han og hun sammen?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
sissie

han og hun sammen?

Indlæg af sissie » 12. mar 2011 21:58

jeg har lige et par spørgsmål da jeg er helt ny:
jeg har haft et par hamstere.
nu har jeg en hun og en han men det her forvirre mig:
1. nogen steder siges det at dværghamstere (sibirisk) først kan få unger når de er omkring 7-8 måneder. er det rigtigt?
2. det er føste gang jeg prøver på at parre hamstere så jeg ved ikke rigtig noget om det. er der noget jeg skal være opmærksom på?
3. hvornår er hunnerne drægtige?
4. jeg har haft hunnen i en dag nu. og hannen i ca. 4-6 måneder kan de godt få unger?
5. hunnen stikker hele tiden snuden ind under hannens mave og så ligger han sig bare ned soom om han sover er det normalt?
6. de har sloges 1gang men gør det ikke lægere er det bare fordi hun er ny og skal finde sin plads?.
6. nu ligger de helt oppe ad hinanden men jeg tør ikke lade dem være alene i et bur om natten for hvad hvis den ene bliver slået ihjel om natten, men det er jo der de parre sig?
hvis i skulle være i tvivl så er det de der små hvide som har en grå stibe langs ryggen :D

Swetigirl

Indlæg af Swetigirl » 13. mar 2011 21:22

Bare så du ved det er der ikke noget der hedder Sibirisk dværghamster, det er højst sandsynligt et par hybrider du har dig.. 7-8 måneder er alt for sent i hverfald for en første gangs hamster mor. Hunner er drægtige når de er drægtige? Dvs. når hun har været i brunst og er blevet parret af en han.

sabkoch
Indlæg: 1704
Tilmeldt: 2. aug 2005 11:52

Indlæg af sabkoch » 14. mar 2011 16:27

Du skal starte med at gå ind på vore hjemmeside:
www.hamsterland.dk

der kan du læses alt muligt og få svar på dine spørgsmål og hvis ikke så spørger du bare igen.
Dine hamstere er dem der kaldes vinterhvide dværghamstere.
Næstformand i Dansk Hamster Forening  - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

Billede

Låst