nogen der kan svære på det..

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
OpdrætterFly

nogen der kan svære på det..

Indlæg af OpdrætterFly » 26. dec 2010 12:35

nu er det godt 3uger siden vores 4 hunner var sammen med hver sin dreng :)
den ene har født og fik 14 dejlige unger dag 14.. l
men de 3 andre bliver ved med at trække ud..
de har alle sammen taget meget på og blevet runde, men intet skere..

ved snart ikke hvad jeg skal gøre..

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 26. dec 2010 22:35

Hvis de ikke har født 3 uger efter de er blevet parret, er jeg ret sikker på at de ikke er drægtige  :(

når jeg sætter mine hamster sammen til parring plejer jeg at gentage efter 4 dage for at sikre mig at hunnen er drægtig  :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 28. dec 2010 20:49

hvilken art hamstere er det? Der er forskel på drægtighedsperioden. Og det er heller ikke altid en parring lykkes.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 28. dec 2010 20:59

Går udfra at det er guldhamster der skrives om dag hun 1 fødte 14 unger på 14 dagen  :D
Og har aldrig hørt om en dværghamster som fik 14 unger  :wink:

Lykke

Indlæg af Lykke » 29. dec 2010 16:27

tænkte bare om forklaringen kunne være at det var forskellige arter  :wink:

synes det lyder mærkeligt at 4 guld-hunner skulle være i brunst samme dag, og at de skulle gå 3 uger fra en parring uden at føde...

OpdrætterFly

..

Indlæg af OpdrætterFly » 29. dec 2010 18:55

en af mine hunner har nu fået unger :) de 2 andre når ikke at få deres hvis de altså har nogen i sig da, de i morgen ryger til slange foder, da vi ikke kan få dem solgt, og ikke har pladsen, nu hvor kæresten's rotter har fået et kuld.
men de er allesammen guldhamster

malthesmor

Re: ..

Indlæg af malthesmor » 29. dec 2010 22:49

Helt ærlig den kommentar om at de ryger til slange foder bør du holde for dig selv, de fleste som er på dette  forum er dyre elskere  :evil:

Hvad havde du tænkt dig at gøre med alle ungerne, bruge dem til slange foder  :roll: . ???

Inden man laver kuld bør man undersøge om det er muligt at få dem solgt, ellers har pladsen til dem.

OpdrætterFly

hej .

Indlæg af OpdrætterFly » 30. dec 2010 10:58

jeg forstår jer godt..
men de hanner jeg har er aggrasive og har prøvet at gøre dem håndtamme .. og bryder mig virkelig ikke om at de skal være foder, nej ungerne blive slogt, har en aftale med den lokale dyrehandler, men de tager kun i mod unger er lige er kommet fra mor..

malthesmor

Re: hej .

Indlæg af malthesmor » 30. dec 2010 13:29

OpdrætterFly skrev:jeg forstår jer godt..
men de hanner jeg har er aggrasive og har prøvet at gøre dem håndtamme .. og bryder mig virkelig ikke om at de skal være foder, nej ungerne blive slogt, har en aftale med den lokale dyrehandler, men de tager kun i mod unger er lige er kommet fra mor..
Du skriver længere oppe at det er hunner som ikke var drægtige alligevel du vil bruge til slangefoder, det er lidt mod sigende af hvad du skriver her.

Hvis dyrehandleren kun tager imod unger som lige er kommet fra mor, skal de jo helt klart bruges til foder, forstår ikke helt hvorfor du vil avle når dine unger bare bliver brugt til foder.

websol

Indlæg af websol » 31. dec 2010 16:11

:oops: ved godt at slanger også skal have mad, men som dyre elsker og ikke mindst "forælsket" i de små uldtotter, fik jeg sådan en klump i halsen da jeg glad læste denne tråd.  troede ikke den omhandlede de små som fodder dyr..  beklager hvis jeg har støt nogen med mit indlæg, men der er mange måder at holde dyr på, og også slange ejere..  og er helt sikker ¨på at der er humane måder at aflive med.. men jeg kender kun dyrelægen..
Billede

Låst