Hvornår er klar til parret ?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Hvornår er klar til parret ?

Indlæg af Chajep » 22. dec 2011 18:57

Hej alle sammen !

Vi har forsøgte 5 gange at Rose over til Niko altså guldhamster, Men Rose er ikke klar til parret men i dag frokost tid kan vi lugte at Rose er løbetid. Men vi har lige sættes hende sammen med Niko og ser ud som om Rose gider ikke så Rose ind til hende,s egen bur. Og Hvornår må vi sætte sammen igen hvor vi ved der er klar ?

Julehilsen fra Chalotte

Hav det en rigtig god jul samt et rigtigt godt nytår  :D
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 22. dec 2011 21:27

Kan man ligefrem LUGTE når hamsteren er i brunst?
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Indlæg af Chajep » 22. dec 2011 21:29

Eva-trold skrev:Kan man ligefrem LUGTE når hamsteren er i brunst?
Ja da vi var gør rent ved bur tage min mand op Rose og kunne vi lugte at hun er i brunst. Da jeg havde læst det står man skal sætte sammen første kl 20:00.
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 22. dec 2011 22:41

I kan ikke være sikrer på at hun er i brunst. Deres udflåd kan komme når de ikke er i brunst-det er i hvertfald hvad jeg har læst/oplevet. F.eks. kan min hun have udflåd 3 dage i træk for så ikke at have det i en måned, men hun er stadig i brunst vær 4 dag. Prøv at vente til nogle af opdrætterne beskriver hvordan brunsten findes på anden vis.

God jul.
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Indlæg af Chajep » 22. dec 2011 22:44

Joy skrev:I kan ikke være sikrer på at hun er i brunst. Deres udflåd kan komme når de ikke er i brunst-det er i hvertfald hvad jeg har læst/oplevet. F.eks. kan min hun have udflåd 3 dage i træk for så ikke at have det i en måned, men hun er stadig i brunst vær 4 dag. Prøv at vente til nogle af opdrætterne beskriver hvordan brunsten findes på anden vis.

God jul.
Okay  :D

God jul til dig også  :wink:
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Indlæg af Laeborg » 22. dec 2011 22:58

Nu har vi kun et han guldhamster, så vi har selvfølgelig ikke oplevet brunst, men har læst mig til at man kan forsøge at stryge hunnen forsigtig ned af ryggen et par gange med en finger, og hvis hun så skyder røven i vejret og stivner helt, så er hun i brunst :)

Tidspunktet for hvornår i parre hende, bør ikke have nogle indflydelse, bare hun er i brunst :)
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Indlæg af Chajep » 22. dec 2011 23:01

Laeborg skrev:Nu har vi kun et han guldhamster, så vi har selvfølgelig ikke oplevet brunst, men har læst mig til at man kan forsøge at stryge hunnen forsigtig ned af ryggen et par gange med en finger, og hvis hun så skyder røven i vejret og stivner helt, så er hun i brunst :)

Tidspunktet for hvornår i parre hende, bør ikke have nogle indflydelse, bare hun er i brunst :)
Jamen hun er i vejret med hale men hun ligger ikke klar parret og hun krav op på tremmede som hun ikke ville parret klar og han slikker på hende og prøve gøre noget men blev afvist men ikke slås har de ikke haft kun lidt.
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

malthesmor
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 16. sep 2008 20:36

Indlæg af malthesmor » 22. dec 2011 23:36

Brunst kan IKKE lugtes.

Min erfaring er at den nemmeste måde at finde brunsten er at lade hannen snuse til hunnen hver aften, meget gerne sent på aftenen, da jeg har erfaret at brunsten er kraftigst der, stryg også gerne hunnen let nedad ryggen, hvis det er hendes 4 dag vil hun stille sig som om hun var udstoppet ved halen lige i vejret.

At hun ikke ville parres kan være fordi at brunsten ikke var kraftig nok, men man kan ikke gøre andet end prøve igen og igen hver aften, sommetider kan hunner drille meget og man skal bruge rigtig mange aftner i træk for at finde det rigtige tidspunkt.

Når det så er lykkedes at få parret hunnen er det en god ide at sætte dem sammen igen 4 dage efter, hvis hun er drægtig vil hun nemlig ikke være i brunst, og det er jo ikke altid der er "gevinst" første gang.

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Indlæg af Chajep » 22. dec 2011 23:42

malthesmor skrev:Brunst kan IKKE lugtes.

