. Hector og Panik har fået to kuld på 4, og alle 8 unger er stadig sprællevende!

Jeg har som en sidste udvej prøvet at putte den sidste unge fra Victor & Bella Donnas kuld over til Hector & Panik. Panik skyndte sig at samle den lille unge op, og slæbte den ind i hulen til de andre, så jeg tror hun passer på den. Hvad tror/synes i?

Er der chance for at den lille overlever hos sin "nye mor", eller skynder hun sig at gøre en ende på dens lille afkræftede liv?
Hvis der er nogen af jer, der har erfaring med hamsterplejeforældre, er vi spændt på at høre noget..!

\\ Charlotte & Hans

grrrunge

Indlæg af grrrunge » 11. jun 2009 20:01

Hurtig update: Jeg mærkede den lille nye i kuldet med grøn tush inden jeg puttede den ned til de andre, så jeg kan se forskel på dem.
Jeg har lige tjekket til de fem små i Hector & Paniks bur. Panik lader i hvert fald den lille nye få mælk sammen med hendes egne unger, så umiddelbart lader det ikke til at være et problem for hende, at det ikke er hendes egen unge...

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 11. jun 2009 20:05

Hvor gamle er de? for hvis de ikke er så gamle kan man sikkert sagtens få dem til at adoptere andre unger.

Det har jeg før gjort med ørkenrotter da jeg havde et par der simpelthen ikke kunne passe deres unger så smed jeg bare ungerne ind under en anden hun og det gik fint. :D
Men de havde heller ikke øjne eller pels endnu de var meget små. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

grrrunge

Indlæg af grrrunge » 11. jun 2009 20:11

Den lille "grønne" er født den 1/6, men den er faktisk mindre end de fire, Panik fødte den 6/6. Til gengæld er den så småt ved at få pels...

Lykke

Indlæg af Lykke » 11. jun 2009 22:53

Fantastisk historie!

Jeg havde nok ikke turdet prøve at sætte den over hos en anden mor, men det er da pragtfuldt, hvis det virker.
Alternativt kan du prøve med killingevådfoder og killingemælk (tjek gamle tråde om det) for at opfede den.

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 12. jun 2009 08:16

Hvor er det utroligt... :lol:
Jeg havde nok heller ikke fået den tanke, at en anden hamsemor lige snupper en unge mere, udover dem hun har. :roll:
Det er måske heller ikke hver gang en "hamster adoption" lykkes, men de gange den gør, er da bare fantatisk :wink:
Hvor er det skønt, tillyke med den gode ide :idea:  :idea:  :idea:

Desiree

Indlæg af Desiree » 12. jun 2009 09:37

Ja, siger også tillykke og rigtig god ide  :D
Jeg har ikke haft flere af samme art med kuld på samme tid, så har heller ikke prøvet det.
mvh Desiree

grrrunge

Indlæg af grrrunge » 13. jun 2009 13:35

Den lille grønne er stadig levende :) Den er ikke nær så stor som de andre, men den er lige ved at få øjne. Tror i den stadig har en chance for at få et fint og velfungerende voksenliv?

burrus

Indlæg af burrus » 13. jun 2009 13:48

ja det skal nok komme  :wink:  den begynder meget snart at kunne spise selv, så hvis bare der er masser af nærende mad, så skal det nok gå. :wink:
suplér endelig med både killinge tør og vådfoder :wink:  :D
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

grrrunge

Indlæg af grrrunge » 14. jun 2009 03:07

burrus skrev:ja det skal nok komme  :wink:  den begynder meget snart at kunne spise selv, så hvis bare der er masser af nærende mad, så skal det nok gå. :wink:
Sejt! Vi krydser fingre... Det der vådfoder til killinger - er det det man kan købe i små bakker i Netto, som ligner leverpostej, og som har et billede af en kat udenpå? Vores roboer gider nemlig overhovedet ikke røre det stads. Vi har prøvet alle varianterne, og det får bare lov at ligge i skålen.

Det eneste kød de har gidet spise indtil videre er stegt bacon og spegepølse. Det er lige før deres kostvaner ligner mine :D

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 14. jun 2009 08:15

Jeg har fået anbefalet killinge våd foder fra Hill´s, køber det med kylling, det kan købes i små dåser hos dyrehandleren :D

Skønt med en solstråle historie, spændende at følge hvordan de klarer sig :D

tesse-stribe

Indlæg af tesse-stribe » 14. jun 2009 09:07

grrrunge skrev:
burrus skrev:ja det skal nok komme  :wink:  den begynder meget snart at kunne spise selv, så hvis bare der er masser af nærende mad, så skal det nok gå. :wink:
Sejt! Vi krydser fingre... Det der vådfoder til killinger - er det det man kan købe i små bakker i Netto, som ligner leverpostej, og som har et billede af en kat udenpå? Vores roboer gider nemlig overhovedet ikke røre det stads. Vi har prøvet alle varianterne, og det får bare lov at ligge i skålen.

Det eneste kød de har gidet spise indtil videre er stegt bacon og spegepølse. Det er lige før deres kostvaner ligner mine :D
Spegepølse og bacon vil jeg nok ikke give dem - der er rigtig meget salt i.
Det vådfoder du snakker om, der ligner leverpostej, det tror jeg er pate`.
Det gider mine heller ikke.
Som Malthesmor skriver, er det dyrhandlen, Plantorama, Farmland, der har det.
Jeg har set ikke set supermarkeder der har det.
Hvor er det godt at høre, at det går fremad for den lille. :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 14. jun 2009 13:07

kattevådfoder er primært hills killingefoder som er rigtig godt :wink: det fåes hos dyrhandleren og dyrlægen :wink:
det man køber i supermarked er slet ikke ordentligt kvalitet - hverken til katte eller hamstere...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

grrrunge

Indlæg af grrrunge » 20. jun 2009 15:49

Vi har døbt den lille fyr "Fighter", for det er da lige hvad han gør!
Han er stadig kun halvt så stor som sine fætre og kusiner, der er en uge yngre end ham, men det lader til at han klarer dem. Den lille fyr på billedet er Fighter - den store er hans fætter.

Billede

ZenZen

Indlæg af ZenZen » 20. jun 2009 16:29

Wauw! Jeg må godt nok tage hatten af for dig. Modigt gjort og det betalte sig. Flot gået!
Held og lykke med den lille! Go Fighter :cheer

Låst