Kønsopdeling

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Cisla

Kønsopdeling

Indlæg af Cisla » 10. feb 2011 15:34

Nu er Coco's unger 18 dage, men synes ikke rigtig jeg kan se forskel på drengene og pigerne!

Hvornår plejer man at kunne se forskel?

Har styr på hva jeg skal kigge efter, men de ligner alle piger, hvilket skulle være helt utroligt ;)

HJÆLP.

malthesmor

Indlæg af malthesmor » 10. feb 2011 18:32

Det er nemmest at se når de er 7-10 dage og igen når de er 3-4 uger, hunnerne har digevorter, det har hanner ikke, når de er 3-4 uger vil du kunne se "boller"  på hannerne, og iøvrigt har hunner kort afstand imellem hullerne for neden, hannerne har lan afstand :)

Cisla

Hmm

Indlæg af Cisla » 10. feb 2011 19:26

Ja okay, tænkte så ikk lige på at se det så tidligt.

Så må jeg vente til næste uge med at se på det igen.
Men tak for den med dievorterne ;) den havde jeg ikk tænkt på.

Afstanden er den samme på alle lige pt, der er virkelig intet at se forskel på dér. Har haft hamstere før, og alle andre slags gnavere, så ved godt hva jeg ser efter. Mine små hamstere skjuler det bare rigtig godt!

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 10. feb 2011 21:52

Vil bare lige indskyde at det der trick med dievorter ikke er 100% pålideligt, jeg har haft unger med fine knapper op ad maven der er gået over og er blevet hanner.  :D

Jeg plejer at holde mig til at kigge på afstand på kønsåbningerne og på størrelsen på kønsorganerne.
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

Cisla

Hmm

Indlæg af Cisla » 11. feb 2011 15:44

Så må jeg sørge for at kigge efter, selvom de har dievorter ;) så der ikk er købere der bliver overrasket.

Men er vi ikk enige om at der ikke er størrelses forskel dernede? Bortset fra afstanden. Med mindre drengene altså har fået deres hmm.

Låst