Hej allesammen.
Jeg har et han hamster og et hun hamster. Vi prøver så at parre de to, men vi har et lille problem...
Den første gang vi prøvede at sætte dem sammen gik det fint, hun gjorde som hun skulle ved at stille sig i position. Han kunne derimod ikke finde ud af det, han "humpede" lagnet i stedet (og det skal så lige siges at de er begge første gangere).
Vi tænkte ikke så meget over det andet end, at han bare skulle have lidt "øvelse".
Men så har vi lige prøvet og nu kommer det underlige! HAN satte sig i position og hun rendte rundt og snusede, slikkede og kælte for ham. Så er mit spørgsmål, hvad kan man gøre eller kan der overhovedet gøres noget ved det?
Parring
Re: Parring
Velkommen til forum
Er det guldhamster du har?
-
Ja, det er detLaeborg skrev:Velkommen til forum
-
Hej
Og velkommen herfra også
Guldhamsteren er faktisk rigtig rar at have med at gøre når man prøver første gang .
En hamster er i brunst hver 4. dag, dette kan man som regel se ved at kæle hunnen hen over ryggen, og når de er i brunst lægger de sig fladt og stritter med halen, ofte kan det også lugtes på dem. (nogle hunner reagere mere ved at de får lov til at snuse til hannerne, andre kan være MEGET svære at se det på)
Når hunnen er i brunst fjerner jeg alt på bunden i hannens bur, (evt ville jeg tage tremmedelen af hvis jeg havde træmmebure) eller sætte dem på et neutralt sted, hvis hunnen er i brunst vil hun ret hurtigt når hun lugter ham stille sig så han kan komme til. hvis det er en ny han kan man godt få lidt sære og optimistiske forsøg til at starte med, men de skal nok finde ud af det.
Det er vigtigt at man holder øje med dem, hele tiden, da hun godt kan vende rundt og synes han er træls, jeg har altid et plastik eller træstykke som jeg kan skille dem ad med hvis der sker noget, de kan altså godt finde på at bide ret hårdt og de skal skilles ad hvis de begynder på det mindste .
Held og lykke med det
Og velkommen herfra også
Guldhamsteren er faktisk rigtig rar at have med at gøre når man prøver første gang .
En hamster er i brunst hver 4. dag, dette kan man som regel se ved at kæle hunnen hen over ryggen, og når de er i brunst lægger de sig fladt og stritter med halen, ofte kan det også lugtes på dem. (nogle hunner reagere mere ved at de får lov til at snuse til hannerne, andre kan være MEGET svære at se det på)
Når hunnen er i brunst fjerner jeg alt på bunden i hannens bur, (evt ville jeg tage tremmedelen af hvis jeg havde træmmebure) eller sætte dem på et neutralt sted, hvis hunnen er i brunst vil hun ret hurtigt når hun lugter ham stille sig så han kan komme til. hvis det er en ny han kan man godt få lidt sære og optimistiske forsøg til at starte med, men de skal nok finde ud af det.
Det er vigtigt at man holder øje med dem, hele tiden, da hun godt kan vende rundt og synes han er træls, jeg har altid et plastik eller træstykke som jeg kan skille dem ad med hvis der sker noget, de kan altså godt finde på at bide ret hårdt og de skal skilles ad hvis de begynder på det mindste .
Held og lykke med det
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster
Trine // Colour Point.
-
Mange tak, men vi har helt styr på det med brunst og sådan. Hun var skam også i brunst da vi prøvede begge gange, men det virker til at han bare virkelig ikke kan finde ud af det. Da de snuste til hinanden var det ham der var i position og hende der nussede om ham, men sidste gang var hun i position og der kunne han bare ikke finde ud af det og fordi det tog for lang tid blev hun hidsig. Men nu var det som om de havde byttet roller og det fungerede jo selfølgelig ikke. Så jeg ved ikke hvad jeg kan gøre for at "hjælpe" dem lidt på vejColour Point skrev:Hej
Og velkommen herfra også
Held og lykke med det
Tror ikke rigtig der er noget du kan gøre for at hjælpe dem, udover at sætte dem sammen næste gang hun er i brunst. Hannen må forsøge sig frem og så skal han nok finde ud af på et tidspunkt, hvordan damen skal ordnes
Ha' en glad dag
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk
-
Mine nye hanner har også alternative ideer til hvilke vej hunnerne skal vende osv , det skal de nok finde ud af, hvor længe går de sammen ?
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
Trine // Colour Point.