gul og Dark gray ???

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
contraria
Indlæg: 768
Tilmeldt: 25. nov 2007 15:06

gul og Dark gray ???

Indlæg af contraria » 22. jul 2012 19:59

hey alle sammen.

jeg vil meget gerne snart begynde mit opdræt op igen. og da mit største ønske er at arbejde med det gule gen, har jeg hørt mig lidt frem inde på vores facebook gruppe. uden at finde nogen som arbejder med denne i DHF. Jeg har derfor skrevet lidt frem og tilbage med Ti Mo. han har en gul/ dark gray linie.

jeg er meget i tvivl her, for selv om det er fristene har jeg altså mine bekymringer omkring dg, når ungerne bliver solgt videre.

derfor vil jeg gerne snakke med jer andre omkring dette. hvilke fordele kan i se og hvilke ulemper kan i se. og kunne du være interesseret i at indgå et samarbejde om en ren gul/dark gray linie, hvis vi kan udarbejde et fornuftigt avlsprogram for det?
de venligste hilsner amanda

Mille Rytter
Indlæg: 100
Tilmeldt: 25. aug 2011 16:25

Re: gul og Dark gray ???

Indlæg af Mille Rytter » 15. aug 2012 20:15

Hej :) Jeg kan ikke helt forstå det du skriver, men jeg læser det som om at du er nervøs for at sælge hamster ungerne til nogle forkerte? Måske du kunne omfumulere det en gang til*? Knus Mille :)

Lykke
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 1. maj 2008 20:06

Indlæg af Lykke » 15. aug 2012 21:04

Den mørkegrå er ikke særligt kendt herhjemme - og folk vil have svært ved at kende farven.

Amanda, der er vel ingenting farligt ved mørkegrå? Udover ulempen i om folk kan skelne det ift. sølvgrå f.eks.

Men gul-mørkegrå er da noget specielt.

Jeg er ikke selv til det gule, og jeg vil være bekymret for at blande sølvgrå og mørkegrå.
Og der er jo desværre ikke så mange opdrættere, og meget nøje farveavl er svært at få til at hænge sammen praktisk...

(du skulle hellere få en skøn unge fra mig i næste kuld...  :lol: )

Har Hanne heller ikke gul/ tortie i sine mere?

Låst