Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Lærke.
Heej, min dværghamster Mitchie fødte for snart to dage siden 7 små unger. Jeg har fået afvide at jeg skal give Mitchie noget tilskudsfoder, eller hvad det nu end hedder;)
Er det nødvendigt? Har nogen af jer gjort det? Og hvis ja, hvad skal jeg så give hende?

-
susanne Nielsen
Hej
Tillykke med kuldet.
Det er meget vigtigt at hamstermoderen, både mens hun er drægtig og mens ungerne dier hos hende, får ekstra protein dette kan f. eks. være i form af A38, yoghurt naturel uden sukker eller kattevådfoder (dette kan købes i dåseform i alle dagligvarebutikker), det er bare meget vigtigt at du skifter det meget regelmæssigt hvis du vælger mælkeprodukter.
Hvis det er dit første kuld, skal du ligeledes være opmærksom på, at det kan være nødvendigt at fodre ungerne med speciel kost, når de skal overgå til andet kost end moderens mælk.
Held og lykke med det.
-
Wampi
Jeg vil så lige sige at vores hamstere har ikke fået andet ekstra end en større portion af deres standard foder da de havde unger... men vi giver så også i forvejen et sted mellem 3-5 hundekiks om ugen så de fik aniomalsk protein derfra...
Alle ungerne var sunde og raske og supernuttede... Mistede ingen til at moderen spiste dem heller så tror ikke hun manglede noget som helst...
Elsker vores søn, Erik, 19-09-11
-
Lærke.
Okey tusind tak begge to. Det vil jeg prøve så:)
-
Lærke.
Jeg har lige prøvet at give min dværghamster mor noget A38, men hun vil ikke spise det? Skal jeg sætte en skål med A38 ned i hendes bur, og se om hun så spiser det, eller skal jeg prøve at give hende noget andet?

-
Lykke
Ikke alle hamstere vil spise alle ting.
Du kan også prøve med ærter/ ærtemos (jeg koger bare nogle frosne ærter og moser og køler ned) eller kokos. Begge dele er meget rigt på protein og mine hamstere plejer at elske det. Jeg bruger også kattevådfoder ud over det. (og så selvfølgelig den almindelige blanding)
-
Lærke.
Okey, det tror jeg, jeg vil prøve så. Tak for hjælpen:)