Campbells ... er det ikke forkert ?
Campbells ... er det ikke forkert ?
Jeg har lige for min første kuld min mine beige campbells. Begge forældre er Beige (med rubinrøde øjne) også deres forældre var beige campbells.
Her er så det jeg er ikke rigtig forstå den ene unge har hvide eller endnu lysere beige pels bag ørene - Og ligner egentlig lidt (om kun meget lidt) en mottled campbells ???
Jeg har vedhæftet et billede, men jeg ved at det er lidt svært at se - er ikke så tydelig på billeder som det er "virkeligheden".
Ulla
Her er så det jeg er ikke rigtig forstå den ene unge har hvide eller endnu lysere beige pels bag ørene - Og ligner egentlig lidt (om kun meget lidt) en mottled campbells ???
Jeg har vedhæftet et billede, men jeg ved at det er lidt svært at se - er ikke så tydelig på billeder som det er "virkeligheden".
Ulla
- Vedhæftede filer
-
- 18Campbells.JPG (73.88 KiB) Vist 5445 gange
Se unger på: www.hamsterhulen.dk
jeg røg ud i et ligende problem, hvor jeg troede at jeg havde parret 1 beige og 1 mottled. Det viste sig så at den beige må have været mottled, for der kom mottled ud af det og de var helt vanvittige i hoveder - fordi r 2 mottled det dur ikke.
Næstformand i Dansk Hamster Forening - www.hamsterland.dk
Vi har 2 vinterhvide dværghamstere og 2 papillon hunde.

okay - det var ellers det jeg fik at vide, da tilfældet var ude.

Nu da alle ungerne har øjne (heldigvis
)
Er det så muligt at en af mine forældre eller evt længere tilbage faktisk er en mottled campbells ?
Min Campbells kommer fra Kwo via Anneli, men jeg ved selvfølgelig ikke om de har været ude for det samme.
Pia: Har du søde og rare Campbells unger til salg ?
Ulla

Er det så muligt at en af mine forældre eller evt længere tilbage faktisk er en mottled campbells ?
Min Campbells kommer fra Kwo via Anneli, men jeg ved selvfølgelig ikke om de har været ude for det samme.
Pia: Har du søde og rare Campbells unger til salg ?
Ulla
Må jeg spørge hvorforOdgaard skrev:Jeg sælger ikke af mine hamstere.

-
Hej Ulla!

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener problemet er? Mine beige campbells kommer fra Kenneth, der har dem fra Sverige. Mig bekendt har der ingen problemer været med de beigesadako skrev: Min Campbells kommer fra Kwo via Anneli, men jeg ved selvfølgelig ikke om de har været ude for det samme.Ulla

Stor hilsen AJ og Kuglerne
hmm det er svært at forklare. Men de virkede som de var blinde/meget dårligt syn de gik ind i ting og kunne ikke se når jeg holdte en nød lige forand dem og de bliver meget let forskrækket. Derudover er de hyper aktive... til det ekstreme syntes jeg.kwo skrev:Niks, heller ikke her.AJ og Kuglerne skrev:Mig bekendt har der ingen problemer været med de beige
Men måske har jeg bare været lidt for hurtig, for de er blevet lidt roliger. Men jeg syntes stadigvæk at de er meget anderledes end vinterhvide og jeg syntes ikke de egner sig til kælehamster til børn.
Men nu var det jo også mit første kuld campbells

det du beskriver, er nøjagtigt det samme jeg oplevede med det kuld jeg tidligere har nævnt

De beige jeg havde, stammede fra samme sted, og dem havde jeg heller ingen problemer med. Faktisk var alle dyr fra svenske linier utroligt godmodige, og selv de dyr fra de aggressive engelske linier blev hurtigt forbedrede efter nogle generationer med frasortering af aggressive individer.
Dem jeg har tilbage i dag er virkelig dejlige og min 2 årige søn elsker at kæle med dem.
Dem jeg har tilbage i dag er virkelig dejlige og min 2 årige søn elsker at kæle med dem.
Mvh. Pia