hej alle. jeg har haft mine to hamstere han (mikey) og hun (minnie).
Jeg har haft dem i godt 5 uger nu. og hunenn er 2 ½ måneder nu. Først gik de sammen men da hunnen angreb hannen. (det skal lige siges at hunnen er større end hannen). hannen har ingen sår. Men skilte dem ad. Og havde da tænkt mig et avlspar. Men hannen er bange for hende hele tiden. Jeg har sat dem på neutralt jord flere gange, skiftede bur, så de kunne lugte hinanden. Og lade ham snuse til hende. Men hun bliver ved med at gå på ham. og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere. Hannen klapre og skriger, hver gang hun kommer. Skal jeg prøve med en ny han, eller hun? HJÆLP ? :?
HJÆLP, PARRING MELLEM VINTERHVIDE HAMSTERE.
Re: HJÆLP, PARRING MELLEM VINTERHVIDE HAMSTERE.
Hvor længe har du ladet dem være adskilt? Det virker i hvert fald ikke som om din hun gider din han lige nu.ida-maire dværghamster skrev:hej alle. jeg har haft mine to hamstere han (mikey) og hun (minnie).
Jeg har haft dem i godt 5 uger nu. og hunenn er 2 ½ måneder nu. Først gik de sammen men da hunnen angreb hannen. (det skal lige siges at hunnen er større end hannen). hannen har ingen sår. Men skilte dem ad. Og havde da tænkt mig et avlspar. Men hannen er bange for hende hele tiden. Jeg har sat dem på neutralt jord flere gange, skiftede bur, så de kunne lugte hinanden. Og lade ham snuse til hende. Men hun bliver ved med at gå på ham. og jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre mere. Hannen klapre og skriger, hver gang hun kommer. Skal jeg prøve med en ny han, eller hun? HJÆLP ? :?
Det kan så enten skyldes, at hun allerede er drægtig (hvis det er mindre end 21 dage siden du skilte dem ad) eller at hun ikke synes, han er passende avlsmateriale eller at hun bare ikke vil have stedet for sig selv.
Medmindre det skyldes at hun er drægtig, vil jeg umiddelbart synes, det lyder som om du må opgive de to sammen. Du kan til gengæld sagtens prøve igen med ham senere, hvis hun faktisk er drægtig, og ellers ville jeg prøve med en anden han.