er det BB eller AA?? blev lidt forvirret? er ikke helt med på generne endnu men prøver
genkode?
-
julle
ok!
okHopiw skrev:PP behøver du ikke bekymre dig om med din parring, derfor ^-^
AA + aa = Aa unger (altså sorte og/eller gyldne)
Det tager jo så ikke højde for skjulte gener (:
og 50% langhårede unger (ll)
(folk må godt rette mig hvis jeg tager fejl. Mine farve beregninger ikke så gode endnu)
****Opdatering*****
nå nej tror jeg ved det nu! hvis jeg får sorte unger hedder de aA og hvis jeg får gyldne er det Aa
Senest rettet af julle 23. maj 2008 16:11, rettet i alt 1 gang.
Lige sakset fra en anden tråd med samme spørgsmål 
En gylden uden andre mutationer er:
AA BB baba CC DgDg dsds EE LL lglg PP RxRx sasa sgsg toto uu
Og det er kun hvis man tager de mest alm. gener med.
Så hvis du bare har en gylden, som du ikke ved andet om så skriver du bare ++ ellers skal du til at skrive A_ B_ baba C_ Dg_ dsds E_ L_ lglg P_ Rx_ o.s.v. og det er jo en længere smøre.
Så hvis du bare har en gylden, som du ikke ved andet om så skriver du bare ++ ellers skal du til at skrive A_ B_ baba C_ Dg_ dsds E_ L_ lglg P_ Rx_ o.s.v. og det er jo en længere smøre.
Mvh. Pia
-
julle
vil det sige en gylden er blanding af alle gener?? :shock:Odgaard skrev:Lige sakset fra en anden tråd med samme spørgsmål
det bare fordi jeg godt ville vide hvad jeg skulle skrive på min hjemmeside ude for punkte omkring den lange gyldne yoda's gener, også ville jeg også kunne finde ud af at skrive ungernes :p men nu jeg helt forvirret! :oops:
Det er ikke helt rigtigtRingling skrev:Din gyldne han = AA ll (da han er langhåret)
Din sorte hun = aa
Alle ungerne = Aa Ll
Aa =gyldne split sort. Så alle unger bliver gyldne, men vil bære på gener for sort! Hvis altså ikke de bærer på andre recessive gener. :D
Ll= Alle ungerne vil komme til at bære (være split for) langhår.
Gylden er A_ - da vi ikke ved, om den bærer på sort.
Ungerne bliver ikke nødvendigvis Aa - bærere af sort.
De bliver ikke alle Ll - langhårsbærere. Nogen unger kan blive ll - langhåret, hvis moderen bærer på langhår, nogen bliver Ll - langhårsbærere, og nogen vil slet ikke bære på langhår :D
Mange hilsner fra Jeanne.
Jo hvis den ene forælder er sort vil alle de unger der ikke bliver sorte blive bærere af sort altså Aa.Jeanne skrev:Det er ikke helt rigtigtRingling skrev:Din gyldne han = AA ll (da han er langhåret)
Din sorte hun = aa
Alle ungerne = Aa Ll
Aa =gyldne split sort. Så alle unger bliver gyldne, men vil bære på gener for sort! Hvis altså ikke de bærer på andre recessive gener. :D
Ll= Alle ungerne vil komme til at bære (være split for) langhår.![]()
De bliver ikke alle Ll - langhårsbærere. Nogen unger kan blive ll - langhåret, hvis moderen bærer på langhår, nogen bliver Ll - langhårsbærere, og nogen vil slet ikke bære på langhår :D
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil
Jeg skrev også hvis der ikke var andre recessive gener indblandet.Jeanne skrev:Det er ikke helt rigtigtRingling skrev:Din gyldne han = AA ll (da han er langhåret)
Din sorte hun = aa
Alle ungerne = Aa Ll
Ll= Alle ungerne vil komme til at bære (være split for) langhår.![]()
Hvis man tager udgangspunkt i at hannen er langhåret gylden og hunnen er korthåret sort, så vil alle ungerne alt andet lige blive bærere af langhår (Ll) og gyldne split sort (Aa).
Og det er faktisk heller ikke helt rigtigt for da den ene forælder er langhåret giver den et l videre til alle unger hvis ungerne så også får et l fra deres mor så de har to gener ll så bliver de langhåret.De bliver ikke alle Ll - langhårsbærere. Nogen unger kan blive ll - langhåret, hvis moderen bærer på langhår, nogen bliver Ll - langhårsbærere, og nogen vil slet ikke bære på langhår
Så alle de unger der ikke bliver langhåret bliver bærer af langhåret altså Ll.
Venlig Hilsen Benjamin... Hamsters are like popato Chips, you can´t just have one.
smil det smitter, GMH er ikke en sygdom men en Livsstil