Far og unger sammen?
Far og unger sammen?
Da jeg idag sad og læste lidt i de gamle tråde 'annoncering af kuld' så jeg tilfældet med Christina (håber jeg må bruge dit eksempel) hvor Diva begyndte at angribe ungerne så satte hun dem jo bare sammen med faren men ham kendte de jeg har tre unger nu og jeg har fjernet faren da hun ikke skulle have flere kuld lige nu og så tænker jeg at hvis det nu også skete for mig kunne jeg så sætte ungerne sammen med faren?
Calobe's hamsteropdræt
Re: Far og unger sammen?
Du må meget gerne bruge min dejlige Junior som eksempel - ham er jeg nemlig stolt af.milla.b skrev:Da jeg idag sad og læste lidt i de gamle tråde 'annoncering af kuld' så jeg tilfældet med Christina (håber jeg må bruge dit eksempel) hvor Diva begyndte at angribe ungerne så satte hun dem jo bare sammen med faren men ham kendte de jeg har tre unger nu og jeg har fjernet faren da hun ikke skulle have flere kuld lige nu og så tænker jeg at hvis det nu også skete for mig kunne jeg så sætte ungerne sammen med faren?
MEN det er ikke helt korrekt at de kendte ham. Ved mig a-kuld var Diva alene med ungerne hele tiden og de havde derfor heller ikke mødt Junior før jeg tog chancen og lukkede dem sammen. Jeg gjorde det i håb om at Junior ville tage sig lidt af de 15 dage gamle unger. Og det gik over al forventning! Jeg var klar til straks at skille dem ad igen, men da Junior hilste på ungerne skreg de af ham og han bakkede straks tilbage. Havde han angrebet dem, var han straks blevet fjernet. Hurtigt blev ungerne og Junior rigtigt gode venner. Ved mit b-kuld har Junior gået sammen med Diva og ungen, så der var det helt naturligt at Junior og ungen skulle blive sammen.
At sætte Junior sammen med de små var et sats, men det gik rigtigt godt. Junior lærte dem, at mennesker er dejlige væsener. Fordi han altid gerne selv vil snakke.
Om det vil gå ligeså godt med din han er svær at sige. Men mange dværge er jo sociale og vil gerne være sammen med artsfæller. Og har din han det sådan, så vil han måske også synes at det er hyggeligt at få ungerne ind til sig. Det du skal holde øje med er hvordan han reagerer, når han første gang møder ungerne. Er han forsigtig eller hård ved dem?