Hvilken farve er han?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Solva

Hvilken farve er han?

Indlæg af Solva » 31. maj 2007 21:25

Intil videre er vi mange der tror han er en DF (dobbeltfaktor) sølvgrå..
Da jeg skulle sætte ham ind i sit bur lagde jeg mærke til noget jeg ikke så da jeg købte ham..
Jeg synes han har røde øjne.. Det kan være ret svært at se på billederne da mit kamera har et anti røde øjne noget.. Og jeg kan ikke finde ud af at slå det fra.. (Det samme er ved alle Bob's billeder,. Dog ser de ikke helt sorte ud, men heller ikke så røde som de er i virkeligheden)

Mener i andre også han er DF sølvgrå?
Jeg synes selv at man også kan skimte at han har lidt røde øjne. Jeg synes ikke han har helt røde øjne,. Men sådan en mørk rød farve som i dove..
Vedhæftede filer
DSC05556.JPG
DSC05556.JPG (126.81 KiB) Vist 3718 gange
DSC05554.JPG
DSC05554.JPG (133.04 KiB) Vist 3718 gange

Solva

Re: Hvilken farve er han?

Indlæg af Solva » 31. maj 2007 21:53

Jeg har lige været oppe igen og kigge om han var kommet ud af sit hus for at kigge og lege lidt..
Og det var han.. Denne gang fik jeg kigget lidt mere nøje på øjnene.. De er ikke bare mørkerøde.. De er rigtig røde....

Jeg må bare finde ud af hvordan man slår anti søde øjne funktionen fra...

Pipvig

Indlæg af Pipvig » 31. maj 2007 22:04

Jeg har lige kigget på den svenske side, jeg er nemlig ikke helt stiv i farverne endnu selv og der står at sølvgrå har røde øjne der mørknes med alderen.
Hvis du vil kigge på farver (og flotte guldhamstere) så er hjemmesiden her. Farverne står under guldhamster... :-)
http://www.hamsterforeningen.se/
Har opgivet at holde tal på mine hamser :lol:

kwo

Indlæg af kwo » 1. jun 2007 06:16

Rent sølvgrå er den ikke, de er meget mørkere og har sorte øjne.

Men den passer bedre med rødøjet sølvgrå, altså sammen med genet (p) cinnamon.
Kenneth Worm

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 1. jun 2007 07:31

Pipvig skrev:Jeg har lige kigget på den svenske side, jeg er nemlig ikke helt stiv i farverne endnu selv og der står at sølvgrå har røde øjne der mørknes med alderen.
Hvis du vil kigge på farver (og flotte guldhamstere) så er hjemmesiden her. Farverne står under guldhamster... :-)
http://www.hamsterforeningen.se/
Sølvgrå har ikke røde øjne. Det er kun genet for cinnamon der kan give røde øjne hos ellers farvede dyr. Og så er der mørkøret hvid, som er en mutation der fjerner al farven hos dyret undtagen på ørerne (hvilket jo vil sige, at de er rødøjede også).

Her er en rødøjet sølvgrå til sammenligning:
Billede
Mvh. Pia

Solva

Indlæg af Solva » 1. jun 2007 11:41

Altså synes selv ikke han er helt hvid så hvid som den på billedet. Og så har han de der streger i siden som sølvgrå har.. (Bare ikke lige så tydelige)
Han må være en meget svær en at tyde ;)

Solva

Indlæg af Solva » 1. jun 2007 11:45

På den der svenske hjemmeside ligner han RIGTIG meget den der silvergrå rödögd...
Den ene af dem har også dem der i siden han har..

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 1. jun 2007 12:56

Ham her har også kindtegninger ;-) bare ikke så tydelige.

Og han er jo desuden hvidbåndet og dermed noget lysere. Du skal også huske på at selvom dyr er samme farve rent genetisk, så kan de godt variere meget i nuancer.

Jeg fandt lige et bedre billede af en af mine rødøjede sølvgrå. Der kan du bedre se kintegningerne.
Billede

Så jeg vil sige at hvis han er rødøjet så må han være rø sølvgrå. Bare svært at se de røde øjne på billederne jo...
Mvh. Pia

Solva

Indlæg af Solva » 1. jun 2007 13:08

ja han har rigtig røde øjne.. Ham der ligner ham godt.. Men synes ikke at det der på kinderne træder så meget frem i billeder som det gør når man ser dem rigtigt... Og jeg kan ikke finde ud af at slå røde øjne funktionen af så det ligner de har sorte øjne :s Hehe..

Er han så bare en sølvgrå?

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 1. jun 2007 14:01

Nej, hvis han har røde øjne, så er han rødøjet sølvgrå. Alm sølvgrå har altid sorte øjne.
Mvh. Pia

Solva

Indlæg af Solva » 1. jun 2007 14:02

Odgaard skrev:Nej, hvis han har røde øjne, så er han rødøjet sølvgrå. Alm sølvgrå har altid sorte øjne.
Tak ;D

Låst