på det saglige plan. markedet er mættet lige nu ed sorte, HB sorte dyr. vilket gør at det er "ledt" svært at kome af med dem. det samme kan siges om creme og zobel. hvor i mod en chokolade eller en gylden eller en sølvgrå går godt lige nu. men igen alt efter hvor i landet det er.
personlige plan:
jeg elsker sort og andre non-agouti varianter.
den næreste dyrehandler har nu i godt 4 måneder prøvet af få solgt dere 6 HB sorte unger og to gylnde... vilket vil sige at alle so handler i Kgs. Lyngby's bonnie, ikke vil ha sort eller gylne unger.... til gengæl er der efter spørsel på dove og creme hamstre.. hvis an tager det mest gense farver i en dyrehandel.. (har ringet ru

dt til samtlige dyrhandlere i KBH området) alle fortæller de at det gennerelt her i foråret har været svært at kome af med sort, og "panda" HB sorte farvede unger, hvor i mod de "beige" creme og og i sær de "sort gule" Zobel går ledt hurtiger.. men dem so går hurtigst er de "hvid/grå" sølvgrå, de orange med rødsorte øjne (cinnamon) og de dun grå med rødsorte øjne (dove)
personligt har jeg konkluderet at at de gense farver så som gylden, cinnamon, sort, dove. at populariteten er som følgende med mest påpulærste øverest og mest upolære nederst.
1. gylden
2. cinnamon
3. dove
4. andre farver og tegninger
5. sort
når man spørger københavnerne er det den ville hamster de bedst kan lide.. men det er jo sjovt at have noget som naboen ikke kan få..
korthåret er også mere populær ind de langhåret er.
med alt dette sagt. så vil jeg sige... alv ikke efter markedet men efter hvad du :P ønsker selv at lave og hvad du kan lide... ja avler man en farve som der er let tilgang til og mange på markedet af. skal man forvente at der også er det længere tid på at få dem solgt.
jeg har lige haft et kuld på 11. en mangler hjem endnu. 6 er solgt til avl og 4 til kæle hjem. dem jeg fik res på allerede inden farven ku ses va dove piger... jeg fik en som var det. og de 5 andre piger var; en HB sort tortie, to HB dove tortie, en silver dove tortie, en silver dove(min pige)