hjælp

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
hejmeddig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. maj 2015 21:54

hjælp

Indlæg af hejmeddig » 26. maj 2015 22:10

Heej folkens.
Jeg fik to hamster i gave for en uges tid siden, en han og en hun, og buret er fint, altså okey stort. men har lige et par spørgsmål, da det er første gang jeg har med hamster at gøre. Det er vinterhvide dværghamster :)

De første 2-3 dage da kunne de to hamstere enes, de lå og sv sammen, samlede mad ind og satte sig i deres hjul og spiste sammen, virkelig søde. men de seneste par dage, er de begyndt at slås en del, og hunnen er heletiden "negativ", nogle gange når han kommer i nærheden af hende, slår un ham, andre gange lader hun ham komme hen til hende. plus så er hun blevet MEGET MEGET doven, og sover for det meste, hun har lavet en lille hule til sig selv i buret, men de deler os et træhus. hun skriger og piver når han kommer i nærheden og når de slås. hun går meget langsomt nogle gange.

sidste ting, her i går da var de oppe og slås, mens hun lå på ryggen efter han var gået så jeg en for og boble komme ud af "hendes hul" og farven var gul/Rød/gennemsigtig.

Nogen der kan hjælpe? :)

Colour Point
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 24. mar 2014 20:15

Re: hjælp

Indlæg af Colour Point » 26. maj 2015 22:23

hejsa :)

Tillykke med dine to små, jeg går ud fra du har købt en han og en hun for at få unger ?
- Alligevel bør de ikke bo sammen , men kun sættes sammen i den periode man ønsker unger, derfor lige nogle opfølgende spørgsmpl:

hvor gamle er de ?
Hvad vejer de?
Har du tavle på dem ? :)
Med Venlig Hilsen
Trine // Colour Point.
www.colourpointhamster.com eller http://www.facebook.com/colourpointhamster

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: hjælp

Indlæg af Rasholm » 26. maj 2015 22:24

2 hamster = 2 bure.
Så du må i en fart finde et ekstra bur og få dem skilt ad.
Hamster har ikke brug for at gå sammen, og når de slås nu så kan du risikere at de "river hovedet af hinanden".
Og så skal du så holde dem adskilt til de bliver gamle og dør.

Det er lige den korte version her sent om aftenen.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: hjælp

Indlæg af JaneSørensen » 26. maj 2015 22:42

Hejsa

Melder mig i koret, der anbefaler 2 bure til 2 hamstere, hvis de ikke skal have unger :wink: . Han kan meget vel have parret hende allerede, hvis hun har ændret adfærd på den korte uge. Har du vejet hende fra start? Hvis ikke ville jeg veje hende hurtigst muligt og holde øje med en eventuel vægtøgning, der vil kunne pege i retning af, at der er unger på vej.
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

hejmeddig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. maj 2015 21:54

Re: hjælp

Indlæg af hejmeddig » 26. maj 2015 23:28

Det er første gang jeg har hamster, men jeg fik ikke andet end 2 hamster et stort bur med tilbehør, foder osv. Har hverken vejet dem Før eller efter, hun er en del større end hannen, og hun er blevet mere sky end hvad hun var de første 2 dage. Og det er ikke hver gang de slås, de sover nogle gange sammen, og de "putter" hvis man kan kalde det, det. Hannen ligger oven på hunnen og sådan sover de nogle gange . :(

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: hjælp

Indlæg af Rasholm » 27. maj 2015 06:22

Uanset hvad, så er du nød til at skaffe et bur mere.
Har han parret hende og hun får unger, så kan han parre hende igen lige så snart ungerne er født, og så får hun et nyt kuld unger imens det første slet ikke er klar til at blive skilt fra. Det er der ingen som kan holde til og hun kan blive stresset.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

hejmeddig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. maj 2015 21:54

Re: hjælp

Indlæg af hejmeddig » 27. maj 2015 13:47

Ja, får købt et nyt bur til den ene af dem. Men hvordan kan man ellers se om hunnen skal have unger

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: hjælp

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 27. maj 2015 15:26

Hun tager på i vægt og hendes mave bliver mere rund.
En hun er drægtig i 18-21 dage :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

hejmeddig
Indlæg: 4
Tilmeldt: 26. maj 2015 21:54

Re: hjælp

Indlæg af hejmeddig » 27. maj 2015 20:20

Okay :) Tusind tak for hjælpen folkens :D

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: hjælp

Indlæg af JaneSørensen » 28. maj 2015 12:49

Velbekommen :D . Hold os gerne opdateret :D
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Låst