har mistet 2 unger, kan jeg miste resteb?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

har mistet 2 unger, kan jeg miste resteb?

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 16:33

Har lige funde to døde unger i reden:( de er 9 dage gammel. Er det ikke ret  sent at nogen falder fra? Skal jeg være nervøs for at der ryger flere?
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. dec 2012 16:50

Det har jeg også oplevet med et kuld. Det kan være de har været syge.

Jeg har prøvet en unge der faldt fra da den var 10-11 dage gamle. Så jeg tror ikke det er unormalt.

Var der noget tydeligt galt med dem?
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 16:54

Nu er der røget en mere:( den ene var lille, resten så sunde ud! Det er inden for en time de alle er døde :(
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 16:58

Og en mere :( hvad kan jeg gøre! :(
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 9. dec 2012 17:28

Luna skrev:Og en mere :( hvad kan jeg gøre! :(
Årh! søde dog!  :cry:
er ikke sikker hvad problemet er, men er du sikker på at Luna har mælk nok til det store kuld ?

Jeg ville måske lade dem ligge, så Luna ikke bliver stresset af at du forstyre inde i hulen.  

Krydser finger for dig og ungerne! :cry:

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 17:30

Er på vej ud og købe royal canin mælk til ungerne. De så ikke ud til at fejle noget, så det kan næsten kun være at hun ikke har mælk nok. Har mistet 4 indenfor en time, så tror ikke hun har mælk nok:(
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

Pauline
Indlæg: 171
Tilmeldt: 27. dec 2010 11:24

Indlæg af Pauline » 9. dec 2012 17:59

Håber ikke du mister flere:'( Men måske er det ikke så god en ide og kigge så meget til dem. Du skulle jo nødigt få en stresset mor hamster :oops:
Mvh Pauline
R.I.P min højt elskede Roseline<3 - fra d. 12 februar 2011 - d. 26 november 2012.

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 18:02

Jeg forstyrrer hende ikke:) de bor i terraie så jeg kan se ungerne gennem glasset:) har købt royal canin babycat milk. Så må jeg se om jeg kan hjælpe hende.
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 9. dec 2012 19:27

Begynd at give killingemælken vil jeg forslå.

Hver 3 time  :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 19:34

De vil ikke have det:( kan ikke få dem til at drikke det og Luna vil ikke lade mig komme til reden nu. Tror at der røget en mere nu:/ er helt på bar bund nu
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 9. dec 2012 19:57

Luna skrev:De vil ikke have det:( kan ikke få dem til at drikke det og Luna vil ikke lade mig komme til reden nu. Tror at der røget en mere nu:/ er helt på bar bund nu
Vil ønske at jeg kunne komme og gi dig en stor bamse-kram! tror ikke at der er andet at gøre end at lade naturen gå sin gang, fordi stresser du Luna kan hun spise ungerne.  :cry:

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 21:11

HamsterPigen skrev:
Luna skrev:De vil ikke have det:( kan ikke få dem til at drikke det og Luna vil ikke lade mig komme til reden nu. Tror at der røget en mere nu:/ er helt på bar bund nu
Vil ønske at jeg kunne komme og gi dig en stor bamse-kram! tror ikke at der er andet at gøre end at lade naturen gå sin gang, fordi stresser du Luna kan hun spise ungerne.  :cry:
Hun spiser ikke ungerne.. Hun virker ikke stresset overhovedet. hun har bare ikke mælk nok. Ungerne er ikke blevet hverken spist eller bidt. Derimod har hun siddet og prøvet at vaske og varme de døde unger :(. Jeg giver fra nu af dem mad hver 3. time, for at resten overlever.
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

burrus
Indlæg: 4520
Tilmeldt: 24. aug 2007 19:55

Indlæg af burrus » 9. dec 2012 22:09

giv ro, ro, ro...

det nytter ikke at forsøge at opflaske når mor er der - det stresser hende bare helt vildt.

der er kun en ting at gøre, så længe mor er der - lad naturen gå sin gang.
Der kan være mange årsager - det eneste du kan gøre er at støtte hende med det optimale proteinfyldte foder og så ellers lade hende klare det hun selv kan.
Det kan være alt lige fra hendes ernæringstilstand (det er hårdt at have babyer) til at hun bare ikke er opgaven voksen som mor... og det sidste kan du intet gøre noget ved nu.
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Luna
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 22. okt 2012 21:51

Indlæg af Luna » 9. dec 2012 22:30

Har snakket med Maria og hun har givet mig gode råd mht ungerne:) de bliver madet hver tredje time, da de ikke får mælk nok. Jeg har fået dem il at spise og de var alle meget sultne:)
Venlig hilsen Nikoline - Bork's hamsteropdræt
Billede
Besøg min hjemmeside eller find mig på facebook

HamsterPigen

Indlæg af HamsterPigen » 10. dec 2012 11:30

Luna skrev:Har snakket med Maria og hun har givet mig gode råd mht ungerne:) de bliver madet hver tredje time, da de ikke får mælk nok. Jeg har fået dem il at spise og de var alle meget sultne:)
det var da godt! håber at de alle overlever  :)

Låst