Brune øjne
Brune øjne
Altså jeg troede kun der fandtes røde eller sorte øjne. men der findes også brune- vidste I det?:-)
--Emily--
øhh hvor?
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk
hmm ku det ikke være den der i sverige er karamel? i DK hedder det også brunøret creme -man kunne vel godt tro de så også får brune øjne...
Pia B
hmm hvis man tjekker med:
http://www.hamsterforeningen.se/
vil man faktisk se ved nogle farver at øjnene er:
det er farverne: Rust, Silver pearl brown, brunörad Silvergrå, Caramel, Chokolade, brunörad Sobel, brunøret hvid, Beige
sakset fra deres farve side...
http://www.hamsterforeningen.se/
vil man faktisk se ved nogle farver at øjnene er:
hvad det så skal betyde..Bruna, ser svarta ut
det er farverne: Rust, Silver pearl brown, brunörad Silvergrå, Caramel, Chokolade, brunörad Sobel, brunøret hvid, Beige
sakset fra deres farve side...
Pia B
Ved ikke hvordan jeg skal se om hun er en ''rigtig'' opdrætter... Men en der hedder Amanda...
At alle brun-ørerede creme for brune øjne eller hva mener du?
som burrus siger så stor det faktisk på den svenske hamsterforeningsside... under guldhamster-farver
som burrus siger så stor det faktisk på den svenske hamsterforeningsside... under guldhamster-farver
Senest rettet af Emily 22. nov 2007 15:32, rettet i alt 1 gang.
--Emily--
tja brunørede creme har i hvert fald i følge svensk hamsterforening brune øjne - dog ligner de sort...Emily skrev:Ved ikke hvordan jeg skal se om hun er en ''rigtig'' opdrætter... Men en der hedder Amanda...
men om der er noget genetisk bag det kan jeg ikke lige gennemskue da der jo altså er en del der har "brune" øjne...
Pia B
jep men mørkøret creme og brunøret creme er også to forskellige mutationerEmily skrev:Jeg synes ellers milly har rimelig meget sorte øjne, og hun er mørkøret creme
den brunøret har bb - rust det har en alm mørkøret creme ikke
Pia B
jep - hvis hun er ganske alm mørkøret creme har hun "ee" i sin genkode - og har ikke "bb" i sin kode og har derved sorte øjneEmily skrev:hendes gen-kode starter _a B_ baba osv...
vil det sige hun ikke har rust?
en brunøret creme (på svensk karamel) har både koden "ee" men også "bb" og får dermed rust genet ind
sidder lige og sammenligner genkoderne på de farver/mutationer som svenskerne mener er brunøjet - tror muligvis det er bb-genet der styre de brune øjne - er ikke sikker endnu!
Pia B
hmm efter længere tids sammenligning inde på svensk hjemmeside ser det nu ud til:
genet bb giver hamstere brune øjne, dog ser øjnene sorte ud.
MEN
har hamsteren BÅDE bb OG pp får hamstere røde øjne
hvorfor ved jeg ikke...
lige umiddelbart hvad der er at finde om de "brun"øjede...
det er umiddelbart "bare" rustgenet der går ind og laver brune øjne, men det viger dog for pp som gir røde øjne
genet bb giver hamstere brune øjne, dog ser øjnene sorte ud.
MEN
har hamsteren BÅDE bb OG pp får hamstere røde øjne
hvorfor ved jeg ikke...
lige umiddelbart hvad der er at finde om de "brun"øjede...
det er umiddelbart "bare" rustgenet der går ind og laver brune øjne, men det viger dog for pp som gir røde øjne
Pia B
hm ja..Wampi skrev:min Smukke var rust langhåret.. hun havde altså bare "almindelige>" sorte øjne..?? kiggede dog aldrig særlig grundigt efter for det var før forummet her.. men er næsten 100 på at de var helt alm. sorte hendes øjne..
ved ikke hvorfor svenskerne siger de har brune øjne - da de ser sorte ud!
det skriver de jo også selv - ..
Bruna, ser svarta ut
så man kan undres over at de overhovedet gider sige de har brune øjne... det betyder intet genetisk alligevel da det viger for både sorte og røde øjne...
Pia B