Ung hun, gammel han

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Karoline1501

Ung hun, gammel han

Indlæg af Karoline1501 » 12. jun 2014 14:34

Hej alle sammen.
Jeg har denne skønne hun dværghamster, på 3 måneder men...
Vi har også en han, han er 2-2 et halvt. Han bider når han er i menneske hænder. Hvordan ville det gå hvis man satte ham sammen men hende den lille? Ville han bide hende? Han bider når han er i menneske hænder
Som sagt? Men vil han også gøre det hvis det er en lille hun hamster? Han er ret stor i forhold til hende.
Spørgsmålet er bare om han ville være hård mod hende? ;( vi vil nemlig gerne prøve at hav unger.
Men det er jo det, vi ikke ved om vi kan? Eller vil hun være for aggrasiv?

Håber i har afaring med dette.

Hilsen Karoline og Princess

Hamsterguf9000

Re: Ung hun, gammel han

Indlæg af Hamsterguf9000 » 12. jun 2014 17:08

Man kan aldrig være sikker på hvordan hamsterne reagerer når de møder hinanden. De kan slås eller acceptere hinanden :)
Jeg vil så spørge dig hvilken art dine dværge er? Hvis de ingen stamtavle har vil jeg fraråde al avl, da det så højst sandsynligt er hybrider :)

Rasholm

Indlæg af Rasholm » 12. jun 2014 19:36

Jeg synes slet ikke du skal tænke den tanke at sætte dem sammen.
Hvis han er 2 år, så er han en gammel hamster og det at han bider, specielt hvis det er noget der er kommet til her senere, så er han bare for gammel og måske ikke rask.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

LiseJuul

Indlæg af LiseJuul » 13. jun 2014 16:41

Jeg er enig med de andre, men vil derudover sige at det nok er en dårlig ide at avle på en aggressiv hamster - ungerne arver jo temperamentet fra forældrene, så derfor er det nok en skidt ide :-)
Held og lykke med dine hamstere.
Billede

Låst