hjælp til genkoder
hjælp til genkoder
Hej har brug for lidt hjælp til genkoder på disse hamster da jeg er i tvivl om hvad farven kaldes helt præcis
- Vedhæftede filer
-
- annebel 1.jpg (82.25 KiB) Vist 9151 gange
-
- polo.jpg (65.77 KiB) Vist 9151 gange
-
- molly (500x375).jpg (158.54 KiB) Vist 9159 gange
Senest rettet af Misty 29. dec 2012 22:32, rettet i alt 1 gang.
Ved desværre ikke hvad Polo er.
Største forskel synes jeg er underfarven.
Gylden agouti er lys/hvid, mens gylden umbrouse er grå/gråblå.
http://www.hamsterpaletten.dk/?page_id=40
Største forskel synes jeg er underfarven.
Gylden agouti er lys/hvid, mens gylden umbrouse er grå/gråblå.
http://www.hamsterpaletten.dk/?page_id=40
Hvis Molly har længere pels end Annebel, er den langhåret. På toppen af hovedet ser den langhåret ud. Men jeg kan ikke helt se resten af pelsens længde.
Annebel er helt sikkert gylden umbrous.
Agouti er et fint ord for gylden, så der er ikke noget "gylden agouti".
Umbrous er et ekstra gen, der giver mørke hår-spidser. Det ses nemmest på gylden ved at der ikke er en sort og en hvid kindtegning, men en sort og en grå, plus maven er mere grålig end på en "ren" gylden.
Hvis Polo har røde øjne, tror jeg, den er langhåret hvidbåndet mink. Den kan dog også være lh hb dove. Flere billeder - gerne både som ung og ældre - vil hjælpe.
Genkoder:
Gylden umbrous - lidt svært når man ikke kender forældre og søskende. A_ E_ P_ L_ U_ som udgangspunkt
Langhåret hvidbåndet zobel: Ba_ ee ll P_ U_ når vi ikke ved noget om forældre og søskende
Mink er ee pp U_
Dove er aa pp
Annebel er helt sikkert gylden umbrous.
Agouti er et fint ord for gylden, så der er ikke noget "gylden agouti".
Umbrous er et ekstra gen, der giver mørke hår-spidser. Det ses nemmest på gylden ved at der ikke er en sort og en hvid kindtegning, men en sort og en grå, plus maven er mere grålig end på en "ren" gylden.
Hvis Polo har røde øjne, tror jeg, den er langhåret hvidbåndet mink. Den kan dog også være lh hb dove. Flere billeder - gerne både som ung og ældre - vil hjælpe.
Genkoder:
Gylden umbrous - lidt svært når man ikke kender forældre og søskende. A_ E_ P_ L_ U_ som udgangspunkt
Langhåret hvidbåndet zobel: Ba_ ee ll P_ U_ når vi ikke ved noget om forældre og søskende
Mink er ee pp U_
Dove er aa pp
tror ikke at Polo er hvidbåndet ? her er flere billeder af ham.
Kan fortælle at hans bror er Marko zobel som er vist under andre indslag
Undskyld billedernes kvalitet
Kan fortælle at hans bror er Marko zobel som er vist under andre indslag
Undskyld billedernes kvalitet
- Vedhæftede filer
-
- polo5.jpg (201.32 KiB) Vist 9105 gange
-
- polo4.jpg (159.83 KiB) Vist 9105 gange
-
- polo2.jpg (104.27 KiB) Vist 9105 gange
-
- polo1.jpg (143.79 KiB) Vist 9105 gange
-
- polo3.jpg (135.92 KiB) Vist 9105 gange
Nej, det var mig, der huskede billedet forkert, da jeg skrev...
Den er ikke hvidbåndet- og på de nye billeder er det tydeligt, at det er en agouti-variant, for den har kindtegninger (sort og hvid).
Da den er rødøjet, er den nok langhåret cinnamon.
Den kunne også være langhåret rødøjet rust, men det er mindre sandsynligt - dog svært at se på billederne.
Zobel giver ingen hjælp der (men det ville det have gjort, hvis buddet om mink holdt...)
Langhåret cinnamon er A_ E_ ll pp uu.
Jeg ville skrive uu, da den har hvid kindtegning og ikke er umbrous (men der er umbrous i familien, når bror er zobel).
Den er ikke hvidbåndet- og på de nye billeder er det tydeligt, at det er en agouti-variant, for den har kindtegninger (sort og hvid).
Da den er rødøjet, er den nok langhåret cinnamon.
Den kunne også være langhåret rødøjet rust, men det er mindre sandsynligt - dog svært at se på billederne.
Zobel giver ingen hjælp der (men det ville det have gjort, hvis buddet om mink holdt...)
Langhåret cinnamon er A_ E_ ll pp uu.
Jeg ville skrive uu, da den har hvid kindtegning og ikke er umbrous (men der er umbrous i familien, når bror er zobel).