et sprørgsmål om robor

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
minimus

et sprørgsmål om robor

Indlæg af minimus » 30. jul 2009 12:36

Hej alle sammen,

jeg har læst en del om de forskellige farver og om gener..

mit spørgsmål er om man nå samsætte en Robo  Agouti og en Robo som har den anden farve som jeg ikke lige kan huske hvad hedder :oops:

Ikke at jeg har tænkt mig at gøre det, men er bare nysgerig

Håber der er nogle som kan svare på mit spørgsmål :)

NB er dette spørgsmål ikke inden under det rette, så må i undskylde :oops:  så rykker i det bare

liv

Indlæg af liv » 30. jul 2009 12:40

det må man gerne  :D det er ligemeget hvad farverne er  :D

minimus

Indlæg af minimus » 30. jul 2009 12:45

liv skrev:det må man gerne  :D det er ligemeget hvad farverne er  :D
Okay :D så er jeg blevet det kloger :wink: Det er jo noget af en udfordring at finde rundet i det der med farver he he tak for svaret

Lykke

Re: et sprørgsmål om robor

Indlæg af Lykke » 30. jul 2009 12:53

minimus skrev:Hej alle sammen,

mit spørgsmål er om man nå samsætte en Robo  Agouti og en Robo som har den anden farve som jeg ikke lige kan huske hvad hedder :oops:

NB er dette spørgsmål ikke inden under det rette, så må i undskylde :oops:  så rykker i det bare
Farverne er variationer af det samme gen, så det er helt fint at blande farver. Problemet er når man begynder at overveje at blande forskellige arter hamstere, f.eks. robo med vinterhvid, for de har ikke samme gener.

minimus

Re: et sprørgsmål om robor

Indlæg af minimus » 30. jul 2009 13:01

Lykke skrev:
minimus skrev:Hej alle sammen,

Farverne er variationer af det samme gen, så det er helt fint at blande farver. Problemet er når man begynder at overveje at blande forskellige arter hamstere, f.eks. robo med vinterhvid, for de har ikke samme gener.
Ja det skal vi jo ikke ha noget af :cry:

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. jul 2009 13:33

Den anden farve hedder Husky, og jo de to farver kan du sætte sammen på krydt og tværs. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

minimus

Indlæg af minimus » 30. jul 2009 13:58

Benjamin skrev:Den anden farve hedder Husky, og jo de to farver kan du sætte sammen på krydt og tværs. :D
Ja det var lige den farve Husky :oops:

Låst