Henry... Den flotte mand :D

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Solva

Henry... Den flotte mand :D

Indlæg af Solva » 24. maj 2007 15:29

Nu fik jeg endelig en han hamster.. (Jeg kunne ikke lade være med at købe ham,. Han er så lækker!)
Nåmen,. Jeg tror han er en hvidbåndet gul måske??
Hvad tror i?? Synes han er lidt svær :s
Vedhæftede filer
DSC05434.JPG
DSC05434.JPG (136.1 KiB) Vist 3578 gange

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. maj 2007 15:42

Han ser ud til at være hvidbåndet creme... flot bånd i øvrigt.
Mvh. Pia

Solva

Indlæg af Solva » 24. maj 2007 15:47

Odgaard skrev:Han ser ud til at være hvidbåndet creme... flot bånd i øvrigt.
Tak :) Men synes du ikke han er mere orange eld creme?

Han er godt nok en lille dejlig en :D

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. maj 2007 15:50

Det er jo altid svært at bedømme udfra billeder, men jeg synes han ligner de creme, jeg har haft.

Men hvis du ikke kender hans forældre, så kan han jo godt være gul eller måske cremegul. Der dukker flere og flere hamstere op med det gule gen blandet ind i.
Mvh. Pia

Solva

Indlæg af Solva » 24. maj 2007 15:56

Odgaard skrev:Det er jo altid svært at bedømme udfra billeder, men jeg synes han ligner de creme, jeg har haft.

Men hvis du ikke kender hans forældre, så kan han jo godt være gul eller måske cremegul. Der dukker flere og flere hamstere op med det gule gen blandet ind i.
Desværre kender jeg ikke hans forældre da der ikke er nogle opdrættere på fyn og jeg ikke kunne få nogle oplysninger om forældrene fordi at de ikke vidste hvem forældrene var helt.. Øvøv...
Men smuk synes jeg helt klart han er :) Men synes han er mere orange end creme? Creme er jo en mere mat farve.. Han lyser lidt mere stærkt.. Så mon ikke det er noget gult?
Men det kan også være cremegul som du skriver,. :)
Vedhæftede filer
DSC05446.JPG
DSC05446.JPG (126.16 KiB) Vist 3570 gange

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 24. maj 2007 16:00

Han har godt nok egentlig nogle sjove farvefordelinger, kan jeg se på det sidste billede. Det er som om han har to nuancer af creme/gult. Det bliver da spændende at se hvilket afkom han kan lave.
Mvh. Pia

Solva

Indlæg af Solva » 24. maj 2007 16:05

Odgaard skrev:Han har godt nok egentlig nogle sjove farvefordelinger, kan jeg se på det sidste billede. Det er som om han har to nuancer af creme/gult. Det bliver da spændende at se hvilket afkom han kan lave.
Ja hans farver ser ret spændende ud :) Også det er gjorde at jeg bare MÅTTE have ham med hjem :D
Hans søskende var alle mulige farver.. Så der var 1 sort, 1 hvid, 3 i en farve jeg ikke kender til men der var flere farver mixede i dem, så var der ham som ingen af søskende lignede,.
Jeg har jo set hvidbåndede før på nettet. Og har også været helt væk i dem,. Så da jeg så en irl. var jeg virkelig solgt...

Spot

Indlæg af Spot » 24. maj 2007 19:57

han er bare så nuttet!! især på sidste billede <3
Bliver spændene at finde ud af noget med farven.. man kan en alm creme have den 'deling' som han har i mellem ørene (okay! lyder underligt!) :wink:
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 4. jun 2007 14:58

Han har fuldstændig samme farve som min Max - som jeg meget håber, er hvidbåndet gul. Vi kiggede meget på ham, da der var hamster-træf, og alle var enige om, at han er mere gul end creme. hans farve er varm - i modsætning til creme, som jo er en kølig farve. De creme, jeg har, er noget lysere. Jeg ved godt, der kan være nuance-forskel, men Max er meget mørk. Men nu må vi se - han får snart lov at gøre en hun drægtig, og så bliver det spændende at se, om der kommer noget med gult.....
Mange hilsner fra Jeanne.

MayasMor

Indlæg af MayasMor » 9. sep 2007 18:03

Jeg kender ikke til farverne og den slags. Hehe. Men shi* han er sød!  :D

Låst