Frøken Kanel venter sig

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Frøken Kanel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2014 10:38

Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Frøken Kanel » 17. jan 2015 11:32

Vi har siden før jul, haft Elver Poul på ferie, og siden 28. december har de hygget sig sammen hos Poul.
Amorinerne har båret frugt, og søde Kanel har øget sin vægt fra 43 gram til idag 58 gram. Hun er godt rund, og har svært ved at få måsen med sig, når hun forsøger at kravle op på fx. sit hus.
De to turtelduer er flyttet fra hinanden igen - Kanel blev irriteret på ham...

Egentligt er Kanel bare vores kælepot. Men da vi hentede hende hos von happy, så mine to piger et kuld nyfødte vinterhvide, og synes det kunne være hyggeligt, hvis Kanel fik lov at blive mor... Og det er så nu, any time! :)
Spændende, hvor mange hamsterbabyer der kommer!
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (70.26 KiB) Vist 9459 gange

Frøken Kanel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2014 10:38

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Frøken Kanel » 20. jan 2015 21:28

Søndag eftermiddag kom de endelig - Kanels små hamsterbabyer!
Hun nåede 60 gram, inden hun endelig fødte 7 små unger. Den ene overlevede ikke de første par timer - men de andre 6 spræller og kalder, og Kanel passer dem så fint! Når ungerne giver hende et øjebliks ro, kommer hun ud og vil gerne snakke og nusse - og spiser jo så iøvrigt helt vildt meget! :)

2 unger er afsat, og mon ikke vi beholder en enkelt af dem... Men er der nogen der kender nogen, der gerne vil have en lille vinterhvid (med tavle) - så sig endelig til! :)
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (96.74 KiB) Vist 9435 gange

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af mjoller » 21. jan 2015 10:54

Tillykke med kuldet :D
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Rasholm » 21. jan 2015 17:08

Tillykke med de små. Hvor er de fine :D De skal nok finde nogle gode hjem.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Frøken Kanel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2014 10:38

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Frøken Kanel » 25. jan 2015 16:13

Ungerne er blevet en uge gamle - og er ret nuttede nu! Det ser ud som om de allesammen bliver agouti farvede ligesom deres mor...
3 af ungerne mangler et godt og kærligt hjem - hvor slår jeg salg op henne? Jeg får selvfølgelig lavet stamtavler på dem!
Vedhæftede filer
image.jpg
image.jpg (154.5 KiB) Vist 9393 gange

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af mjoller » 27. jan 2015 11:53

Der er en kategori her på forum hvor du kan slå det op, ellers så har DHF en facebook side til salg hvor det også kan slås op :)
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Frøken Kanel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2014 10:38

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Frøken Kanel » 27. jan 2015 22:28

Tak :)
Det ser dog ud som om det slet ikke bliver et problem at få dem afsat :)

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Freja » 1. feb 2015 08:02

Tillykke med de små til Frk. Kanel! Havde ikke set denne tråd før nu.

Nå, så det var vores skyld, I blev nødt til at få unger? :shock: He he..... Jeg kan godt huske, jeg kom til at vise dine piger de "forkerte" unger :lol:

Poul siger tak for en dejlig juleferie. Er alle afsat nu, og endte I med at beholde en?
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Frøken Kanel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2014 10:38

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Frøken Kanel » 6. feb 2015 22:10

Ja, det er jeres 'skyld' - men I er absolut tilgivet! Det er da så hyggeligt at have småfolk i huset!

Vi siger tak for lån! Han kunne sit kram, ham Poul! :thumb:
En enkelt er ikke afsat endnu. En lille pige... Og en enkelt lille pige, bliver her hos os - og hedder småkage! :lol:

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Freja » 19. feb 2015 13:30

Ser først dette nu, Mia. Hvor hyggeligt, at Kanels barn hedder Småkage :lol:
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Frøken Kanel
Indlæg: 8
Tilmeldt: 5. nov 2014 10:38

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Frøken Kanel » 20. feb 2015 21:32

Ja, er det ikke skønt! De små damer var i tvivl om hun skulle hedde Smørblomst eller Småkage :lol:
Navnemæssigt har det været et noget 'broget' kuld. Udover Småkage er der pigerne Pjevs, Anine og Lil' Vega og drengene Vilmer og Eddie :D

Iøvrigt igen tusind tak for de to du henviste fra jeres venteliste! Ikke mindst var det en god hjælp ift. afsætning af hamster babyerne - men de var simpelthen så søde, og gjorde det til sådan en god oplevelse for pigerne, at skulle sige farvel til nogle kære legekammerater gennem 4 uger!
Det har givet os lidt blod på tanden ift. en dag at få et kuld mere... Meeen den del har vi jo vendt på sms :lol: :lol:

Freja
Indlæg: 369
Tilmeldt: 28. dec 2010 21:03

Re: Frøken Kanel venter sig

Indlæg af Freja » 26. feb 2015 16:48

Det var dejligt, at det blev en god oplevelse for tøserne at sige farvel. Vi skriver også KUN søde mennesker på vores venteliste. Jeg har faktisk sagt nej flere gange, fordi jeg ikke brød mig om vedkommendes attitude. Vi kunne nemt afsætte dobbelt så mange unger, som vi rent faktisk får - så de skal bare have de bedste hjem.

Hils tøserne.
Hamsteropdræt von Happy - vinterhvide dværghamstere

Låst