Navnetemaer..

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Catta
Indlæg: 260
Tilmeldt: 7. maj 2015 10:20

Navnetemaer..

Indlæg af Catta » 24. aug 2015 14:13

Hei!

Nå håper jeg at mitt første kull med vinterhvite dverghamstere er rett rundt hjørnet! :mrgreen:
Derfor har det begynt å bli aktuelt å se litt på navn, og dermed også navnetemaaer... Jeg synes det
virker veldig kult med et system, så man kan se hvilket kull hver unge er fra, og sånn cirka når dette
kullet kom... Jeg vet at denne tråden kanskje er litt merkelig.. men er det noen av dere som har noen
smarte ideer til navnesystemer på kullene? Jeg har tenkt på alfabetisk, men synes det virker morsomt
å heller ha tema-kull... men da er det vanskelig å se kronologien i kullene... Så har vurdert alfabetiske
temaer.. men er fortsatt ambivalent :) Håper dere har noen gode tips, de mottas med stor takk :mrgreen:
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

vonJul
Indlæg: 506
Tilmeldt: 21. jan 2013 00:14

Re: Navnetemaer..

Indlæg af vonJul » 24. aug 2015 15:45

Alle mine unger navngives efter alfabetet. Men der er også nogle der navngiver alfabetisk efter tema. Fx Stine Klöcker som har Klöckers hamsteropdræt, hendes første kuld var Amazing-kuldet, så alle ungerne hed Klöckers Amazing [Navn].
Så er der også nogle der bare kører temaer efter behag :)

mosegaardmortensen89
DHF - Dommer
Indlæg: 8551
Tilmeldt: 19. apr 2014 12:47

Re: Navnetemaer..

Indlæg af mosegaardmortensen89 » 24. aug 2015 20:04

Du skal gøre hvad du bedst kan lide.

Du kan også vælge at kombinere det. Så det ved A kuldet f.eks. er temaet Afriakanske lande/Anders and eller lignede :D
Venlig hilsen Maria

Hamsterhuset.dk

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Navnetemaer..

Indlæg af mjoller » 25. aug 2015 09:00

Jeg har tema til hvert kuld, temaet starter så med det bogstav i alfabetet jeg er nået til. Kuld A = anatomi, kuld B = Banditter
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

LiseJuul
Indlæg: 940
Tilmeldt: 10. sep 2013 18:54

Re: Navnetemaer..

Indlæg af LiseJuul » 25. aug 2015 19:43

Jeg startede med alfabet-metoden, men er gået over til at blande det lidt.. *Mit sidste kuld var H-kuldet, men blev opkaldt efter Amerikanske First Ladies :)
Billede

Hamsterguf9000
Indlæg: 1326
Tilmeldt: 30. okt 2013 10:18

Re: Navnetemaer..

Indlæg af Hamsterguf9000 » 26. aug 2015 07:10

Mine unger får 3 navne. Først mit opdrætternavn, så kuldnavnet og tilsidst deres eget navn :)

Tag f.eks. Ulvmoses All Snickers
Ulvmoses er mit opdrætternavn
Kuldet han kommer fra er mit A-kuld så mellemnavnet starter med A - All
Og så er kuldtemaet slik, deraf kommer Snickers :)

JaneSørensen
Indlæg: 652
Tilmeldt: 11. nov 2014 19:02

Re: Navnetemaer..

Indlæg af JaneSørensen » 26. aug 2015 23:21

Mit første kuld blev kaldt varianter af mirakel på forskellige sprog fordi, jeg synes, de var små mirakler :D. Det næste kuld får dinosaurus navne, da vi har set Jurassic World og synes, det kunne være rigtig sjovt med en vinter hvid, der hedder T-Rex :lol:
Med Venlig Hilsen Jane Sørensen

Benji's hamsteropdræt

Catta
Indlæg: 260
Tilmeldt: 7. maj 2015 10:20

Re: Navnetemaer..

Indlæg af Catta » 4. sep 2015 22:11

Åh, så geniale ideer! :) tusen takk :mrgreen:

Jeg lurer litt på å stjele Mias ide, så jeg både følger alfabetet, men kan ha et tema... :)

Egentlig vurderte jeg alfabetisk tema, men det er jo veldig morsomt om temaene kan komme litt tilfeldig... :)
Med vennlig hilsen
Cathrine
www.vinterhiet.weebly.com

Låst