Forskellige mink farver ?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
malthesmor

Forskellige mink farver ?

Indlæg af malthesmor » 30. aug 2009 12:46

Hmm ja jeg har jo et kuld unger som nu er 16 dage, der er 4 som jeg havde farvebestemt til at være mink, men er kommet i tvivl  :?
Alle 4 har øjn ringe, 3 har samme farve, den 4 skiller sig ud  :?

Se selv billederne

Billede
Billede
Billede
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 30. aug 2009 13:03

hvad er forældrene?

men jo - alle farver kan jo godt variere lidt  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 30. aug 2009 13:07

burrus skrev:hvad er forældrene?

Forældrene er

Dk Nadazhda´s Miss Dana Hannon  Bb ee ll pp Toto Uu

Biil`s Eos :aa bb E_ll  + split p må han være da mange af ungerne er rø

burrus

Indlæg af burrus » 30. aug 2009 13:09

så ville jeg mene de alle er mink  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 30. aug 2009 13:26

kunne det måske være at der er noget brunøret mink evt.
som jo så hedder kobber fandt jeg lige ud af
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Pravandi

Indlæg af Pravandi » 30. aug 2009 13:27

I think the more grey hamsters are dove instead of mink and the orange one is mink.
Probably you think: But dove doesn't have these rings around the eyes... but yes they also van have them. This is also a young dove hamster:

Billede

And this is a mink in the same litter:

Billede
Greetings from Ilse and the hamsters from Hamstery Pravandi.

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. aug 2009 14:07

malthesmor skrev:

Forældrene er

Selvfølgelig kan farven variere, men jeg tænkte først om der var mulighed for noget sølvzobel, men på billedet af dem alle 4 er de for lyse til det. Da cinnamon kan variere meget i hvor kraftigt rød den er, overvejede jeg også, at det kunne være skyld i den lyse/ mere rødlige.

Kender du deres køn? For du har jo tortie/ gul inde over. Det er svært at se på cremevarianter, men kunne det f.eks. tænkes at den lyseste er mink gul? (og de andre evt. tortie)

Lykke

Indlæg af Lykke » 30. aug 2009 14:13

Jeg antager, at de har røde øjne allesammen?
ellers kunne brunøret zobel måske være en mulighed?

Brunøret mink som en foreslår er vel også et godt bud?

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 30. aug 2009 15:56

Lykke skrev:
malthesmor skrev:

Forældrene er

Selvfølgelig kan farven variere, men jeg tænkte først om der var mulighed for noget sølvzobel, men på billedet af dem alle 4 er de for lyse til det. Da cinnamon kan variere meget i hvor kraftigt rød den er, overvejede jeg også, at det kunne være skyld i den lyse/ mere rødlige.

Kender du deres køn? For du har jo tortie/ gul inde over. Det er svært at se på cremevarianter, men kunne det f.eks. tænkes at den lyseste er mink gul? (og de andre evt. tortie)
Den lyse er en han, de andre 3 er henholdsvis 1 han og 2 hunner
Har også både sølv zobel og dove i kuldet, og de 4 "mink" ? har overhoved ikke samme farve som dem.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. aug 2009 15:58

Da den er sådan lidt orange brun så ville Kobber være en oplagt mulighed med de genkoder forældrene har.
Dog hvis ungen er en han kan den også bare være Gul Mink, som til forveksling kan ligne en kobber på en prik. :D

Den er ihvertfald ikke Dove, da dove ikke har øjenringe og da moren ifølge genkoden ikke bærer sort, og hvis det passer så kan der jo ikke komme Dove. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 30. aug 2009 16:11

Benjamin skrev:Da den er sådan lidt orange brun så ville Kobber være en oplagt mulighed med de genkoder forældrene har.
Dog hvis ungen er en han kan den også bare være Gul Mink, som til forveksling kan ligne en kobber på en prik. :D

Den er ihvertfald ikke Dove, da dove ikke har øjenringe og da moren ifølge genkoden ikke bærer sort, og hvis det passer så kan der jo ikke komme Dove. :)
Altså hannen som "skiller" sig ud kan være gul mink ?
De andre 3 muligvis kobber ?
Faktisk har jeg også selv overvejet kobber da du skrev i din tråd at mink og kobber ligner hinanden meget, men vidste ikke lige om det var muligt :?

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 30. aug 2009 16:14

malthesmor skrev:
Benjamin skrev:Da den er sådan lidt orange brun så ville Kobber være en oplagt mulighed med de genkoder forældrene har.

Faktisk har jeg også selv overvejet kobber da du skrev i din tråd at mink og kobber ligner hinanden meget, men vidste ikke lige om det var muligt :?
nej den der skiller sig ud kunne være gul mink eller kobber, mens de andre er mink det er sådan jeg har forstået det.
så vidt jeg husker er det når en mink bliver ældre den kommer til at ligne en kobber
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 30. aug 2009 16:15

malthesmor skrev:

det var nu den der skilte sig ud jeg mente kunne være gul mink eller kobber, de andre 3 ser skam bare mink ud. :D
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 30. aug 2009 16:22

darkangel87 skrev:
malthesmor skrev:

nej den der skiller sig ud kunne være gul mink eller kobber, mens de andre er mink det er sådan jeg har forstået det.
så vidt jeg husker er det når en mink bliver ældre den kommer til at ligne en kobber
Ja okay, men hvis nu jeg siger at den "gul mink eller kobber" har kindtegninger ?  :?  (har jeg lige opdaget) hvad siger du så ?  :?

Håber kindtegningerne kan ses på dette billede
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 30. aug 2009 16:37

kindtegninger KAN skyldes gul...
behøver ikke, men kan gøre det :wink:
Pia B

Låst