Hvornår er klar til parret ?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
malthesmor
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 16. sep 2008 20:36

Re: Niko fik lov af Rose

Indlæg af malthesmor » 29. dec 2011 00:28

Chajep skrev:Niko fik lov at parret med Rose i går flere gange, og sidste gad Rose ikke mere og så har jeg prøve sætte Rose ind til Niko igen men de slås og tage fra og jeg prøve igen i morgen frem til 4 dage og hvis ikke få lov så er hun blev gravid... Regner med hun skal føder omkring 8 januar 2012.

Så må vi se hvad der sker og hvor mange hun få den første gange.

Nytårs hilsen fra
Chalotte
Var dagen de parrede sig d.27 ?, så skal de sættes sammen igen d.31 som er 4 dage efter, lader hun sig parre der var hun ikke drægtig efter første parring  :D
En guldhamster er drægtig 16 dage, så kommer tidligst d.12/1-2012

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Re: Niko fik lov af Rose

Indlæg af Chajep » 29. dec 2011 11:24

malthesmor skrev:
Chajep skrev:Niko fik lov at parret med Rose i går flere gange, og sidste gad Rose ikke mere og så har jeg prøve sætte Rose ind til Niko igen men de slås og tage fra og jeg prøve igen i morgen frem til 4 dage og hvis ikke få lov så er hun blev gravid... Regner med hun skal føder omkring 8 januar 2012.

Så må vi se hvad der sker og hvor mange hun få den første gange.

Nytårs hilsen fra
Chalotte
Var dagen de parrede sig d.27 ?, så skal de sættes sammen igen d.31 som er 4 dage efter, lader hun sig parre der var hun ikke drægtig efter første parring  :D
En guldhamster er drægtig 16 dage, så kommer tidligst d.12/1-2012
første gange parret den 27 december og i går blev Rose afvist Niko og slås. Og så vi prøve igen med Rose til Niko den nytårsaften 31 december og ser om det blev afvist eller ej.
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Indlæg af Chajep » 12. jan 2012 23:25

Rose har ikke født unger i dag, men har lige prøve at sætte hende sammen med Niko men hun afvist ham hurtigt, tror du ikke hun er gravid måske født i weekend ?  :? Hun har afvist den 31 december.
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 13. jan 2012 09:42

Prøv at se, om der sker noget i dag.
Der skulle helst ikke gå længere tid end til sent i aften, hvis de er parret d. 27. december - så er der risiko for at noget er rigtigt galt. Det er dog meget begrænset, hvad du eller en dyrlæge kan gøre, hvis noget er galt - jeg har selv et par gange ringe til dyrlægen, når en fødsel trak ud.

Er hun blevet stor? altså kan du se, at hun er drægtig?

Ellers må du jo bare prøve at parre dem igen. Hunnerne kan nogle gange abortere.

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Indlæg af Chajep » 13. jan 2012 11:45

Lykke skrev:Prøv at se, om der sker noget i dag.
Der skulle helst ikke gå længere tid end til sent i aften, hvis de er parret d. 27. december - så er der risiko for at noget er rigtigt galt. Det er dog meget begrænset, hvad du eller en dyrlæge kan gøre, hvis noget er galt - jeg har selv et par gange ringe til dyrlægen, når en fødsel trak ud.

Er hun blevet stor? altså kan du se, at hun er drægtig?

Ellers må du jo bare prøve at parre dem igen. Hunnerne kan nogle gange abortere.
Hende,s mave er normalt kan ikke se om hun er tykke, hun virker glad pige og sove i huset, men ingen unger. Måske hende,s løbetid var ikke der da de var parret.
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Låst