Robo-unger dør af sult :(
-
grrrunge
Robo-unger dør af sult :(
Victor og Bella Donna fik et kuld på tre for en uges tid siden. Den første døde kort efter fødslen, og her til eftermiddag fandt vi nummer to død i buret. Den så helt udmagret og afkræftet ud. Den sidste så lige sådan ud - dog stadig levende. Jeg ved ikke om det er fordi hun ikke kan finde ud af at passe dem, eller hvorfor de ellers kreperer som fluer. Hector og Panik har fået to kuld på 4, og alle 8 unger er stadig sprællevende!
Jeg har som en sidste udvej prøvet at putte den sidste unge fra Victor & Bella Donnas kuld over til Hector & Panik. Panik skyndte sig at samle den lille unge op, og slæbte den ind i hulen til de andre, så jeg tror hun passer på den. Hvad tror/synes i?
Er der chance for at den lille overlever hos sin "nye mor", eller skynder hun sig at gøre en ende på dens lille afkræftede liv?
Hvis der er nogen af jer, der har erfaring med hamsterplejeforældre, er vi spændt på at høre noget..!
\\ Charlotte & Hans
Jeg har som en sidste udvej prøvet at putte den sidste unge fra Victor & Bella Donnas kuld over til Hector & Panik. Panik skyndte sig at samle den lille unge op, og slæbte den ind i hulen til de andre, så jeg tror hun passer på den. Hvad tror/synes i?
Er der chance for at den lille overlever hos sin "nye mor", eller skynder hun sig at gøre en ende på dens lille afkræftede liv?
Hvis der er nogen af jer, der har erfaring med hamsterplejeforældre, er vi spændt på at høre noget..!
\\ Charlotte & Hans
-
grrrunge
Hurtig update: Jeg mærkede den lille nye i kuldet med grøn tush inden jeg puttede den ned til de andre, så jeg kan se forskel på dem.
Jeg har lige tjekket til de fem små i Hector & Paniks bur. Panik lader i hvert fald den lille nye få mælk sammen med hendes egne unger, så umiddelbart lader det ikke til at være et problem for hende, at det ikke er hendes egen unge...
Jeg har lige tjekket til de fem små i Hector & Paniks bur. Panik lader i hvert fald den lille nye få mælk sammen med hendes egne unger, så umiddelbart lader det ikke til at være et problem for hende, at det ikke er hendes egen unge...
Hvor gamle er de? for hvis de ikke er så gamle kan man sikkert sagtens få dem til at adoptere andre unger.
Det har jeg før gjort med ørkenrotter da jeg havde et par der simpelthen ikke kunne passe deres unger så smed jeg bare ungerne ind under en anden hun og det gik fint.
Men de havde heller ikke øjne eller pels endnu de var meget små.
Det har jeg før gjort med ørkenrotter da jeg havde et par der simpelthen ikke kunne passe deres unger så smed jeg bare ungerne ind under en anden hun og det gik fint.
Men de havde heller ikke øjne eller pels endnu de var meget små.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
grrrunge
-
tesse-stribe
-
grrrunge
ja det skal nok komme
den begynder meget snart at kunne spise selv, så hvis bare der er masser af nærende mad, så skal det nok gå.
suplér endelig med både killinge tør og vådfoder
:D
den begynder meget snart at kunne spise selv, så hvis bare der er masser af nærende mad, så skal det nok gå. suplér endelig med både killinge tør og vådfoder
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
-
grrrunge
Sejt! Vi krydser fingre... Det der vådfoder til killinger - er det det man kan købe i små bakker i Netto, som ligner leverpostej, og som har et billede af en kat udenpå? Vores roboer gider nemlig overhovedet ikke røre det stads. Vi har prøvet alle varianterne, og det får bare lov at ligge i skålen.burrus skrev:ja det skal nok kommeden begynder meget snart at kunne spise selv, så hvis bare der er masser af nærende mad, så skal det nok gå.
![]()
suplér endelig med både killinge tør og vådfoder:D
Det eneste kød de har gidet spise indtil videre er stegt bacon og spegepølse. Det er lige før deres kostvaner ligner mine
-
malthesmor
-
tesse-stribe
Spegepølse og bacon vil jeg nok ikke give dem - der er rigtig meget salt i.grrrunge skrev:Sejt! Vi krydser fingre... Det der vådfoder til killinger - er det det man kan købe i små bakker i Netto, som ligner leverpostej, og som har et billede af en kat udenpå? Vores roboer gider nemlig overhovedet ikke røre det stads. Vi har prøvet alle varianterne, og det får bare lov at ligge i skålen.burrus skrev:ja det skal nok kommeden begynder meget snart at kunne spise selv, så hvis bare der er masser af nærende mad, så skal det nok gå.
![]()
suplér endelig med både killinge tør og vådfoder:D
Det eneste kød de har gidet spise indtil videre er stegt bacon og spegepølse. Det er lige før deres kostvaner ligner mine
Det vådfoder du snakker om, der ligner leverpostej, det tror jeg er pate`.
Det gider mine heller ikke.
Som Malthesmor skriver, er det dyrhandlen, Plantorama, Farmland, der har det.
Jeg har set ikke set supermarkeder der har det.
Hvor er det godt at høre, at det går fremad for den lille.
kattevådfoder er primært hills killingefoder som er rigtig godt
det fåes hos dyrhandleren og dyrlægen
det man køber i supermarked er slet ikke ordentligt kvalitet - hverken til katte eller hamstere...
det man køber i supermarked er slet ikke ordentligt kvalitet - hverken til katte eller hamstere...
Pia B
-
grrrunge