I dag forsøgte jeg at tjekke køn på mine vinterhvide dværghamstre unger som er 8 dage gamle.
Først kiggede jeg efter brystvorter, men det har både hannerne og hunnerne. Så kiggede jeg efter anus og kønsdelen, men synes det så meget ens ud med forskellen imellem de to dele. Til sidst kiggede jeg efter dugtkirtler, men synes kun der var to som så ud til at have en lille antydning på maven, og som stadig ikke var meget anderledes end de andre unger.
Hvordan tjekker i forskellen på ungerne og hvad gør jer sikre i jeres bedømmelse af kønnene?
Hvordan ser i køn på unger som er omkring en uge gamle?
-
Hanner har IKKE brystvorter!!!!!
hvis du tror én har, så muligvis er det en lille spæk mad eller noget, jeg kan forsikre dig at hanner har IKKE brysvorter!!!!!!
! Det ses tydliger når de er ca. 10-12/14 dage gammel. Efter det kan det vær svært selv for det trænet øje!!
MVH Sandi

MVH Sandi
sandi : all good things comes to those who wait....
-
Det hænder jo, at det er skævt fordelt, men det med dievorterne kan også snyde.
Jeg ved ikke, hvordan de egentlig udvikler sig på hamstere, men jeg har både selv oplevet og hørt andre sige, at nogle unger "skifter køn" - og det mener jeg selvfølgelig ikke bogstaveligt, men i forhold til det gæt på køn man har lavet tidligt.
Jeg har også nogle gange tænkt, at de "tydelige" dievorter er hunner - men du må nok bare væbne dig med tålmodighed til ungerne er blevet større.
Jeg ved ikke, hvordan de egentlig udvikler sig på hamstere, men jeg har både selv oplevet og hørt andre sige, at nogle unger "skifter køn" - og det mener jeg selvfølgelig ikke bogstaveligt, men i forhold til det gæt på køn man har lavet tidligt.
Jeg har også nogle gange tænkt, at de "tydelige" dievorter er hunner - men du må nok bare væbne dig med tålmodighed til ungerne er blevet større.
Jeg kan godt husk at jeg havde én en gang som jeg var sikker på var tve-kønnet!! Hvis der var nogensinde ét som kunne vær fodt på den måde, og der er registret mennesker også som er født tvekønnet! Men med den, var det lidt mærklig, fordi hvis jeg puttet den ned til hannerne, vil de angreb den, og hvis jeg puttet den ned til pigene, de angreb den!!! Så enden af den historie blev at den var sølgt med et klausal i købekontrakt at den var forbudt til at brug til avl og den simpelthen skulle lade den bo enlig. Den fik nogen virklig søde ejere og den var meget snaksaglig med mennesker og dejlig at kramme, så der er ALTID noget som er godt for noget. Men self. er det bedst at man kan placere de rigtigt!
P.S. Når jeg siger at jeg puttet den nede til han/hunner, de siges at det var de øvrig kulds medlemmer!!!
MVH Sandi
P.S. Når jeg siger at jeg puttet den nede til han/hunner, de siges at det var de øvrig kulds medlemmer!!!
MVH Sandi
sandi : all good things comes to those who wait....