Hjælp til muligheder

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Loan

Hjælp til muligheder

Indlæg af Loan » 1. jan 2010 23:51

Hej alle ;)

Hanne og jeg sad lige og drøftede hvilke ting der kunne blive spændende med Grønnebæks Mica for at få enten et spraglet kuld, eller blot hjælp til hvad der er giver hvad.

Mica er: aa bb Ll rxrx

Mine ønsker er jo lidt der kunne komme rex unger, gerne langhåret og farver er sådan set ligegyldige.

Hanne har Eddie Murphey som er aa Bb E_ ll. Hvad kunne det give?
Hilsen
Loan Vejby

burrus

Indlæg af burrus » 2. jan 2010 00:12

sort og chokolade
kort og langhåret (50/50)
split rex hvis ikke hannen er split rex...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Loan

Indlæg af Loan » 2. jan 2010 00:18

Hvad skal der så til for at give mere spraglet kuld, hvis det er muligt.
Eddie er ikke split rex, så vidt jeg ved.
Hilsen
Loan Vejby

burrus

Indlæg af burrus » 2. jan 2010 00:25

det kommer jo an på hvad du mener med spraglet :wink:  

du kunne parre ind med en gylden eller EF sølvgrå, split sort og rust - så kunne du være heldig at lave alt fra sølvgrå, gylden, rust, bø sølvgrå, sort, chokolade...
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 2. jan 2010 00:36

Jeg har jo også Jacob Poulsen som er :
A_Ee ll Pp Sgsg Uu

Måske ville han kunne give mere "spraglet" kuld  :D

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 2. jan 2010 08:30

der er mulighed for at Mica gemmer på sølvgrå
for har for nyligt opdaget at Capricorni som er hendes far har arvet Olivers sølv-gen
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

Lykke

Indlæg af Lykke » 2. jan 2010 10:28

Er der mulighed for at Mica har e eller p?
Hverken umbrouse eller sølv kan jo ses på sorte hamstere.
Med Jacob Poulsen vil resultatet umiddelbart blive gyldne, gyldne umbrouse og sølvgrå og sølvgrå umbrouse, mens sort måske forsvinder, da det ikke er sikkert at Jacob har sort. Og så vil der være mulighed for noget med e og p, hvis Mica har det.

Så ingen af parringer bliver umiddelbart meget spraglede, hvis vi tænker det som antallet af farver.

darkangel87

Indlæg af darkangel87 » 2. jan 2010 10:53

der er både mulighed for hun er Ee og at hun er Pp
da hendes mor havde en creme søster og Rhodos som er farmor er Pp
så muligheden er der, men at hun er Pp er mindre sandsynligt end Ee
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 2. jan 2010 11:03

Jacob har tidligere lavet sorte unger  :wink:

Loan

Indlæg af Loan » 2. jan 2010 12:42

Lyder jo ganske spændende, er der andre som en mulig han, sådan her i nærheden? Han skal dog først bruges til Feb ;)
Hilsen
Loan Vejby

AnetteFrost

Indlæg af AnetteFrost » 3. jan 2010 00:38

Pia: Eddie er efter Starscream og James
Hjemmesiden til mit opdræt: http://www.BiilsHamstere.dk

Min Personlige hjemmeside: http://www.AnetteFrost.dk

Lykke

Indlæg af Lykke » 3. jan 2010 09:04

darkangel87 skrev:der er både mulighed for hun er Ee og at hun er Pp
da hendes mor havde en creme søster og Rhodos som er farmor er Pp
så muligheden er der, men at hun er Pp er mindre sandsynligt end Ee
Så tænker jeg at en offwhite eller en sølvzobel måske er interessant, evt. en rødøjet version. Det vil kunne give creme og off-white (og zobel og sølvzobel), hvis Mica har e, og derudover gylden og sølvgrå (og umbrouse på dem). Med en rødøjet bliver selvfølgelig igen andre/flere muligheder, hvis Mica har p.

Loan

Indlæg af Loan » 3. jan 2010 12:00

Med lidt hjælp fra gudinden Pia, har jeg vidst fundet den perfekte han :D Og selvfølgelig en stor tak til Anette :D

Kvaser faldt valget på:
Hvis han er aa vil du kun få chokolade og brunøret dove...
Hvis han er Aa vil du få chokolade og brunøret dove, rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme, kobber
Hvis han er AA vil du få rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme, kobber.

Så det bliver vidst mit hidtil mest spændende kuld :D Ærgeligt jeg ikke får rex unger, men jeg kommer udenom aftegn så det skønt :D
Senest rettet af Loan 3. jan 2010 13:10, rettet i alt 1 gang.
Hilsen
Loan Vejby

burrus

Indlæg af burrus » 3. jan 2010 12:38

Rubin skrev:Med lidt hjælp fra gudinden Pia, har jeg vidst fundet den perfekte han :D Og selvfølgelig en stor tak til Anette :D

Kvaser faldt valget på:
Hvis han er split sort er chancerne således:
Hvis han er Aa vil du få chokolade og brunøret dove, rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme, kobber
Hvis han er AA vil du få rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme, kobber.

Hvis han ikke er split sort er chancerne således:
Rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme og kobber.

Så det bliver vidst mit hidtil mest spændende kuld :D Ærgeligt jeg ikke får rex unger, men jeg kommer udenom aftegn så det skønt :D
retter dig lige en lille bitte smule i den måde du har skrevet det op :wink:  :P

For hvis han er split for sort - altså Aa kan der komme
chokolade og brunøret dove, rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme, kobber

hvis han er sort - altså aa under kobber farven - kan der komme chokolade og brunøret dove...  

og hvis han er AA - altså ikke split sort - kan der komme
rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme, kobber

:wink:
Pia B

Loan

Indlæg af Loan » 3. jan 2010 13:10

burrus skrev:
Rubin skrev:Med lidt hjælp fra gudinden Pia, har jeg vidst fundet den perfekte han :D Og selvfølgelig en stor tak til Anette :D

Kvaser faldt valget på:
Hvis han er split sort er chancerne således:

Hvis han ikke er split sort er chancerne således:
Rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme og kobber.

retter dig lige en lille bitte smule i den måde du har skrevet det op :wink:  :P

For hvis han er split for sort - altså Aa kan der komme
chokolade og brunøret dove, rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme, kobber

hvis han er sort - altså aa under kobber farven - kan der komme chokolade og brunøret dove...  

og hvis han er AA - altså ikke split sort - kan der komme
rust, brunøret creme, brunøret zobel, brunøret cinnamon, brunøret rø creme, kobber

:wink:
Hooov xD
- Er rettet hehe ;)
Hilsen
Loan Vejby

Låst