farve på unge

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Låst
MadamMim

farve på unge

Indlæg af MadamMim » 2. mar 2008 12:17

Jeg har fået et fint kuld unger for ca. 1 uge siden, så nu kan jeg efterhånden se farver på dem, men den ene unge er jeg i tvivl om, me det er nok mere genetikken der driller.

Moderen er Tortie sort/gul (kender ikke baggrunden)
Faderen er sortgul (kender ikke baggrunden)

Der er 3 unger:
- 1 hb tortie sort/gul
- 1 hb sort
- 1 hb ?? Ville umiddelbart sige creme, men det burde den jo ikke kunne blive når begge forældre er gule (medmindre der selvfølgelig skulle ligge creme bag forældrene)
Det er en lille pige.

De har ikke fået øjne endnu, så ved ikke om hun er MØ el. RØ (eller om hun overhovedet kan blive RØ)

Hvad kan hun være??

Har desværre ikke noget billede af dem, da mit kamera strejker (kan være det vil have mere i løn)....

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 2. mar 2008 13:04

Det er umuligt at sige uden et billede. Den kan sagtens være creme, hvis begge forældre bærer på creme. Rød-øjet kan den også godt være, hvis forældrene bærer på genet for rød-øjet.
Mange hilsner fra Jeanne.

Benjamin

Indlæg af Benjamin » 2. mar 2008 13:13

Den kan vel være hvidbåndet gul. :wink:
Venlig Hilsen Benjamin...  Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
:kina: smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil :notworthy:  

burrus

Indlæg af burrus » 2. mar 2008 13:36

ja den kan jo være  hb gul, men også hb creme tortie/creme gul (ee Toto eller ee ToTo)  hvis begge forældre er Ee...  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

MadamMim

Indlæg af MadamMim » 2. mar 2008 13:51

Jeg var bare ikke helt sikker mht. om det kun var hanner som kunne være gule, men det kan hunner så åbenbart også....

Og ja så er det vel svært at sige, da mulighederne er mange.

Er der overhovedet ingen mulighed for at se forskel på gul og creme??

burrus

Indlæg af burrus » 2. mar 2008 14:01

MadamMim skrev:Jeg var bare ikke helt sikker mht. om det kun var hanner som kunne være gule, men det kan hunner så åbenbart også....

Og ja så er det vel svært at sige, da mulighederne er mange.

Er der overhovedet ingen mulighed for at se forskel på gul og creme??
tjo nogle gange ses dt faktisk at man kan  se de gule pletter i den creme pels :wink:
en helt gul - altså ToTo - har jo kindtegninger osv. som en gylden - bare gule :wink:
en creme tortie/creme gul - ee Toto / ee ToTo - vil være creme farvet evt. med svage kindtegninger og gule pletter hist og her.... men nogle gange bliver de også bare helt alm creme at kigge på :wink:  

men en gul og en creme tortie/gul sku du nok kunne se forskel på når de blir ældre :wink:  
og bliver ungen creme - så kan du være sikker på den enten er tortie eller gul også, da den jo altså kan få To fra mor og og får To fra far...  :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Låst