Hvilken farve er han?
Hvilken farve er han?
Intil videre er vi mange der tror han er en DF (dobbeltfaktor) sølvgrå..
Da jeg skulle sætte ham ind i sit bur lagde jeg mærke til noget jeg ikke så da jeg købte ham..
Jeg synes han har røde øjne.. Det kan være ret svært at se på billederne da mit kamera har et anti røde øjne noget.. Og jeg kan ikke finde ud af at slå det fra.. (Det samme er ved alle Bob's billeder,. Dog ser de ikke helt sorte ud, men heller ikke så røde som de er i virkeligheden)
Mener i andre også han er DF sølvgrå?
Jeg synes selv at man også kan skimte at han har lidt røde øjne. Jeg synes ikke han har helt røde øjne,. Men sådan en mørk rød farve som i dove..
Da jeg skulle sætte ham ind i sit bur lagde jeg mærke til noget jeg ikke så da jeg købte ham..
Jeg synes han har røde øjne.. Det kan være ret svært at se på billederne da mit kamera har et anti røde øjne noget.. Og jeg kan ikke finde ud af at slå det fra.. (Det samme er ved alle Bob's billeder,. Dog ser de ikke helt sorte ud, men heller ikke så røde som de er i virkeligheden)
Mener i andre også han er DF sølvgrå?
Jeg synes selv at man også kan skimte at han har lidt røde øjne. Jeg synes ikke han har helt røde øjne,. Men sådan en mørk rød farve som i dove..
- Vedhæftede filer
-
- DSC05556.JPG (126.81 KiB) Vist 3718 gange
-
- DSC05554.JPG (133.04 KiB) Vist 3718 gange
Re: Hvilken farve er han?
Jeg har lige været oppe igen og kigge om han var kommet ud af sit hus for at kigge og lege lidt..
Og det var han.. Denne gang fik jeg kigget lidt mere nøje på øjnene.. De er ikke bare mørkerøde.. De er rigtig røde....
Jeg må bare finde ud af hvordan man slår anti søde øjne funktionen fra...
Og det var han.. Denne gang fik jeg kigget lidt mere nøje på øjnene.. De er ikke bare mørkerøde.. De er rigtig røde....
Jeg må bare finde ud af hvordan man slår anti søde øjne funktionen fra...
Jeg har lige kigget på den svenske side, jeg er nemlig ikke helt stiv i farverne endnu selv og der står at sølvgrå har røde øjne der mørknes med alderen.
Hvis du vil kigge på farver (og flotte guldhamstere) så er hjemmesiden her. Farverne står under guldhamster...
http://www.hamsterforeningen.se/
Hvis du vil kigge på farver (og flotte guldhamstere) så er hjemmesiden her. Farverne står under guldhamster...

Har opgivet at holde tal på mine hamser 

Sølvgrå har ikke røde øjne. Det er kun genet for cinnamon der kan give røde øjne hos ellers farvede dyr. Og så er der mørkøret hvid, som er en mutation der fjerner al farven hos dyret undtagen på ørerne (hvilket jo vil sige, at de er rødøjede også).Pipvig skrev:Jeg har lige kigget på den svenske side, jeg er nemlig ikke helt stiv i farverne endnu selv og der står at sølvgrå har røde øjne der mørknes med alderen.
Her er en rødøjet sølvgrå til sammenligning:

Mvh. Pia
Ham her har også kindtegninger
bare ikke så tydelige.
Og han er jo desuden hvidbåndet og dermed noget lysere. Du skal også huske på at selvom dyr er samme farve rent genetisk, så kan de godt variere meget i nuancer.
Jeg fandt lige et bedre billede af en af mine rødøjede sølvgrå. Der kan du bedre se kintegningerne.

Så jeg vil sige at hvis han er rødøjet så må han være rø sølvgrå. Bare svært at se de røde øjne på billederne jo...

Og han er jo desuden hvidbåndet og dermed noget lysere. Du skal også huske på at selvom dyr er samme farve rent genetisk, så kan de godt variere meget i nuancer.
Jeg fandt lige et bedre billede af en af mine rødøjede sølvgrå. Der kan du bedre se kintegningerne.

Så jeg vil sige at hvis han er rødøjet så må han være rø sølvgrå. Bare svært at se de røde øjne på billederne jo...
Mvh. Pia