Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
Odgaard
I et af de sidste kuld er der kommet en unge som jeg tippet til at være yellow black:
Far er hvidbåndet sort og mor er hvidbåndet silverdove tortie.
Derfor må ungen jo helt sikkert ha aa.
Noget som jeg bare ikke helt forstår er en anden unge, som jeg også regner med er yellow black, nemlig ham her:
Hvorfor havde han ingen sort "dækfarve" i samme alder:
Han far er dominant spot sort og mor er chokolade tortie, så han har også helt sikkert aa.
Er det bare den variation man må regne med inden for yellow blacks? Eller er der noget andet, der spiller ind?
Mvh. Pia
-
Cecilia
Det är variation i hur bra tippat djuret är, dvs hur starkt anlaget är för att tippningen ska bli bra är. En som har bra tippning blir mörkare tidigt andra kan dröja upp till de är några månader innan de börjar mörkna. En bra black yellow ska vara svart på "ytan" och gul undertill, men de är ofta betydligt ljusare.
/ Cecilia
-
Odgaard
Tak for svaret
Det vil sige at den lille han for oven er bedre i farven end min dejlige Lupus... Så er han jo nok også et kommende avlsdyr... Håber han bliver korthåret... (der er chance for begge dele i kuldet)
Mvh. Pia
-
Cecilia
Om där inte e chans för nån umborous så ser han ut att vara bra tecknad.
/ Cecilia
-
Odgaard
Ja, umbrous var egentlig også mit første gæt, og der også en lille chance for at faren kan være umbrous, da farens far var zobel, men det vil forhåbentlig vise sig ved senere parringer.
Mvh. Pia