Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Rene&Malene
Nu er vores unger ca. 25 dage gamle, og de drikker og spiser selv og er meget aktive - Kan jeg dele dem op i køn og tage dem fra moren på dette tidspunkt eller skal jeg vente?
Tak på forhånd

-
malthesmor
De kan godt klare sig selv nu,men hvorfor ik lade dem gå sammen til de er 4 uger som det anbefales at de skal være inden de flytter fra mor.

-
Rene&Malene
De har et meget lille bur, vi havde ikke rigtigt råd til noget størrere og der er 10 unger, 6 hanner og 4 hunner så egentligt tror jeg faktisk de ville få det bedere af at komme over i et nyt bur så hvis der ikke er risiko for at de får en dårlige tilværelse men nærmere en bedere ville jeg gerne flytte dem
Kræver dog også vi kan finde ud af at se forskellen på deres køn, men tror nu nok det kan lade sig gøre

-
Benjamin
jeg syntes i bør lade dem gå sammen med moren til de er 4 uger, der er ingen grund til at tage dem fra tidligere hvis det ikke er nødvendigt.

Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.

smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
-
burrus
Jeg ville lade dem gå hos moren indtil de er 4 uger (hvis det er guldhamstere, men det går jeg ud fra med så stort et kuld)
Det er nu en gang det der anbefales
3 dage "overlever" de nok i et mindre bur - men adfærdsmæssigt, kan de have meget gavn af lige netop de 3 dage hos mor

Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter:
www.orkenrotte.dk