hvad var det?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Jane

hvad var det?

Indlæg af Jane » 30. okt 2004 11:11

Jeg har lige været en tur ved dyrehandleren, og så noget jeg ikke har set før.
Det var et hamster, men det lignede ikke en guldhamster da den var for lille. Den var for stor til at være sibirisk. Den var cremefarvet på ryggen, hvid på maven og en tynd grå stribe ned af ryggen. Desuden havde den røde øjne.

Var det mon bare en stor sibirisk, kan de godt have den farveaftegning?

Kan man (selv om det er uklogt) parre de to racer med med hinanden?

Ærgeligt jeg ikke havde kamara med :)

Anna

Indlæg af Anna » 30. okt 2004 11:29

måske en campbell

Braveheart

Indlæg af Braveheart » 30. okt 2004 11:34

Jeg vil tro, at det var en argente campbell :) Jeg ved i hvert fald, at denne farvemutation findes i DK.

Jane

Indlæg af Jane » 30. okt 2004 12:27

Det var en campbell, jeg har fundet et billed på en tysk hjemmeside.

Tak for hjælpen, dyrehandleren viste den til mig, da jeg spurgte til gulhamstre, men da jeg sagde det ikke var en guldhamster, vidste hun det godt. Hun viste bare ikke hvad det så var.

Nu ved I at der er en campbell til salg i Odense, hvis den er sjælden :?: , kan det jo være der er nogen der er interesseret :?:

Braveheart

Indlæg af Braveheart » 30. okt 2004 12:44

Jeg vil nu ikke kalde den sjælden, for jeg så den til salg nogle enkelte steder her i Jylland, nu Odense og sikkert er den til at finde på Sjælland også. Men den er ikke så udbredt som de mere alm. farver herhjemme :wink:
Hvad kostede den/de, og hvor var de sat til salg (altså hvilken dyrehandel)?

Jane

Indlæg af Jane » 30. okt 2004 13:31

Der var kun en og de havde haft den længe, dyrehandleren sagde den var så grim, så hun troede nok den kom til at bo hos dem til den døde.

Det er hos dyrehandlen i Rosengårdscentret, men den var altså ikke grim bare speciel. Hun havde nok også svært ved at sælge den når hun ikke en gang viste hvad det var.

Hun spurgte om jeg da ville ha´den, jeg sagde at så kunne vi jo bytte med nogle guldhamsterunger.

Derfor ved jeg ikke hvad den koster, men jeg kan godt hente den hvis nogen er interesseret.

Anna

Indlæg af Anna » 30. okt 2004 13:45

Hejsa

Den lyder nu sød.
I Zoo Zity i københavn har de også nogle gange campbells og de har haft sådan en sød lille en med røde øjne, mener også den var argente, kær var den, men jeg var meget dygtig og lod den være i butikken :D

Braveheart

Indlæg af Braveheart » 30. okt 2004 13:58

Ok, tak for svaret.
Det er nok pga. de røde øjne, at de synes den er "grim". Jeg får også at vide, når jeg en enkel gang i mellem skal med nogen guldhamsterunger til vores lokale dyrehandler, at ungerne må IKKE have røde øjne, for så kan de ikke sælge dem igen. Gad vide, om de ville være interesserede i mine mørkørede hvide, når de en gang bliver renavlede (de er "lidt spøgelsesagtig" snehvide med knaldrøde øjne) :twisted: :lol: :lol:

ps. jeg skal nok tage nogen billeder af dem, når de bliver lidt større.

Låst