25 dage gamle unger.

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Rene&Malene

25 dage gamle unger.

Indlæg af Rene&Malene » 12. feb 2010 13:33

Nu er vores unger ca. 25 dage gamle, og de drikker og spiser selv og er meget aktive - Kan jeg dele dem op i køn og tage dem fra moren på dette tidspunkt eller skal jeg vente?

Tak på forhånd :)

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 12. feb 2010 13:35

De kan godt klare sig selv nu,men hvorfor ik lade dem gå sammen til de er 4 uger som det anbefales at de skal være inden de flytter fra mor. :D

Rene&Malene

Indlæg af Rene&Malene » 12. feb 2010 13:39

De har et meget lille bur, vi havde ikke rigtigt råd til noget størrere og der er 10 unger, 6 hanner og 4 hunner så egentligt tror jeg faktisk de ville få det bedere af at komme over i et nyt bur så hvis der ikke er risiko for at de får en dårlige tilværelse men nærmere en bedere ville jeg gerne flytte dem :)

Kræver dog også vi kan finde ud af at se forskellen på deres køn, men tror nu nok det kan lade sig gøre :)

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 12. feb 2010 14:50

jeg syntes i bør lade dem gå sammen med moren til de er 4 uger, der er ingen grund til at tage dem fra tidligere hvis det ikke er nødvendigt. :)
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 12. feb 2010 14:51

Jeg ville lade dem gå hos moren indtil de er 4 uger (hvis det er guldhamstere, men det går jeg ud fra med så stort et kuld)  
Det er nu en gang det der anbefales :wink:  
3 dage "overlever" de nok i et mindre bur - men adfærdsmæssigt, kan de have meget gavn af lige netop de 3 dage hos mor :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst