Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
-
JasMal
når der kommer unger ... jaeh som i jo nok har hørt en fugl synge om... så skulle Askepot gerne være drægtig nu he he :roll:
Tænkte så om i kloge hoveder herinde allerede havde bud på hvad ungerne kunne blive ?
Faren er Spot´s Mikki McGreen og han er HB korthåret sort
Moren er så vidt jeg har kunnet hitte ud af det langhåret RØ hvid (men aner ikke hvad hun gemmer på) ....
Men nogen bud ? - ja jeg er jo nysgerrig LOL

-
HamsterMiaah
Uh, sådan noget er svært :/ Hvis de begge er fra dyrhandlere, så er der nok ingen der ved hvilke farver/gener de gemmer på

Men er det ikke ret sikkert, at der ihvertfald kommer unger der har samme farve som mor og far? (ved ikke, men er nysgerrig)

- HamsterMiaah.
ejer af blandet huskat på 2 år og Trøffel-hamsteren på snart 3 år

-
JasMal
HamsterMiaah skrev:Uh, sådan noget er svært :/ Hvis de begge er fra dyrhandlere, så er der nok ingen der ved hvilke farver/gener de gemmer på

Men er det ikke ret sikkert, at der ihvertfald kommer unger der har samme farve som mor og far? (ved ikke, men er nysgerrig)

Nej kun Askepot er fra dyrhandler... Mikki McGreen er fra Spot´s

-
Hopiw
Hun kunne være pp SgSg eller cdcd pp eller SgSg ee pp.
Lige dem jeg kunne finde :D
Men hun er nok også bære af en masse forskellige gener
-
JasMal
Hopiw skrev:Hun kunne være pp SgSg eller cdcd pp eller SgSg ee pp.
ohhh du taler jo russiks :oops: :oops: he he... jeg er ikke inde i de gen-koder endnu - er først ved at lære *ss*
Men takker for buddet - nu vil jeg så se om jeg kan oversætte dit sprog til mit sprog :yeah:
Men øhh... jeg troede Askepot var langhåret RØ hvid ?? Er det helt forkert forstået ?
-
Hopiw
JasMal skrev:Hopiw skrev:Hun kunne være pp SgSg eller cdcd pp eller SgSg ee pp.
ohhh du taler jo russiks :oops: :oops: he he... jeg er ikke inde i de gen-koder endnu - er først ved at lære *ss*
Men takker for buddet - nu vil jeg så se om jeg kan oversætte dit sprog til mit sprog :yeah:
Det er skam alle koder for rødøjet hvide (:
ll pp SgSg = pp, Rødøjet. SgSg, Dobbeltfaktor sølvgrå
cdcd ll pp = pp, Rødøjet, cdcd, Mørkørethvid (de mørkeøre forsvinder når det er kombineret med pp)
ee ll pp SgSg = pp, Rødøjet. SgSg, Dobbeltfaktor sølvgrå. ee, Creme.
ll = langhåret
Fordi hun er hvid kan hun også have tegninger du ikke kan se (skimmel, hvidbåndet, dom,spot)
-
JasMal
Hopiw skrev:JasMal skrev:Hopiw skrev:Hun kunne være pp SgSg eller cdcd pp eller SgSg ee pp.
Det er skam alle koder for rødøjet hvide (:
ll pp SgSg = pp, Rødøjet. SgSg, Dobbeltfaktor sølvgrå
cdcd ll pp = pp, Rødøjet, cdcd, Mørkørethvid (de mørkeøre forsvinder når det er kombineret med pp)
ee ll pp SgSg = pp, Rødøjet. SgSg, Dobbeltfaktor sølvgrå. ee, Creme.
ll = langhåret
Fordi hun er hvid kan hun også have tegninger du ikke kan se (skimmel, hvidbåndet, dom,spot)
Takker for forklaringen - det er noteret *ss* Og nu lærte jeg lidt mere :lol:
-
Ringling
Det er utroligt svært at spå noget om denne her parring.
Men 50% bliver hvidbåndede (Baba) da Mikki er hvidbåndet.
Alle ungerne vil komme til at være split for sort (a_) da Mikki er sort, og hvis Askepot også er split sort, vil der komme sorte unger.
Hvis Mikki bærer på røde øjne (Pp) er der mulighed for cinnamon.
Hvis ingen af deres ressecive gener passer sammen, vil alle ungerne blive gyldne, så vidt jeg kan se...med mindre der er dominante gener indblandet som sølvgrå (Sgsg/SgSg) f.eks., for så er der også mulighed for sølvgrå unger...så det bliver rigtig spændende!!
Hilsen Lotte