Hvornår kan jeg forvente unger?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Oliverjames
Indlæg: 1
Tilmeldt: 14. apr 2017 17:53

Hvornår kan jeg forvente unger?

Indlæg af Oliverjames » 14. apr 2017 17:58

Jeg har i tirsdags købt en han og en hun dværghamster, sibirisk dværghamstrer.

De er ikke meget gamle, ville skyde på 5-7 uger gamle, men har som sagt købt en han og en hun. De går sammen uden problemer, hvornår kan det forventes at de vil parre sig for første gang, og er det bedst at skille dem ad. Jeg er helt ny til det med hamstre, og dette er de første jeg ejer.

Håber meget på hjælp, tak på forhånd.

mjoller
DHF - Dommer
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 12. feb 2013 16:56

Re: Hvornår kan jeg forvente unger?

Indlæg af mjoller » 15. apr 2017 07:39

Mener de drægtige i 21 dage

Jeg ville anbefale dig at skille dem med det samme, da man ikke bør avle på hybrider (som bliver kaldt sibiriske dværghamster). De er en blanding af arterne campbells og vinterhvide. Da det tog forskellige arter passer deres gener ikke sammen, og man kan opleve rigtig mange negative ting ved det som f.eks. temperamentsproblemer og diabetes. Derfor er det uetisk at avle på dem.
Du kan læse meget mere om hybrider på foreningens hjemmeside (er lige på mobil så kan ikke linke).

Hvis du gerne vil have unger, så tag fat i en registreret DHF opdrætter og køb et arts rent par af enten vinterhvid eller dværghamster.
Hilsen Michelle, Brocoli, Flopper og Hønse.
Fischers hamsteropdræt

Rasholm
Indlæg: 2835
Tilmeldt: 26. nov 2013 22:37

Re: Hvornår kan jeg forvente unger?

Indlæg af Rasholm » 23. apr 2017 20:54

Udover det Mjoller skriver, at man IKKE bør avle på dem, så er de absolut ikke gamle nok til at få unger.
Skil dem ad og nyd dem hver for sig hele deres liv.
Ha' en glad dag

Abu, Ayla, CC, Volot, Nocciola, Luc, Luciano & Anne
Rasmolms Hamsteropdræt
www.rasholm.dk

Låst