"Blå" guldhamster

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Jane

"Blå" guldhamster

Indlæg af Jane » 15. jan 2007 15:48

Jeg var i plantorama i Odense, og så de solgte noget de kaldt blå guldhamster, hvad er det rigtige navn mon for den farve :?:

Jeg er helt klar over at de ikke aner hvad de snakker om, og alle deres dværghamstre hedder stadigvæk sibiriske :cry: .

Kunne kun ligge se lidt af de blå hamstre, den var mørk blågrå i yderpelsen og lysere længere inde. De ville i øvrigt have 275 kr pr. stk, så de mener i hvert fald selv at det er noget meget specielt :shock: .

Hov, ramte den forkerte kategori til mit indlæg. Sorry.

Spot

Indlæg af Spot » 15. jan 2007 21:27

Mystisk!!

Sikke en pris :shock:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

kwo

Indlæg af kwo » 16. jan 2007 09:31

Det er jo ikke godt at vide hvad det kan være.

Dove eller en af de grå varianter er det jeg lige kan komme i tanke om som med meget god vilje kan kaldes blå. Eller zobel måske, når du siger den var lysere længere inde.
Kenneth Worm

Anna

Indlæg af Anna » 16. jan 2007 10:31

Kan vel også "bare" være en blanding af flere mutationer, som får den til at se pudsig ud i farven.

Jane

Indlæg af Jane » 16. jan 2007 10:52

Ja, hvis jeg bare kunne se dem rundt om øjenene, så kunne vi jo få afklaret om det var zobel de mente.

Synes nu zobel er lidt mere brunlig end det jeg så.

Pyt, det er bare utroligt at de finder på sådan noget "spændende" noget for at tjene penge. Men jeg køber altså ikke en, bare for at få det opklaret.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 16. jan 2007 16:23

Jeg har for nylig fået billeder fra en der har købt "Blå" guldhamstere på Sjælland. Jeg og Kenneth nåede frem til at de sandsynligvis er sølvsorte, altså kombinationen af sort og dobbeltfaktor sølvgrå.

Rent FUP at sælge dem som en helt ny art, der er i DK for første gang!!! Og så til den pris!!! :x
Mvh. Pia

Låst