Hvor længe kan søskende enes?

Alt omkring opdræt, genetik, unger m.m.
Passionen

Hvor længe kan søskende enes?

Indlæg af Passionen » 14. jun 2008 09:13

Så har jeg købt to bure, som er lidt større, end dem jeg har nu. Så mor og far får snart et større bur, mens ungerne, når de er gamle nok, bliver skilt fra moderen.

Men nu har jeg lige et par spørgsmål, og det har sikkert også været oppe at vende før.

Hvornår må de blive skilt fra moderen?

Det vigtigste spørgsmål er dog: Hvor længe kan deres brødre og søstre enes, inden de skal gå hver for sig?

Når de skal skilles, skal de skilles i køn. Og det er guldhamstere, der tales om.

Nogen bud?

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 14. jun 2008 10:22

Jeg fjerner dem fra moren når de er 4 uger, også næste dag skiller jeg dem i køn.
Jeg er meget blød om hjertet når det kommer til mine små pussere :oops:

Passionen

Indlæg af Passionen » 14. jun 2008 10:32

Hopiw skrev:Jeg fjerner dem fra moren når de er 4 uger, også næste dag skiller jeg dem i køn.
Jeg er meget blød om hjertet når det kommer til mine små pussere :oops:
Hvordan blød om hjertet?

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 14. jun 2008 10:34

Normalt lader man dem ikke få sammen før man deler dem i køn. men synes lige de skal lige farvel til hinanden :oops:

Passionen

Indlæg af Passionen » 14. jun 2008 11:02

Hopiw skrev:Normalt lader man dem ikke få sammen før man deler dem i køn. men synes lige de skal lige farvel til hinanden :oops:
Undskyld, men jeg har stadig ikke fattet, hvad du mener.  :oops:

Du skiller dem efter 4 uger, og det er også grænsen, ikke? Men du lader dem gå sammen længere?

Lilly03

Indlæg af Lilly03 » 14. jun 2008 11:06

Passionen skrev:
Hopiw skrev:Normalt lader man dem ikke få sammen før man deler dem i køn. men synes lige de skal lige farvel til hinanden :oops:

Du skiller dem efter 4 uger, og det er også grænsen, ikke? Men du lader dem gå sammen længere?
Hun skiller dem fra moderen og lader dem lige få en sidste dag sammen (bege køn), inden hun skiller dem efter køn ;)

Passionen

Indlæg af Passionen » 14. jun 2008 11:08

Lilly03 skrev:
Passionen skrev:

Hun skiller dem fra moderen og lader dem lige få en sidste dag sammen (bege køn), inden hun skiller dem efter køn ;)
Haha! Ja, dum som en dør kan man jo altid være.  :lol:

Passionen

Indlæg af Passionen » 14. jun 2008 11:11

Men det vigtigste spørgsmål er dog stadig, hvor længe de kan gå sammen, når de ER delt op? Når hanner er hos hanner, og hunner er hos hunner.

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 14. jun 2008 11:17

Passionen skrev:Men det vigtigste spørgsmål er dog stadig, hvor længe de kan gå sammen, når de ER delt op? Når hanner er hos hanner, og hunner er hos hunner.
Vil sige til de er omkring 2½ måned.

Passionen

Indlæg af Passionen » 14. jun 2008 11:36

Hopiw skrev:
Passionen skrev:Men det vigtigste spørgsmål er dog stadig, hvor længe de kan gå sammen, når de ER delt op? Når hanner er hos hanner, og hunner er hos hunner.
Vil sige til de er omkring 2½ måned.
Så jeg kan faktisk have dem i de bure i halvanden måned? Wow..  :shock:

Hopiw

Indlæg af Hopiw » 14. jun 2008 11:40

Passionen skrev:Så jeg kan faktisk have dem i de bure i halvanden måned? Wow..  :shock:
Jepsen (:

Meddie

Indlæg af Meddie » 14. jun 2008 13:10

vil sige aller højst 3 måneder!
~ Mvh. Mette og Clean

Passionen

Indlæg af Passionen » 14. jun 2008 13:20

Meddie skrev:vil sige aller højst 3 måneder!
2 måneder i et bur sammen????  :shock: Godt, jeg ikke har flere end 8 unger.

Odgaard

Indlæg af Odgaard » 14. jun 2008 13:58

Enig med de andre :) De fleste gange begynder ungerne at slås indbyrdes ved 3 mdrs alderen, og så er det på tide at få dem delt op i individuelle bure.
Mvh. Pia

Meddie

Indlæg af Meddie » 14. jun 2008 16:05

Passionen skrev:
Meddie skrev:vil sige aller højst 3 måneder!
2 måneder i et bur sammen????  :shock: Godt, jeg ikke har flere end 8 unger.
skrev 3 :wink:
eller det gjorde JEG sådan set ikke, vel Katrine? :lol:
Tihi.. <3
~ Mvh. Mette og Clean

Låst