Kan de klare det??

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Passionen

Kan de klare det??

Indlæg af Passionen » 8. jun 2008 15:33

Håber på en hurtig reaktion.

Jeg har fået unger, og de bliver i nat en uge gamle.
Jeg er blevet inviteret til Ebeltoft i to dage om 1 uge - altså når de er to uger.

Hvad skal jeg gøre? Vil gerne have dem med, og det kan jeg også sagtens, men kan de klare den tur? Tænker også lidt på moderen, om hun også kan?

Der er selvfølgelig pasningsmuligheder, men de skal stadig rykkes rundt, og det er det, der er mit problem....

Kort sagt: Kan de klare det, eller kan de ikke?
Senest rettet af Passionen 8. jun 2008 16:30, rettet i alt 1 gang.

burrus

Indlæg af burrus » 8. jun 2008 15:45

rejser du i bil?

i så fald tror jeg godt 3-ugers kan klare det - hvis altså ikke det er en iskold eller 40 grader varm bil de kører i :wink:  og så ska der nok heller ikke køres som død og fanden :wink:  :lol:  

men så tror jeg somend godt de kan - hvis de altså har alt de pejer - også på turen (jeg ville flytte den i deres bur ganske enkelt)
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

JasMal

Re: Kan de klare det??

Indlæg af JasMal » 8. jun 2008 15:52

Passionen skrev:Håber på en hurtig reaktion.

Jeg er blevet inviteret til Ebeltoft i to dage om to uger - altså når de er tre uger.

Hvad skal jeg gøre? Vil gerne have dem med, og det kan jeg også sagtens, men kan de klare den tur? Tænker også lidt på moderen, om hun også kan?

Der er selvfølgelig pasningsmuligheder, men de skal stadig rykkes rundt, og det er det, der er mit problem....

Jeg ved ikke om de kan klare det men ville da bare lige sige... hvis du ikke vil risikere noget - så bor jeg jo tæt på dig - og passer dem gerne - du siger blot til hvis det er  :wink:

burrus

Indlæg af burrus » 8. jun 2008 15:55

JasMal skrev:

Jeg er blevet inviteret til Ebeltoft i to dage om to uger - altså når de er tre uger.

Jeg ved ikke om de kan klare det men ville da bare lige sige... hvis du ikke vil risikere noget - så bor jeg jo tæt på dig - og passer dem gerne - du siger blot til hvis det er  :wink:
DET ville jeg tage imod :wink:

det ville nu være bedst for små at blive hjemme :wink:
Pia B
.. et lille opdræt af ørkenrotter - kig også forbi den nye infoside for ørkenrotter: www.orkenrotte.dk

Passionen

Indlæg af Passionen » 8. jun 2008 16:28

Ups! Sorry! Jeg skrev forkert og har rettet det nu.

Det er i næste uge, jeg skal afsted. Og da er de kun 2 uger....

Passionen

Indlæg af Passionen » 8. jun 2008 16:29

burrus skrev:rejser du i bil?

i så fald tror jeg godt 3-ugers kan klare det - hvis altså ikke det er en iskold eller 40 grader varm bil de kører i :wink:  og så ska der nok heller ikke køres som død og fanden :wink:  :lol:  

men så tror jeg somend godt de kan - hvis de altså har alt de pejer - også på turen (jeg ville flytte den i deres bur ganske enkelt)
Ja, det bliver i bil. Og temperaturen skal jeg ganske enkelt nok sørge for, hvis det er. Og de bliver flyttet i det bur, som de er født i.

Spot

Indlæg af Spot » 8. jun 2008 18:39

Jeg synes du skal lade dem blive hjemme. Når det kun er 2 dage kan de sagtens klare sig selv
Mvh. Katrine
www.cordeo.dk
Billede

burrus

Indlæg af burrus » 8. jun 2008 19:42

hvis vi snakker 14 dage gamle unger ville jeg lade dem blive hjemme de to-tre dage :wink:  evt. aftale med JasMal at hun kigger forbi  :wink:  

de er stadig temmelig skrøbelig der og mor er let at stresse - det ville være synd at flytte dem nogen steder...
Pia B

Jeanne

Indlæg af Jeanne » 8. jun 2008 22:28

Jeg ville ikke flytte så små unger - og deres mor - de kan alle let blive stresset af en så lang - og måske varm tur  :wink:
Jeg synes betstemt, du skal sige ja til til JasMal´s tilbud  :D
Mange hilsner fra Jeanne.

Passionen

Indlæg af Passionen » 8. jun 2008 22:51

Jeanne skrev:Jeg ville ikke flytte så små unger - og deres mor - de kan alle let blive stresset af en så lang - og måske varm tur  :wink:
Jeg synes betstemt, du skal sige ja til til JasMal´s tilbud  :D
Så det ville være okay at flytte dem blot et par kilometer? Eller er det for usikkert og bedst af dem at blive hjemme i min lejlighed?

burrus

Indlæg af burrus » 9. jun 2008 07:30

jeg ville lade dem blive helt hjemme  :wink:  ingen flytten rundt med - og så mødes med jasmal her inden du skal af sted så hun ved hvor de står og hvad de brug for  :wink:  så kan hun kigge til dem og smide nøglen i postkassen når hun går igen :wink:  
14 dage gamle unger har bedst afat blive hjemme uden en masse bumpen op og ned i buret...
Pia B

JasMal

Indlæg af JasMal » 9. jun 2008 14:40

burrus skrev:jeg ville lade dem blive helt hjemme  :wink:  ingen flytten rundt med - og så mødes med jasmal her inden du skal af sted så hun ved hvor de står og hvad de brug for  :wink:  så kan hun kigge til dem og smide nøglen i postkassen når hun går igen :wink:  
14 dage gamle unger har bedst afat blive hjemme uden en masse bumpen op og ned i buret...
Jeg bor ganske tæt på hende så jeg ville ikke mene det ville være noget problem at tage burret i bilen og så kort tur til mig  :wink:

Passionen

Indlæg af Passionen » 9. jun 2008 14:43

JasMal skrev:
burrus skrev:jeg ville lade dem blive helt hjemme  :wink:  ingen flytten rundt med - og så mødes med jasmal her inden du skal af sted så hun ved hvor de står og hvad de brug for  :wink:  så kan hun kigge til dem og smide nøglen i postkassen når hun går igen :wink:  
Jeg bor ganske tæt på hende så jeg ville ikke mene det ville være noget problem at tage burret i bilen og så kort tur til mig  :wink:
Nej, det er rigtigt . :)
Dog skal du tænke på, at det er et helt andet miljø, Kowu og ungerne kommer til. Og det er måske nok til at stresse dem.

Men jeg tænker stadig over tilbuddet. :P

burrus

Indlæg af burrus » 9. jun 2008 17:05

en ting er den korte tur - den anden ting er det helt nye miljø  :wink:  
jeg siger ikke du har diverse sygdomme og lignende - men du har en anden bakterie flora hos dig, andre lugte og lyde som stresser mor og unger både psykisk og fysisk...

det bedste ville være hjemmepasning - eller hvis du har mulighed for det - 2-3 vandflasker så de har masser af vand og masser af mad - så klare de let 2-3 dage :wink:
Pia B

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 9. jun 2008 18:05

Enig med burrus. De kan sagtens klare sig selv derhjemme, hvis det kun er to dage.
Mvh. Pia

Låst