Min erfaring er at den nemmeste måde at finde brunsten er at lade hannen snuse til hunnen hver aften, meget gerne sent på aftenen, da jeg har erfaret at brunsten er kraftigst der, stryg også gerne hunnen let nedad ryggen, hvis det er hendes 4 dag vil hun stille sig som om hun var udstoppet ved halen lige i vejret.

At hun ikke ville parres kan være fordi at brunsten ikke var kraftig nok, men man kan ikke gøre andet end prøve igen og igen hver aften, sommetider kan hunner drille meget og man skal bruge rigtig mange aftner i træk for at finde det rigtige tidspunkt.

Når det så er lykkedes at få parret hunnen er det en god ide at sætte dem sammen igen 4 dage efter, hvis hun er drægtig vil hun nemlig ikke være i brunst, og det er jo ikke altid der er "gevinst" første gang.
Ok men han og hun bider på tremmede heletiden. Skal jeg prøve sættes dem sammen altså Rose over til Niko ?
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Indlæg af Chajep » 23. dec 2011 00:00

malthesmor skrev:Brunst kan IKKE lugtes.

Min erfaring er at den nemmeste måde at finde brunsten er at lade hannen snuse til hunnen hver aften, meget gerne sent på aftenen, da jeg har erfaret at brunsten er kraftigst der, stryg også gerne hunnen let nedad ryggen, hvis det er hendes 4 dag vil hun stille sig som om hun var udstoppet ved halen lige i vejret.

At hun ikke ville parres kan være fordi at brunsten ikke var kraftig nok, men man kan ikke gøre andet end prøve igen og igen hver aften, sommetider kan hunner drille meget og man skal bruge rigtig mange aftner i træk for at finde det rigtige tidspunkt.

Når det så er lykkedes at få parret hunnen er det en god ide at sætte dem sammen igen 4 dage efter, hvis hun er drægtig vil hun nemlig ikke være i brunst, og det er jo ikke altid der er "gevinst" første gang.
Har lige prøve sætte sammen men Rose afvist og skubber ham væk, så vi må prøve igen i morgen aften.  :D
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

malthesmor
Indlæg: 1762
Tilmeldt: 16. sep 2008 20:36

Indlæg af malthesmor » 23. dec 2011 08:06

Tremme bidning har heller ikke noget med parrings lyst at gøre, tremmebidning er bare en dum vane nogen hamster har, sommetider gør de det fordi de keder sig :)

Ja de skal sættes sammen hver aften enten i han´s bur , er neutral grund f.eks i  en kasse eller lign.

Joy
Indlæg: 184
Tilmeldt: 11. mar 2011 18:00

Indlæg af Joy » 23. dec 2011 21:10

Jeg forstod lugten som det udflåd nogle bøger/hjemmesider beskriver som brunst tegn. Det kan jo godt lugte en gang imellem
Knus Emma,
Til minde om alle mine tidligere dejlige dyr. Og en knuser ti mine to dejlige katter og hamsteren Joy

Eva-trold
Indlæg: 275
Tilmeldt: 11. mar 2011 14:09

Indlæg af Eva-trold » 24. dec 2011 00:05

Tænkte også at det lød lidt underligt, det med lugten og sådan... Nå, men hav en god jul allesammen!! :D
Hamster hilsner fra Eva, og de vinterhvide hamster-trolde: Humus, Forrest og champion Vashya
Medlemsnummer 220

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Indlæg af Chajep » 24. dec 2011 00:06

Eva-trold skrev:Tænkte også at det lød lidt underligt, det med lugten og sådan... Nå, men hav en god jul allesammen!! :D
I lige måde til dig også  :D
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Chajep
Indlæg: 44
Tilmeldt: 19. dec 2011 08:13

Niko fik lov af Rose

Indlæg af Chajep » 28. dec 2011 23:37

Niko fik lov at parret med Rose i går flere gange, og sidste gad Rose ikke mere og så har jeg prøve sætte Rose ind til Niko igen men de slås og tage fra og jeg prøve igen i morgen frem til 4 dage og hvis ikke få lov så er hun blev gravid... Regner med hun skal føder omkring 8 januar 2012.

Så må vi se hvad der sker og hvor mange hun få den første gange.

Nytårs hilsen fra
Chalotte
Vi har kun dvæghamster, vi elsker dvæghamster de er bare så sød og elsker at snakke med dem hverdage :-)

Låst