Bløder - skal jeg være bekymret?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af milla.b » 15. maj 2013 19:55

Hej alle her i eftermiddags kælede eg med min hun hamster som gerne skulle være drægtig hun gik fra den ene hånd til den anden allerede første gang hun havde gjord det havde jeg blod på hånden jeg kiggede hende på maven hvor der var blod ved kønsdelene og jeg skyndte mig at sætte hende ind i hendes rede fordi jeg troede hun enden var ved at føde er abortere så her til aften kigget jeg til hende ingen unger og denne her gang blødte hun lidt mere..
Er det normalt en fødsels starter med de bløder?
Tror i hun er ved at føde eller abortere?
Skal jeg være bekymret for hendes helbred hvis abortere?
Calobe's hamsteropdræt

Laeborg
Indlæg: 6782
Tilmeldt: 7. nov 2010 23:40

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af Laeborg » 15. maj 2013 20:23

Det lyder bestemt ikke godt :(

Hvordan er hendes generelle tilstand?
Hvis ungerne er døde inde i hende, og hun ikke får dem ud, så vil hun blive utrolig syg og dø, så det er rigtigt vigtigt at holde øje med. Er der tydelige drægtighedstegn på hende?
Hilsen Jonas Læborg
Opdræt: Donau's Opdræt

darkangel87
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 19. jun 2008 12:22

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af darkangel87 » 15. maj 2013 20:41

Hold øje med hende

det er normalt de bløder en smule ved fødsel og en abortion kan tage hårdt på hunnen, så være meget opmærksom på det.
hvis det ikke stopper skal hun en tur til dyrlægen
Billede
http://www.nightangel.dk
https://www.facebook.com/NightangelsHamsteropdraet

When one door closes another opens. Grab the life and make it your own.

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af milla.b » 16. maj 2013 05:20

Har lige tjekket til hende.. Hun har det som hun plejer spiser drikker og løber hun bløder ikke mere men har her i nat fået MEGET tydelige dievorter og taget 4 gram på bare i nat jeg er ikke mere i tvivl om hun er drægtig og at hun nok er lige oppe over og så kunne det være jeg skulle ringe eller sådan noget til dyrlægen og spørge om han kunne have en forklaring på hvad der er sket..
Calobe's hamsteropdræt

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af milla.b » 16. maj 2013 06:08

Det er desværre alligevel ikke stoppet helt når jeg holder hende oprejst så hun står på bagben så begynder det igen at bløde har i en ide om hvorfor det først begynder når hun står på bagben? Idag bløder det ikke så meget som igår jeg fik en meget lille plet her idag
Calobe's hamsteropdræt

PiaH
Indlæg: 1608
Tilmeldt: 8. maj 2010 00:48

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af PiaH » 16. maj 2013 07:52

Jeg har ingen forklaring, men krydser finger for det ikke betyder noget.
Fra mig og Zoo

sandi
Indlæg: 181
Tilmeldt: 27. okt 2011 06:43

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af sandi » 17. maj 2013 07:55

Det lyder bestemt ikke godt. :cry: Hvis jeg var dig, efter at du har nu prøvet at se tiden an og den ikke har holdt op, er en tur til DYRLÆGEN den næste stop. :!: Hun højst sandsynlig enten har aborteret og hun har skaffet fostre væk den enest måde hun ved ved at spise den,og hun forsat bløder for at rens livmoder, eller Hun kæmper et bravt med tabede kamp for at holde på de unger der er i maven.
MEN hvis der er døde unger inden i sig, og de begynder at gå i opløsning, vil det lugte meget grimt, og sandsynlig bliver et gront/ m.blod udflåd. :cry:
Jeg kan kun sige igen hvad Jonas siger, at hun ka blive rigtigt syge af det. :(

MEN HÅBER MEGET gerne at hun får det godt igen . MEN FÅR HENDE TIL EN DYRLÆGE, OG DET SKAL SKE HURTIGT....

Alt BLØDNINGER hos en hamster skal tags alvorlig hvis den ikke holder op meget hurtigt. Det er fordi hamstere er meget små væsener og de kan simpelthen bløde ude i løbe af meget kort tid. Hvis de mister blod mister de kræfter og siden i blodet ligge der en hele dele af deres immune forsvar, ja, så kan de være forsvaresløse til oppertunistisk infektioner, og dermed bliv åbent til andre sydomme som kan slår den i hjel.Så afsted til dyrlægen med din hamster, og helst i dag! :crossed:
sandi : all good things comes to those who wait....

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af milla.b » 17. maj 2013 13:48

Hun er stoppet med at bløde og jeg har snakket med dyrlægen han siger at når det nu er stoppet er der intet at være bekymret over han siger det kun er et spørgsmål om tid før hun føder men at jeg godt kan risikere at unger er dødfødte da tegnene her på det sidste ikke har været så gode og hvis hun begynder igen er det ikke nok med at ringe men så skal jeg tage hende med op til dyrlægen så jeg er virkelig lettet
Calobe's hamsteropdræt

Maria1997
Indlæg: 724
Tilmeldt: 11. jun 2012 18:51

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af Maria1997 » 17. maj 2013 13:56

Krydser fingre for at hun får nogle unger :crossed:
Hilsen

Fie, Eli og Maria

Sov sødt min lille Hannibal <3 (29.04.12 - 19.05.14)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 17. maj 2013 19:27

Jeg krydser også fingre for hende :crossed:
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

milla.b
Indlæg: 927
Tilmeldt: 30. dec 2012 11:04

Re: Bløder - skal jeg være bekymret?

Indlæg af milla.b » 17. maj 2013 20:23

Dejligt med jeres opbakning jeg håber også at alt går efter planene - At hun føder uden problemer
Calobe's hamsteropdræt

Låst