Åhhh nej Hjælp mig

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
comababy
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. sep 2011 09:31

Åhhh nej Hjælp mig

Indlæg af comababy » 20. sep 2011 09:37

Hej

Jeg købte mit første hamster i torsdags, og Lørdag havde hun brækket det ene bagben da jeg kom hjem fra arbejde, jeg var ved dyrelæge med hende, og de sagde at hun nok skulle klare det, bare med ro i 3 ugers tid.

Nå men mit største problem er, at da jeg kom hjem mandag... var hun pludselig blevet til 6 ialt... hun havde født 5 små lyserøde unger... de to af dem lå oppe for oven, men hun bragte dem ned i reden med det samme da jeg kom hjem. Nu har jeg valgt at give hende ro. MEN, idag hørte jeg en masse skrigen, jeg blev bekymret for at hun var ved at æde ungerne, så jeg løftede buret, og ser, at Hamster mor (Bella) har fjernet den ene unge fra reden, hun har flyttet den langt væk, og den ligger bare og skriger, har hun udstødt den? og hvad gør jeg?
Med venlig hilsen Rikke

Janneha
Indlæg: 78
Tilmeldt: 24. jun 2011 04:20

Indlæg af Janneha » 20. sep 2011 16:22

Vi tog en teske - IKKE skarp i kanten og gned i bunden så den lugtede af buret og bar ungen tilbage på denne uden at røre ved den - og ellers jae. Vi startede med 15 og endte med 7 så der er altså et vist "spild" men nogle af de gamle garvede har sikkert meget bedre råd end os førstegangs ;-)

comababy
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. sep 2011 09:31

Indlæg af comababy » 22. sep 2011 05:11

Hej Janneha

Jeg har jo slet ingen erfaring med hamstre, men pludselig da jeg kiggede igen, havde Bella hentet ungen igen. Så lige nu dier hun alle 5 unger. Men stadig flytter hun med nogle af dem og så tilbage igen. Jeg tænker, at hun måske flytter reden?!?

Jeg vil da bruge dit råd en anden gang, selvom jeg godt kan se, der gik en del til i starten for jer.

Ja det kunne være rart, hvis der var flere der ville læse og evt. hjælpe med nogle ideer...
Med venlig hilsen Rikke

malthesmor
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 16. sep 2008 20:36

Indlæg af malthesmor » 22. sep 2011 09:33

Din hamster kender dig ikke så godt endnu, og er sikkert utryg ved at du kigger til hende og ungerne, så det kan være derfor hun flytter ungerne for at beskytte dem.
Giv hende fred og ro til at passe hendes unger  :D

Pauline
Indlæg: 171
Tilmeldt: 27. dec 2010 11:24

Indlæg af Pauline » 24. sep 2011 10:28

Husk og giv din hamster masser af protein når den har unger!:-)
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.

comababy
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. sep 2011 09:31

Indlæg af comababy » 29. sep 2011 15:33

Tusinde tak for hjælpen, det har virkelig hjulpet.
Jeg har givet hende en masse ro, og de ligger samme sted nu, ungerne vokser fint, de er nu 11 dage gamle, de "kravler" rundt i reden, og har endnu ikke fået øjne. Men det bliver noget spændende når det sker. Mine børn er helt vilde efter t se dem, men de skal jo stadig have fred noget tid endnu. :)
Med venlig hilsen Rikke

Låst