tofarvede ører

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
Jane

tofarvede ører

Indlæg af Jane » 20. dec 2004 13:42

Jeg har en guldhamsterhun med halvt kødfarvede ører og halv mørke ører, siger det noget om hendes gener, og i så fald hvad :?:

Jeg har ikke set andre hamstre der har tofarvede ører, hun er hvidbåndet kan det være derfor :?:

Er det almindeligt :?:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 20. dec 2004 14:52

Det hænger som regel sammen med at det er et broget dyr, oftest dominant spot... Hvilken farve er resten af kroppen?
Mvh. Pia

Jane

Indlæg af Jane » 20. dec 2004 15:13

Hun er hvidbåndet creme, og har ingen blis, og jeg går derfor ikke ud fra hun er dominant spot, men kan hun være det uden blis ?

Det er Stribe vi taler om, (det lille billede til venstre), det med ørene er bare blevet tydeligere med alderen :lol:

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 20. dec 2004 16:10

Hun kan måske godt være dominant spot uden det kan ses. I nogle tilfælde skjules det af det hvidbåndede. Derfor er det også en dårlig idé at parre de to typer brogede (dominant spot og hvidbåndet) da det er ret vigtigt at vide om ens dyr indeholder dom.spot fordi det er et letalgen.

Men rent hvidbåndede kan også ha brogede ører... (Det har en af mine ihvertfald, jeg har lige været ude og tjekke) :wink:
Mvh. Pia

Jane

Indlæg af Jane » 20. dec 2004 18:04

Det er ret smart, at du har så mange at du bare lige går ud og tjekker 8) .

Jeg synes bare ikke jeg har set det på de billeder jeg er stødt på, derfor synes jeg det var lidt mærkeligt.

Låst